Gå til innhold

Jøss for en kjedelig gjeng :p

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Anbefalte innlegg

Skrevet

På innlegget: "Selskapsleker for 50 stk. voksne (40-60 år!) "

Der er det foreløpig bare dere som hater selskapsleker som har svart. Dere må være sjenerte/treige/late..... eller :P

*ert-ert*

Det er en urtyrtelig herlig person som ønsker 'selskapsleker' i denne sammenheng, hvor det er litt viktig å integrere nye osv osv... En slags firmagreie..

Skrevet

hmmm.. jeg trodde jeg trykte på 'forhåndsvisning' så jeg kunne sensurere meg selv... men jeg bomma ... *fnis*

Gjest papirtiger
Skrevet

Selskapsleker er for fjortiser som trenger en unnskyldning for kroppskontakt og kyssing.

Gjest dolly dimpel
Skrevet

Selskapsleker er for fjortiser som trenger en unnskyldning for kroppskontakt og kyssing.

Og slappe kollegaer i 40års krisa?

Skrevet

Jeg hater selskapsleker. Og leste tråden under, og hadde tenkt å svare noe lignende de andre, altså Dropp lekene, og ha en flott fest i steden!

Det med å integrere nye...de gangene jeg har vært ny noen sted, er selskapsleker den verst tenkelige måten å bli kjent på. Jeg _hater_ det, og hvordan kan man forvente at de nye (og de andre) skal like seg, bli kjent og ha det gøy, når det forventes at man liksom skal ha det gøy med disse selskapslekene?

Det er etter min mening fullstendig misforstått å sette igang sånne tåpelige leker. Sorry at jeg ikke er mer positiv, men det er faktisk godt mulig at jeg hadde regelrett nektet å være med på noe sånt dersom det ble presentert på jobb.

Sats heller på musikk, god mat og drikke, mye prat osv. Man blir da godt kjent om man prater sammen, også.

Det eneste alternativet jeg kanskje kunne villet være med på, er en slags sånn konkurranse med å høre musikklipp, eller svare på spørsmål av ulik type, f eks.

Men selskapsleker er _ikke_ moro!

Skrevet

Og slappe kollegaer i 40års krisa?

for ikke å snakke om 60-års.....!!!???

Ja nå skulle de ha 'hørt meg'. :(

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg hater også selskapsleker, MEN jeg har faktisk vært borti én morsom selskapslek. Man trenger: 2 små gjennomsiktige plastglass til hver deltager, to papptallerkener med utskårne hull slik at de kan tres over ørene, falske tenner i papp (kan enkelt lages av den utskårne pappen fra tallerkenene). Så trenger man en sang og en forsanger som kan synge den og ta på seg disse atributtene, og så er det viktig at alle gjør det, sangen handler om hvordan man blir gammel og ørene vokser osv., derav disse "løsorganene". Du får forsøke å søke på nettet og se om du finner sangen og oppskrifta på disse greiene.

Denne leken høres sikkert jævlig kjip ut, men til og med jeg, som altså HATER selskapsleker, måtte le.

Skrevet

Jaja, så er dere søte, snille greie mennesker. Ikke kjedelige i detheletatt. :)

Men hadde noen av dere turt å være med på enkle oppgaver i teatersport, da?

Skrevet

Hva er teatersport?

Skrevet

Over mitt lik!

Skrevet

Jeg hater også selskapsleker, MEN jeg har faktisk vært borti én morsom selskapslek. Man trenger: 2 små gjennomsiktige plastglass til hver deltager, to papptallerkener med utskårne hull slik at de kan tres over ørene, falske tenner i papp (kan enkelt lages av den utskårne pappen fra tallerkenene). Så trenger man en sang og en forsanger som kan synge den og ta på seg disse atributtene, og så er det viktig at alle gjør det, sangen handler om hvordan man blir gammel og ørene vokser osv., derav disse "løsorganene". Du får forsøke å søke på nettet og se om du finner sangen og oppskrifta på disse greiene.

Denne leken høres sikkert jævlig kjip ut, men til og med jeg, som altså HATER selskapsleker, måtte le.

Gi deg du, a'! Både selskapslek OG allsang??????

Jeg er en annen
Skrevet

Gi deg du, a'! Både selskapslek OG allsang??????

Jeg veit, det høres grønnjævlig ut. Men det var faktisk morsomt. Regelen som bekrefter unntaket, antar jeg.

Skrevet

Tok et søk på teatersport, og konklusjonen er klar. Aldri i livet!

Nei, jeg holder fortsatt på god mat, god drikke, musikk og prat.

Skrevet

Personlig elsker jeg selskapsleker og kliner til med den slags så fort anledningen byr seg.

Senest i pausen på fotballkampen i kveld fikk jeg i gang en runde - til full jubel fra mine venner.

Mitt tips er (uten tvil!) å begynne i det enkle. F.eks. med en sang. Jeg har meget, meget, meget gode erfaringer med låta "kombaja-malår kombaja, kombaja-malår kombaja".

Det du gjør er rett og slett å trykke opp teksten sånn at du er sikker på at ikke enkelte blir sittende der og være usikre på hva de skal synge år det er deres tur til å ta en strofe, og så står du i midten og manøvrerer folkemassene - peker på den du befaler til å ta neste vers (og da må alle andre være helt stille) - og så gi poeng ut ifra innsats.

Den får flest poeng vinner en lefse.

En utrolig bra partylek, og når dere etter en times tid har lyst til å ta skrittet videre, så kan dere f.eks. kjøre stolleken. Det er virkelig en slager på fest, men denne leken er nok for de mer drevne. Du bør for eksempel være var på hvem du setter ved siden av hverandre. Spesielt gutter har en tendens til å ta denne leken litt mer alvorlig enn den er (ikke det at den ikke er alvorlig, for på veldig mange måter er den nettopp det), for det kan fort resultere i tumulter.

En gang ble det skikkelig opptøyer her i Odalen etter en omgang med stolleken, men det er en helt annet historie og det var også av de vanlige lefsekranglene med i bildet. Så jeg skal ikke bare skylde på stolleken.

Lykke til i hvert fall!

Skrevet

Personlig elsker jeg selskapsleker og kliner til med den slags så fort anledningen byr seg.

Senest i pausen på fotballkampen i kveld fikk jeg i gang en runde - til full jubel fra mine venner.

Mitt tips er (uten tvil!) å begynne i det enkle. F.eks. med en sang. Jeg har meget, meget, meget gode erfaringer med låta "kombaja-malår kombaja, kombaja-malår kombaja".

Det du gjør er rett og slett å trykke opp teksten sånn at du er sikker på at ikke enkelte blir sittende der og være usikre på hva de skal synge år det er deres tur til å ta en strofe, og så står du i midten og manøvrerer folkemassene - peker på den du befaler til å ta neste vers (og da må alle andre være helt stille) - og så gi poeng ut ifra innsats.

En utrolig bra partylek, og når dere etter en times tid har lyst til å ta skrittet videre, så kan dere f.eks. kjøre stolleken. Det er virkelig en slager på fest, men denne leken er nok for de mer drevne. Du bør for eksempel være var på hvem du setter ved siden av hverandre. Spesielt gutter har en tendens til å ta denne leken litt mer alvorlig enn den er (ikke det at den ikke er alvorlig, for på veldig mange måter er den nettopp det), for det kan fort resultere i tumulter.

En gang ble det skikkelig opptøyer her i Odalen etter en omgang med stolleken, men det er en helt annet historie og det var også av de vanlige lefsekranglene med i bildet. Så jeg skal ikke bare skylde på stolleken.

Lykke til i hvert fall!

*ROFL*

- - -

- -

-

*ler ennå*

- - -

- -

he he he...

Skrevet

Senest i pausen under fotballkampen i kveld fikk jeg i gang en runde - til full jubel fra mine venner.

Det du gjør er rett og slett å trykke opp teksten sånn at du er sikker på at ikke enkelte blir sittende der og være usikre på hva de skal synge når det er deres tur til å ta en strofe, og så står du i midten og manøvrerer folkemassene - peker på den du kommanderer til å ta neste vers (og da må alle andre være helt stille) - og så gi poeng ut ifra innsats.

En utrolig bra partylek, og når dere etter en times tid har lyst til å ta skrittet videre, så kan dere f.eks. kjøre stolleken. Det er virkelig en slager på fest, men denne leken er nok for de mer drevne. Du bør for eksempel være var på hvem du setter ved siden av hverandre. Spesielt gutter har en tendens til å ta denne leken litt mer alvorlig enn den er (ikke det at den ikke er alvorlig, for på veldig mange måter er den nettopp det), og det kan fort resultere i tumulter.

En gang ble det skikkelig opptøyer her i Odalen etter en omgang med stolleken, men det er en helt annet historie og det var også en av de vanlige lefsekranglene med i det bildet. Så jeg skal ikke bare skylde på stolleken.

Lykke til i hvert fall!

Skrevet

Jeg veit, det høres grønnjævlig ut. Men det var faktisk morsomt. Regelen som bekrefter unntaket, antar jeg.

Jeg nekter å tro det Jeg hater forresten krampeaktig allsang også, så konbinasjonen av det og selskapslek dømmer jeg nedenom og hjem. Det høres rett og slett bare pinlig ut. ;o)

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg nekter å tro det Jeg hater forresten krampeaktig allsang også, så konbinasjonen av det og selskapslek dømmer jeg nedenom og hjem. Det høres rett og slett bare pinlig ut. ;o)

Si hva du vil, onkel Trygve lo så han feis.

Gjest inserteste
Skrevet

Det kan ikke være lett å finne på noe moro til to generasjoner som har et hav mellom seg hva angår kultur og humor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...