Gå til innhold

Elbil - hvordan skaffe seg det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest en artikkel om elbiler, fallt jeg litt for Citroen Berlingo Electrique - og vi har lyst etterhvert å skaffe oss en sånn som nr. 2 bil.

Men hvor får vi kjøpt el-biler? De som var intervjuet, bruktimporterte bilene - noen tips om hvordan vi går fram for å få tak i gode, brukte el-biler til en rimelig penge :-)?

Skrevet

Jeg blir daglig forbikjørt av elbiler i kollektivfelt, hvite Citroën Saxo, og de står det www.elbilsalg.no på. Sjekk den sida.

Ellers kan du kanskje kontakte en vanlig Citroën-forhandler og spørre der. bilbutikken.no i Drammen er en mulighet i så måte.

Skrevet

Jeg blir daglig forbikjørt av elbiler i kollektivfelt, hvite Citroën Saxo, og de står det www.elbilsalg.no på. Sjekk den sida.

Ellers kan du kanskje kontakte en vanlig Citroën-forhandler og spørre der. bilbutikken.no i Drammen er en mulighet i så måte.

Tusen takk for tipset. Skal sjekke sidene! (Det var det jeg visste - folk her inne har peiling på det meste :-)

Skrevet

Den er fin, men for liten! Får ikke plass til gubben, tre unger og barnevogn i en think, dessverre :-)

Jøjje -skal du ikke bare på shopping? :)

tenker alltid på sånne bilder rundt i en by med en dame og masse handleposer - og et AMEX-kort jeg! :)

Skrevet

Jøjje -skal du ikke bare på shopping? :)

tenker alltid på sånne bilder rundt i en by med en dame og masse handleposer - og et AMEX-kort jeg! :)

Amex-kort har jeg nok ikke, men litt sjopping blir det vel. En av årsakene til at vi vurderer en el-bil som nr.2 bil er at vi snart må gjennom en bomring for å komme oss til jobb og til byen. Det vil etterhvert bli dyrt, da vi er er avhengig av bil for å komme oss til jobb (hersens mangel på kollektivtrafikk). El-bil er gratis i bomringen, billig i drift og det er gratis parkering i byen. MAO økonomisk kjekk investering :-)

Skrevet

Amex-kort har jeg nok ikke, men litt sjopping blir det vel. En av årsakene til at vi vurderer en el-bil som nr.2 bil er at vi snart må gjennom en bomring for å komme oss til jobb og til byen. Det vil etterhvert bli dyrt, da vi er er avhengig av bil for å komme oss til jobb (hersens mangel på kollektivtrafikk). El-bil er gratis i bomringen, billig i drift og det er gratis parkering i byen. MAO økonomisk kjekk investering :-)

Det hørtes lurt ut! :-) Måtte de alle på den ene siden av bom'en kjøpe seg el-bil!

Skrevet

Det hørtes lurt ut! :-) Måtte de alle på den ene siden av bom'en kjøpe seg el-bil!

Etter vi begynte å prate om dette, vurderer vi faktisk også å bytte ut den andre bilen med en el-bil. Vi fant ut at de få gangene vi har behov for større bil/lengre kjørelengde, er det jo fullt mulig å leie seg en :-)

Skrevet

Etter vi begynte å prate om dette, vurderer vi faktisk også å bytte ut den andre bilen med en el-bil. Vi fant ut at de få gangene vi har behov for større bil/lengre kjørelengde, er det jo fullt mulig å leie seg en :-)

Det finnes hybrider også (blandingsbiler, slik at du kan koble over til bensindrift på langkjøring).

Skrevet

Ja, eller byttelåne med en nabo :-)

Skrevet

Det finnes hybrider også (blandingsbiler, slik at du kan koble over til bensindrift på langkjøring).

Men de kjører ikke gratis i bomringen :-(

Men Toyots Prius er bærre lekker!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...