Gå til innhold

ører hos barn


Gjest lillemusmei

Anbefalte innlegg

Gjest lillemusmei

Jeg lurer på hva som kom ut av det høyre øret på to-åringen tirsdags kveld ved bading.

Har noen ganger skylt i øret hans ved bading for å få ut ørevoks. De første gangene kom det ut litt voks og noe som jeg trodde var skitt/rusk. På tirsdag var det kanskje en uke siden siste skylling så da maste to-åringen om ørevask. Jeg holdt på å gå baklengs. Det kom ut to STORE flak av noe sort. Det har kun vært på høyre øre, aldri det venstre. Hadde jeg ikke sett det før så hadde jeg trodd ungen var virkelig syk. Han har aldri hatt noe tull med ørene.

Hva kan dette være? Må jeg gå til legen for å sjekke hva det kan være? Kan det ha betydning for hørselen?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til lillemusmei vedr. ører.

2-åringer kan få mye skitt i ørene gjennom lek. Dårlig hørsel hos så små arter seg gjerne som plutselig mer klønete tale og uoppmerksomhet. Dersom han virker kjekk slik sett og ikke har vondt, kan du se det an, og eventuelt få sjekket mtp. voks neste gang du er hos lege eller på helsestasjon.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad Spesialist i allmenmedisin og idretts-lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...