Gjest malun Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Det mener jeg overhodet ikke noe om, ettersom jeg ikke har noen erfaring med kjeden. Dessuten handler jeg stort sett på Meny. 0 Siter
citoyen Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Fint at du har nok å rutte med, men hva med å tenke litt på dem som hver en eneste dag må snu på krona, forså å gå ut av butikken igjen fordi de faktisk ikke hadde råd til å kjøpe mat allikavel? Det er ikke matvareprisene som må ned i dette tilfellet, det er trygde/sosialsystemet som må forbedres slik at folk faktisk har råd til å leve. 0 Siter
Goliath Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Det eneste jeg til nå har noe som helst mening om er at denne konkurransen nok vil medføre at mat generelt sett blir billigere og kanskje bedre i Norge. Ikke nødvendigvis slik at billig mat blir bedre, men at det blir større differensiering på kvaliteten kontra pris på en del matvarer også. Stort mer har jeg ikke noen meninger om før jeg har noen egne erfaringer. 0 Siter
Gjest Meg om det Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Jeg syns det er bra at de kommer til Norge Fordi det da fører til sterkere konkurranse, og prisene på de dagligvarebutikkene som vi har fra før vil presses ned! Det som ikke er bra er arbeidsforholdene.. Men sikkert bedre å få jobb der enn ingensteder.. 0 Siter
Gjest Ikke alle er rik her i landet Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Personlig driter jeg i prisene (vi bruker mindre av lønna på mat enn noensinne). Jeg er for en kampanje for å presse kvaliteten opp, heller enn prisene ned. Kvaliteten har ikke jeg råd til å tenke på. Jeg setter pris på at jeg kan ha råd til både brød og pålegg, heller enn at jeg kan få "kvalitetsbrød" og kun det. 0 Siter
Mistera Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Det er ikke matvareprisene som må ned i dette tilfellet, det er trygde/sosialsystemet som må forbedres slik at folk faktisk har råd til å leve. Vel nå er ikke alle med dårlig råd sosialklienter og trygdeytere... det er faktisk mennesker med vanlige ærlige jobber som sliter også... Har ingenting med satsene å gjøre! Uannsett så kommer ikke dette alle til gode, da prisene vil være det samme der lidl ikke etablerer seg! 0 Siter
favn Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Tviler på at jeg vil kjøpe mat der. Og da kan det være det samme. Såpe, dopapir og aviser får man overalt. 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 De har jo ikke åpna enda så det gjenstår å se om personalpolitikken er like ille som ellers i Europa. Men årsaken til at jeg ikke liker Lidl er at de importerer over 80% av varene de selger, dersom mange da handler hos Lidl kan det medføre nedskjæringer i norsk næringsmiddelindustri, ja kanskje nedleggelser. Vi har heldigvis enda importvern på melk, men i Sør-Finland og Sør-Sverige importerer Lidl melk fra Estland. Dette kan bli en ond spiral som kan føre til fler arbeidsledige i Norge 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.