Gå til innhold

Plastikk kirurgi

Anbefalte innlegg

Gjest dolly dimpel
Skrevet

Leser i Dagbladet i dag at Inga Marte Thorkildsen kritiserer TVNorge for at de sender ekstrem forvandling (norsk versjon).

Må innrømme at jeg selv ikke er så negativ til det lenger. Man lever jo bare et liv og hvis det er noe man er misfornøyd med og har råd og lyst til å gjøre noe med det så er det helt greit for meg.

Men det er jo klart at det er et skikkelig reklamestunt å få sende dette i beste sendetid da.

Skrevet

Det som irriterer meg, er at dersom den skjønne Inga Marte prøver å kritisere denne industrien, blir hun avfeid med at hun er "for pen til å kunne uttale seg".

Damer som ser ut som ræva på en hest og prøver å uttale seg om slike spørsmål, får imidlertid beskjed om at de bare kan klappe igjen, ettersom de åpenbart er misunnelige på pene damer.

Med andre ord: Er du kvinne og uttaler deg om slankepress og skjønnhetstyranni, bruker motparten utseendet ditt som avvæpnende argument uansett hvordan du ser ut.

Er det bare menn som får mene noe om denslags?

Skrevet

Det som irriterer meg, er at dersom den skjønne Inga Marte prøver å kritisere denne industrien, blir hun avfeid med at hun er "for pen til å kunne uttale seg".

Damer som ser ut som ræva på en hest og prøver å uttale seg om slike spørsmål, får imidlertid beskjed om at de bare kan klappe igjen, ettersom de åpenbart er misunnelige på pene damer.

Med andre ord: Er du kvinne og uttaler deg om slankepress og skjønnhetstyranni, bruker motparten utseendet ditt som avvæpnende argument uansett hvordan du ser ut.

Og om du er kvinne og ikke egentlig syns det er så farlig dette her så blir du skjelt ut av feministbevegelsen. Damned if you do, damned if you don't :)

Gjest snart er vi alle perfekt
Skrevet

Jeg synes det er skummelt fordi det flytter grenser. Før jeg fikk inn slike program vurderte jeg ikke engang å ta noen operasjoner, syntes jeg måtte godta meg som jeg er.

Det har skjedd noe og det er ikke bra. Jeg ser rynkene tydeligere for hver dag, jeg drømmer om og planlegger øyelokkoperasjon, fjerne dobbelthaken og ansiktsløfting. Det er i grunnen ikke det verste, det verste er at jeg har isolert meg sosialt, hver gang jeg har mulighet til å være med på noe ute blandt folk, kurs eller annet så tenker jeg at jeg skal være med etter at jeg er operert og har slanket meg. Det er liksom bare plass for perfekte mennesker nå.

Hun i TV Norge med de triste øynene hadde i mine øyne et ganske normalt utseende, ikke billedpen men ikke frastøtende heller. Nå kommer alle med triste øyne til å begynne å legge ekstra godt merke til det.

Skrevet

Er både for og imot dette.

På den ene siden bør folk få lov å gjøre som de vil, de betaler jo dette selv (på TV betaler de i form av å opptre på TV). Blir en lykkeligere med seg selv så er jo det bra.

På den andre siden så skaper jo dette et press på alle om å se perfekt ut. Folk er generelt misfornøyd med utseendet sitt. Dette skyldes jo påvirkning fra media og slike operasjoner.

Grunnen til at folk er misfornøyd er ikke at de egentlig er stygge, men at de blir fortalt at de er det, og tror på dette.

Skrevet

Enig med deg der! jeg synes det er ok å operere HVIS det er nødvendig.. Ikke hvis man han litt hengepupper, eller litt flesk på magen, litt dobbelthake.. Hvis personene som skal operere føler de blir hemmet i livet pga. utseende synes jeg det er ok. Men nå har det blitt trend å operere seg! Unge jenter putter inn silikon fordi de vil se ut som idolene sine.. De vil være perfekte, selv om de ser bra ut fra før.

Jeg har det synet at det er ok å operere, men at man skal være forsiktige og ikke ufarliggjøre det. Det ER en risiko - uansett!

Jeg kunne godt tenkt meg å ha strammere pupper, men jeg klarer meg utmerket med de jeg har... Legger meg ikke under kniven selv om ejg ikke kan gå med stroppløs BH, eller hvilken som helst bikini. man BØR sette grenser.

Jeg får også beskjed om å holde kjeft hvis ejg sier dette til jenter som planlegger å operere seg, fordi jeg er jo "perfekt".. Vel vel.... Langt der i fra, men jeg kan leve med den jeg er. Det er der forskjellen ligger. Man må akseptere at folk ER forskjellige.. Hvordan skal det bli hvis alle skal være perfekte? Skremmende!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...