Gå til innhold

Lidl

Gjest er usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det mener jeg overhodet ikke noe om, ettersom jeg ikke har noen erfaring med kjeden.

Dessuten handler jeg stort sett på Meny.

Skrevet

Fint at du har nok å rutte med, men hva med å tenke litt på dem som hver en eneste dag må snu på krona, forså å gå ut av butikken igjen fordi de faktisk ikke hadde råd til å kjøpe mat allikavel?

Det er ikke matvareprisene som må ned i dette tilfellet, det er trygde/sosialsystemet som må forbedres slik at folk faktisk har råd til å leve.

Skrevet

Det eneste jeg til nå har noe som helst mening om er at denne konkurransen nok vil medføre at mat generelt sett blir billigere og kanskje bedre i Norge.

Ikke nødvendigvis slik at billig mat blir bedre, men at det blir større differensiering på kvaliteten kontra pris på en del matvarer også.

Stort mer har jeg ikke noen meninger om før jeg har noen egne erfaringer.

Gjest Meg om det
Skrevet

Jeg syns det er bra at de kommer til Norge Fordi det da fører til sterkere konkurranse, og prisene på de dagligvarebutikkene som vi har fra før vil presses ned!

Det som ikke er bra er arbeidsforholdene.. Men sikkert bedre å få jobb der enn ingensteder..

Gjest Ikke alle er rik her i landet
Skrevet

Personlig driter jeg i prisene (vi bruker mindre av lønna på mat enn noensinne). Jeg er for en kampanje for å presse kvaliteten opp, heller enn prisene ned.

Kvaliteten har ikke jeg råd til å tenke på. Jeg setter pris på at jeg kan ha råd til både brød og pålegg, heller enn at jeg kan få "kvalitetsbrød" og kun det.

Skrevet

Det er ikke matvareprisene som må ned i dette tilfellet, det er trygde/sosialsystemet som må forbedres slik at folk faktisk har råd til å leve.

Vel nå er ikke alle med dårlig råd sosialklienter og trygdeytere... det er faktisk mennesker med vanlige ærlige jobber som sliter også... Har ingenting med satsene å gjøre!

Uannsett så kommer ikke dette alle til gode, da prisene vil være det samme der lidl ikke etablerer seg!

Skrevet

Tviler på at jeg vil kjøpe mat der. Og da kan det være det samme. Såpe, dopapir og aviser får man overalt.

Skrevet

De har jo ikke åpna enda så det gjenstår å se om personalpolitikken er like ille som ellers i Europa. Men årsaken til at jeg ikke liker Lidl er at de importerer over 80% av varene de selger, dersom mange da handler hos Lidl kan det medføre nedskjæringer i norsk næringsmiddelindustri, ja kanskje nedleggelser. Vi har heldigvis enda importvern på melk, men i Sør-Finland og Sør-Sverige importerer Lidl melk fra Estland.

Dette kan bli en ond spiral som kan føre til fler arbeidsledige i Norge

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...