Gå til innhold

Anbefalt å søke på en pytonjobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter en fast jobb. Ønsker virkelig å kunne få litt forutsigbarhet og rutine i livet vårt.

Nå om dagen er jeg i et vikariat, som jeg i utgangspunktet ikke hadde lyst på, men sa ja til som en prøveordning. Konsulenten min ville gjerne "prøve" meg ut og ga meg heller 5 kr mer i timen for at det skulle være en "win-win" situasjon.

Nå vil sjefen min at jeg skal søke på en stilling de skal opprette der, og jeg er så i tvil. Jeg syns jobben er utrolig kjedelig og samtidig kjempe stressende, mildt sagt, men det går jo i en periode.

Men så lurer jeg på om jeg er dum, da. Det vil jo tross alt være en fast jobb, og jeg fikser jobben helt greit. Det vil dessuten være et greit grunnlag for permisjonspenger når neste mann (baby) i rekka skal planlegges. Og jeg har noe å komme tilbake til når permisjonen er over. Men tanken på å gå dit over en lengre periode gjør meg bare svett.

Ja, jeg har i grunnen bestemt meg; men hva skal styre her:

Fornuft eller følelser?

Skrevet

I kjærlighet skal følelser styre.

Ellers skal fornuft styre - alltid!!!

Gjest ta jobben
Skrevet

La fornuften styre.

Du binder deg ikke for resten av livet.

Du stiller _utrolig_ mye sterkere når du søker andre jobber, når du allerede har en fast jobb.

Du kan antageligvis påvirke jobbhverdagen din etterhvert, og etterhvert som du blir bedre kjent osv, så blir det som regel hyggeligere på jobb.

Og siden du planlegger svangerskap og permisjon, så er det helt perfekt å få en fast jobb nå som du tjener opp permisjonsrettigheter i. Du får sykepenger hvis du blir syk osv osv.

Ta jobben, så kan du jo samtidig lese jobbannonser og se hva som finnes ellers.

Skrevet

Jeg ville latt fornuften styre.

Spesielt siden du planlegger barn i nærmeste fremtid.

Du kan alltids ombestemme deg senere, hvis det blir så pyton som du tror.

Gjest -Søk jobben
Skrevet

Jeg vet alt for mye om hvor vanskelig det er å få en jobb når en er arbeidsledig, og enda mer når potensielle arbeidsgivere har mulighet til å mistenke at en ny baby kan være aktuelt.

Sjefen din er tydligvis fornøyd med deg - ikke ødelegg en potensiell god referanse ved å signalisere at du er villig til å heller gå uten arbeid enn å søke den aktuelle stillingen.

Det er mulig å si opp en fast stilling også - om du skulle finne noe annet.

Det høres ut som om du har fått denne gjennom et byrå (eller aetat?) - hvis det er et byrå kan du jo samtidig be konsulenten om å holde utkikk etter noe bedre.

Skrevet

Godt sagt!

Skrevet

Søk på jobben, og se om du trives. Dersom du ikke trives, er det et langt bedre utgangspunkt å _være i jobb_ når du er jobbsøker, enn ikke å være i jobb.

Lykke til!

Skrevet

Tar tilbake det jeg sa om "godt sagt".

For når det gjelder hobbyer (som f.eks mc), så ville det vært leit hvis kun fornuften fikk styre...he-he

Skrevet

Tar tilbake det jeg sa om "godt sagt".

For når det gjelder hobbyer (som f.eks mc), så ville det vært leit hvis kun fornuften fikk styre...he-he

Jeg trodde motorsykkel var inkludert i begrepet kjærlighet....

Skrevet

Jeg trodde motorsykkel var inkludert i begrepet kjærlighet....

Selvfølgelig!

Da ble jeg brått helt enig med deg igjen:-)

Gjest Antatt Ansatt
Skrevet

Personlig er jeg drit lei av folk som tar en jobb "bare for å få permisjonspenger".

Har et par av de på min arbeidsplass, - de er helt åpne på at denne jobben har de INGEN interesse av - utenom de økonomiske ifb permisjon. De er ikke interessert i å gi _noe som helst_ i arbeidssituasjonen. De er alltid uinteresserte - både i prosjekter og resultater, demotiverte, giddaslause, unnasluntrende...og sånne mennesker er rett og slett et helvete å jobbe med. (Mener ikek at du sikkert er sånn da, men...)

Jeg er ikke for at folk skal leve bare for jobben sin, men tror en mellomting mellom disse ytterpunktene er best for alle...

Så så lenge du kaller det pytonjobb (og i frykt for at det er på min arbeidsplass), så NEI - finn deg noe annet.

Skrevet

Personlig er jeg drit lei av folk som tar en jobb "bare for å få permisjonspenger".

Har et par av de på min arbeidsplass, - de er helt åpne på at denne jobben har de INGEN interesse av - utenom de økonomiske ifb permisjon. De er ikke interessert i å gi _noe som helst_ i arbeidssituasjonen. De er alltid uinteresserte - både i prosjekter og resultater, demotiverte, giddaslause, unnasluntrende...og sånne mennesker er rett og slett et helvete å jobbe med. (Mener ikek at du sikkert er sånn da, men...)

Jeg er ikke for at folk skal leve bare for jobben sin, men tror en mellomting mellom disse ytterpunktene er best for alle...

Så så lenge du kaller det pytonjobb (og i frykt for at det er på min arbeidsplass), så NEI - finn deg noe annet.

Den var litt drøy.

Tror nok ikke det er de som tenker langsiktig og fornuftig, er dem som gjør en dårligst jobb.

Vi kvinner er nødt til å tenke slik.

Hun er jo ikke gravid nå,og vi har hørt mange eksempler på at å finne seg en jobb mens man er gravid, ihvertfall

ikke er lett.

Derfor er vi nødt til å planlegge.

Det kan jo hende at den som skriver innlegget ikke har kompetanse til å få en slik jobb hun egentlig ønsker, og dermed blir nødt til å finne seg en jobb hun synes er kjedelig.

Hun trenger slett ikke gjøre en dårlig jobb av den grunn.

Det hjelper sikkert med trivelige kolleger også, og at hun da vil finne ut at det var ganske alright alikevel.

Det finnes mange kjedelige jobber, men jeg tviler virkelig på at alle gjør en dårlig jobb av den grunn.

De fleste av de som har kjedelige jobber, har vel også ansvarsfølelse.

Gjest Antatt Ansatt
Skrevet

Den var litt drøy.

Tror nok ikke det er de som tenker langsiktig og fornuftig, er dem som gjør en dårligst jobb.

Hun er jo ikke gravid nå,og vi har hørt mange eksempler på at å finne seg en jobb mens man er gravid, ihvertfall

ikke er lett.

Det kan jo hende at den som skriver innlegget ikke har kompetanse til å få en slik jobb hun egentlig ønsker, og dermed blir nødt til å finne seg en jobb hun synes er kjedelig.

Det hjelper sikkert med trivelige kolleger også, og at hun da vil finne ut at det var ganske alright alikevel.

Det finnes mange kjedelige jobber, men jeg tviler virkelig på at alle gjør en dårlig jobb av den grunn.

Jeg skrev aldri at alle som gjør det på denne måten ikke eier snev av ansvarsfølelse. Ei heller at et slikt arbeidsforhold aldri kan bli vellykket.

Beskrivelsen var av en par-fem eksempler jeg har jobbet sammen med, og det går tydelig frem av innlegget. Det er på grunnlag av disse "erfaringene" jeg svarte. Hvis vedkommende kjenner seg i gjen i den instillingen, ja, så ville jeg synes det var riktigst om en ikke tok en slik jobb.

Men skjønner jo at penger går foran det meste...

Skrevet

Jeg skrev aldri at alle som gjør det på denne måten ikke eier snev av ansvarsfølelse. Ei heller at et slikt arbeidsforhold aldri kan bli vellykket.

Beskrivelsen var av en par-fem eksempler jeg har jobbet sammen med, og det går tydelig frem av innlegget. Det er på grunnlag av disse "erfaringene" jeg svarte. Hvis vedkommende kjenner seg i gjen i den instillingen, ja, så ville jeg synes det var riktigst om en ikke tok en slik jobb.

Men skjønner jo at penger går foran det meste...

Penger må man ha for å leve desverre.

Jeg regner med at hvis Molly hadde føler det som helt umulig for henne å ta den jobben, hadde hun ikke stilt spørsmålet.

Derfor kan man jo prøve. Man vet ingenting sikkert før man har prøvd.

Det gjelder de fleste jobber.

Også jobber man i utgangspunktet ser på som spennende.

Skrevet

Dette var et godt svar. Akkurat sånn jeg føler det vil bli, og du traff spikeren på hodet!

Kanskje det jeg ville høre også. Jeg er opptatt av å gjøre en god jobb når jeg har en, og etter endt arbeidsdag i dag skjønte jeg ikke helt hvordan jeg skulle orke å gå på jobben i morgen.

Men fornuften sier" Skjerp deg! Ikke vær så kravstor! Dette er mer enn godt nok! GRRRR!!"

Hjertet sier" Kom deg vekk før du sitter i saksa. Du blir bare ulykkelig av sånt" Og det er sant.

Takk for svar!

Skrevet

Den var litt drøy.

ikke er lett.

Antatt Ansatt har nok mye rett!

Jeg klarer ikke engasjerer meg nok, når jeg ikke har interesse for det i det hele tatt.

Men takk for svar!

Skrevet

Jeg vet alt for mye om hvor vanskelig det er å få en jobb når en er arbeidsledig, og enda mer når potensielle arbeidsgivere har mulighet til å mistenke at en ny baby kan være aktuelt.

Sjefen din er tydligvis fornøyd med deg - ikke ødelegg en potensiell god referanse ved å signalisere at du er villig til å heller gå uten arbeid enn å søke den aktuelle stillingen.

Det er mulig å si opp en fast stilling også - om du skulle finne noe annet.

Det høres ut som om du har fått denne gjennom et byrå (eller aetat?) - hvis det er et byrå kan du jo samtidig be konsulenten om å holde utkikk etter noe bedre.

Jeg er veldig samvittighetsfull. Har jeg sagt at jeg skal gjøre en jobb, så kan jeg ikke bare gå etter tre måneder når opplæringa er over. Jeg tenker litt på de som bruker tid og ressurser på meg også. Derfor sliter jeg lit t om dagen. Jeg vil ha jobb, men på rette premisser!

Dumme meg!

:o(

Skrevet

*sukk*

Jeg som lot fornuften styre da jeg solgte MC'en min.

Det må være en feil med meg!

Skrevet

La fornuften styre.

Du binder deg ikke for resten av livet.

Du stiller _utrolig_ mye sterkere når du søker andre jobber, når du allerede har en fast jobb.

Du kan antageligvis påvirke jobbhverdagen din etterhvert, og etterhvert som du blir bedre kjent osv, så blir det som regel hyggeligere på jobb.

Og siden du planlegger svangerskap og permisjon, så er det helt perfekt å få en fast jobb nå som du tjener opp permisjonsrettigheter i. Du får sykepenger hvis du blir syk osv osv.

Ta jobben, så kan du jo samtidig lese jobbannonser og se hva som finnes ellers.

Du får det til å høres så lett ut.

Jeg er nok for egen og tverr. Send meg noen vibber!

Gjest søk jobben
Skrevet

Jeg er veldig samvittighetsfull. Har jeg sagt at jeg skal gjøre en jobb, så kan jeg ikke bare gå etter tre måneder når opplæringa er over. Jeg tenker litt på de som bruker tid og ressurser på meg også. Derfor sliter jeg lit t om dagen. Jeg vil ha jobb, men på rette premisser!

Dumme meg!

:o(

Men er du ikke der allerede da? Er dette helt nye oppgaver som du trenger opplæring i - da vet du jo ikke om det er kjedelig? Dessuten blir du vel der mer enn 3 måneder om du først tar denne nye jobben? Først skal du jo begynne å kikke etter noe annet, så skal du søke, intervju, få jobben - og så kan du si opp - og da er det jo oppsigelsesfrist. Gjør du en god jobb i hele den perioden, er vel ikke det så ille?

Men det er sikkert en grunn til at du tenker som du gjør, en som jeg ikke har fått med meg.

Men etter å ha sett en del tilfeller av hvordan arbeidslivet generelt behandler kommende og nybakte mødre, så er jeg nok blitt litt kynisk når det gjelder å holde på en jobb hvis en tenker på å bli gravid. Alternativet kan være arbeidsløshet - og det er IKKE gøy, synes jeg da. Men en bør jo gjøre så god jobb som mulig mens en er der - avhengig av hva som er begrunnelsen for å ta/ holde på en jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...