KaVa Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 Etter å ha lest en artikkel om elbiler, fallt jeg litt for Citroen Berlingo Electrique - og vi har lyst etterhvert å skaffe oss en sånn som nr. 2 bil. Men hvor får vi kjøpt el-biler? De som var intervjuet, bruktimporterte bilene - noen tips om hvordan vi går fram for å få tak i gode, brukte el-biler til en rimelig penge :-)? 0 Siter
Gemini Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 Jeg blir daglig forbikjørt av elbiler i kollektivfelt, hvite Citroën Saxo, og de står det www.elbilsalg.no på. Sjekk den sida. Ellers kan du kanskje kontakte en vanlig Citroën-forhandler og spørre der. bilbutikken.no i Drammen er en mulighet i så måte. 0 Siter
flisa Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 Kjør norskt! http://www.think.no/ 0 Siter
KaVa Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 Kjør norskt! http://www.think.no/ Den er fin, men for liten! Får ikke plass til gubben, tre unger og barnevogn i en think, dessverre :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 Jeg blir daglig forbikjørt av elbiler i kollektivfelt, hvite Citroën Saxo, og de står det www.elbilsalg.no på. Sjekk den sida. Ellers kan du kanskje kontakte en vanlig Citroën-forhandler og spørre der. bilbutikken.no i Drammen er en mulighet i så måte. Tusen takk for tipset. Skal sjekke sidene! (Det var det jeg visste - folk her inne har peiling på det meste :-) 0 Siter
flisa Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Den er fin, men for liten! Får ikke plass til gubben, tre unger og barnevogn i en think, dessverre :-) Jøjje -skal du ikke bare på shopping? tenker alltid på sånne bilder rundt i en by med en dame og masse handleposer - og et AMEX-kort jeg! 0 Siter
KaVa Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 Jøjje -skal du ikke bare på shopping? tenker alltid på sånne bilder rundt i en by med en dame og masse handleposer - og et AMEX-kort jeg! Amex-kort har jeg nok ikke, men litt sjopping blir det vel. En av årsakene til at vi vurderer en el-bil som nr.2 bil er at vi snart må gjennom en bomring for å komme oss til jobb og til byen. Det vil etterhvert bli dyrt, da vi er er avhengig av bil for å komme oss til jobb (hersens mangel på kollektivtrafikk). El-bil er gratis i bomringen, billig i drift og det er gratis parkering i byen. MAO økonomisk kjekk investering :-) 0 Siter
flisa Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Amex-kort har jeg nok ikke, men litt sjopping blir det vel. En av årsakene til at vi vurderer en el-bil som nr.2 bil er at vi snart må gjennom en bomring for å komme oss til jobb og til byen. Det vil etterhvert bli dyrt, da vi er er avhengig av bil for å komme oss til jobb (hersens mangel på kollektivtrafikk). El-bil er gratis i bomringen, billig i drift og det er gratis parkering i byen. MAO økonomisk kjekk investering :-) Det hørtes lurt ut! :-) Måtte de alle på den ene siden av bom'en kjøpe seg el-bil! 0 Siter
KaVa Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 Det hørtes lurt ut! :-) Måtte de alle på den ene siden av bom'en kjøpe seg el-bil! Etter vi begynte å prate om dette, vurderer vi faktisk også å bytte ut den andre bilen med en el-bil. Vi fant ut at de få gangene vi har behov for større bil/lengre kjørelengde, er det jo fullt mulig å leie seg en :-) 0 Siter
laban Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Etter vi begynte å prate om dette, vurderer vi faktisk også å bytte ut den andre bilen med en el-bil. Vi fant ut at de få gangene vi har behov for større bil/lengre kjørelengde, er det jo fullt mulig å leie seg en :-) Det finnes hybrider også (blandingsbiler, slik at du kan koble over til bensindrift på langkjøring). 0 Siter
flisa Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Etter vi begynte å prate om dette, vurderer vi faktisk også å bytte ut den andre bilen med en el-bil. Vi fant ut at de få gangene vi har behov for større bil/lengre kjørelengde, er det jo fullt mulig å leie seg en :-) Ja, eller byttelåne med en nabo :-) 0 Siter
pip Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Det finnes hybrider også (blandingsbiler, slik at du kan koble over til bensindrift på langkjøring). Men de kjører ikke gratis i bomringen :-( Men Toyots Prius er bærre lekker! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.