Gå til innhold

PROBLEMER: Kjøpekort når man har hatt liten inntekt før

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger penger NÅ
Skrevet

Det forholder seg sånn at jeg har vært arbeidsledig en periode. Nå har jeg fått jobb igjen, jeg er fast ansatt, og kommer til å få en veldig bra inntekt fremover. Problemet er at jeg ikke får min første inntekt før ut i neste måned, og jeg kommer til å trenge noen måneder på å komme meg økonomisk ovenpå igjen. Men jeg må ha penger nå! Klærne er bare filler etter den perioden jeg ikke hadde råd.

Problemet er at jeg alt har søkt om to kredittkort, men får avslag fordi jeg ikke har hatt fast inntekt på en stund. Dette føles helt uvirkelig, for jeg kommer til å ha mer penger enn noen gang i løpet av kort tid, men det hjelper meg ikke noe nå! Hvordan går jeg frem? Er det noe sted jeg kan få kjøpekort til tross for denne situasjonen? Og jeg trenger det kjapt! Må ha penger slik at jeg får kjøpt meg klær til neste uke. Har ikke råd eller tid til å få avslag nå...

(Har ikke prøvd kjøpekort ennå, men kredittkort i banken min)

Skrevet

Kan du ikke heller be om forskudd på lønna? Be om utbetaling to ganger i måneden i stedet for en gang. De har sikkert forståelse for at du har det trangt økonomisk nå før lønning!

Skrevet

Hei, snakk med personal/lønningskontoret, det er veldig vanlig å få forskudd på første lønningen!

For 1000 kroner får du en del ok klær på H&M etc.

Kjøpekort er ikke lurt!

Skrevet

Min svigerinne som var nyudannet kiropraktor for et par år siden og tjener rundt 60 000 i mnd fikk ikke en gang parabol i fjor fra Canal Digital fordi det er inntekt gjennom de tre siste årene som teller. Min svigermor som er minstepensjonist fikk derimot, så den står i hennes navn.

That's life, selv om det nok virker uforståelig.

Skrevet

Etter min mening har du ikke råd til klær nå hvis du må ha kredittkort.

Du kan prøve å få kredittkort fra Bankia Bank.

Trenger du klær p.g.a. representasjon, kan jobben betale arbeidstøy. Da får du klærne som lønn, og skatter som av vanlig lønnsinntekt.

Skrevet

Du kan jo høre med banken din om du kan få et lite lån, eller forskudd.

Der kan du jo bevise at du har fått jobb.

Skrevet

Forklar situasjonen din med den banken du har lønnskonto i - da får du sikkert et lite forbrukslån som de da kan be deg betale tilbake i løpet av noen mnd. Sånn er i alle fall min bank -

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Lån privat, eller be om et forskudd på lønn. Det er ikke noe unormalt med det. Eller be om å få lån i banken, evt. utsette andre avdrag hvis du har det. Ellers er jo Dagbladet fulle av firmaer som gir lån uten sikkerhet - til ågerrente selvfølgelig. Prøv andre ting først - eller utsett kleskjøpet.

Gjest gaudiamus
Skrevet

Etter min mening har du ikke råd til klær nå hvis du må ha kredittkort.

Du kan prøve å få kredittkort fra Bankia Bank.

Trenger du klær p.g.a. representasjon, kan jobben betale arbeidstøy. Da får du klærne som lønn, og skatter som av vanlig lønnsinntekt.

Det er ofte slik at jeg bruker kredittkort for kortere perioder, og da vet jeg at jeg kan snart betale det tilbake. Jeg bruker det også til å få betalingsutsettelse, og deler da gjerne summen opp når jeg betaler tilbake. Det er mange situasjoner som gjør at en ikke kan spare sammen til en sum først.

Skrevet

Det er ofte slik at jeg bruker kredittkort for kortere perioder, og da vet jeg at jeg kan snart betale det tilbake. Jeg bruker det også til å få betalingsutsettelse, og deler da gjerne summen opp når jeg betaler tilbake. Det er mange situasjoner som gjør at en ikke kan spare sammen til en sum først.

Bankia Bank har gebyrfritt kredittkort. Du får da opptil 2 måneders gratis betalingsutsettelse og ingen gebyrer.

Gjest gaudiamus
Skrevet

Bankia Bank har gebyrfritt kredittkort. Du får da opptil 2 måneders gratis betalingsutsettelse og ingen gebyrer.

Men hva er rentene?

Skrevet

Men hva er rentene?

21,9%. Gå inn på hjemmesiden deres www.gebyrfri.no, der står alt.

Gjest gaudiamus
Skrevet

21,9%. Gå inn på hjemmesiden deres www.gebyrfri.no, der står alt.

OK, har undersøkt det, og effektiv rente er dyrere enn det jeg har. Har fått et via fagforeningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...