Gå til innhold

Har du noen sære påleggsvaner? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig! :-) DET er vel ikke sært, vel? *S*

Nei,det tror jeg ikke.

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

13

• serendipity

4

• Dorthe

3

• fei1365380229

3

Skrevet

Ja, det var faktisk det jeg mente.

"En gourmet er en som er nøye på hva han spiser, mens er gourmand er en storspiser. ;o)"

Å...??

Skrevet

"En gourmet er en som er nøye på hva han spiser, mens er gourmand er en storspiser. ;o)"

Å...??

Ja. Kanskje jeg uttrykte meg litt vel lettvint og kjapt, men det var altså det jeg mente med å være nøye på hva man spiser: At man er opptatt av kvalitet og kjenner god mat. Beklager at du misforsto, men jeg vet altså hva jeg mente.

At en gourmand er en storspiser, som er mer opptatt av mengde enn av kvalitet, stemmer også.

Skrevet

Ja. Kanskje jeg uttrykte meg litt vel lettvint og kjapt, men det var altså det jeg mente med å være nøye på hva man spiser: At man er opptatt av kvalitet og kjenner god mat. Beklager at du misforsto, men jeg vet altså hva jeg mente.

At en gourmand er en storspiser, som er mer opptatt av mengde enn av kvalitet, stemmer også.

Oki:o)

Skrevet

Litt av en tråd vi klarte å lage på dette. ;o)

Ja, vi kan jo fortsette så blir det enda bedre/værre;o)

Skrevet

Ja, vi kan jo fortsette så blir det enda bedre/værre;o)

Men nå er jo misforståelsen oppklart og alt er bare solskinn, så hva i all verden skal vi finne på da?

Skrevet

Men nå er jo misforståelsen oppklart og alt er bare solskinn, så hva i all verden skal vi finne på da?

Diskutere været, fortelle vitser?

Skrevet

Diskutere været, fortelle vitser?

Eller "vipser", som guttungen kaller det. Han kan bare én, men den fortelles til gjengjeld flere ganger daglig. "Det var en gang to tomater som gikk over en vei..."

Skrevet

Eller "vipser", som guttungen kaller det. Han kan bare én, men den fortelles til gjengjeld flere ganger daglig. "Det var en gang to tomater som gikk over en vei..."

hehe...:o)

Skrevet

Kan ikke si at dette er noe jeg har i meg, men svogeren min benytter ofte dette "pålegget" hvis han ikke har anledning til å spise mellom frokost og kvelds....

1 kneippskive, masse smør, nugatti, spekepølse og jordbær på toppen!

(Svogeren min spiser gjerne 6-7 slike når han skal på jakt...)

Energibombe de luxe, vettu!!!

Skrevet

Jeg er så sær at jeg ikke blander påleggssorter. Bortsett fra majones på kjøttpålegg. Bryr meg ikke noe om pynt på maten heller.

Skrevet

Jeg er så sær at jeg ikke blander påleggssorter. Bortsett fra majones på kjøttpålegg. Bryr meg ikke noe om pynt på maten heller.

Pynt på maten? Pynter folk maten??

Skrevet

Pynt på maten? Pynter folk maten??

Det gjør jeg ofte, i hvert fall.

Noen skiver agurk, paprika, salat eller litt basilikum - et dryss nykvernet pepper etc. Frisker opp!

Skrevet

Apropos de to tomatene.. Du har sikkert fått det med deg, men jeg fikk en oppklaring på den vitsen her inne for bare noen mnd siden. *treg*

Det har seg visst sånn at det egentlig er en uoversettelig vits, siden den intakte tomaten på engelsk sier "come on, catch up!" = come on ketchup..... :o)

Skrevet

Det gjør jeg ofte, i hvert fall.

Noen skiver agurk, paprika, salat eller litt basilikum - et dryss nykvernet pepper etc. Frisker opp!

Nettopp, det er pynt :)

Skrevet

Apropos de to tomatene.. Du har sikkert fått det med deg, men jeg fikk en oppklaring på den vitsen her inne for bare noen mnd siden. *treg*

Det har seg visst sånn at det egentlig er en uoversettelig vits, siden den intakte tomaten på engelsk sier "come on, catch up!" = come on ketchup..... :o)

Hehe, det har jeg visst i noen år, ja. Men velkommen etter!

;o)

Skrevet

Rosinboller med salami på :)

Og noen påsto at det å spise fleskepøse i seg selv er sært.. ikke vet jeg ;)

Rosinboller med salami er da ikke sært ;) (jeg spiser også det, men ikke så ofte jeg spiser det da)

Skrevet

Vet ikke om det er sært men - brødskrive man har hatt i eggeblanding (egg, melk, salt, pepper, finhakket bacon) som er stekt i stekepanna *nam*

Veldig sjeldent jeg spiser det, men det er supergodt!! :D

Skrevet

Rosinboller med salami er da ikke sært ;) (jeg spiser også det, men ikke så ofte jeg spiser det da)

Nei jeg synes heller ikke det er sært.. men det gjør visst "alle andre" når de ser meg spise det.

Er jo knallgodt jo!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...