Gå til innhold

Barselstid og urinveisinfeksjon (Doktor)


Gjest Wilma

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 19 dager siden, og merket svie/ langvaringe "sting" i urinrøret 10 dager etter fødselen. Jeg har aldri hatt dette problemet før, og ventet på at det skulle gå over av seg selv. Istedet ble det etterhvert så vondt at jeg måtte ta smertestillende for å få sove. Fire dager etterpå ringte jeg fødeavdelingen, som konstaterte at det var uvi og de ba meg kontakte legevakten omgående. Der fikk jeg vite at det var bakterier og blod i urinen, og fikk deretter beskjed om å ta 1 tablett Selexid (200 mg) 3 ganger daglig i en uke. Jeg kjente meg litt bedre etter 2 dager, men siden har virkningen stagnert - om mulig blitt litt verre igjen også.

Har 2 tabletter igjen, og var hos min fastlege i dag. Han fant ingen bakterier, men proteiner og div. i urinen. Han ville ikke gi meg noe mot uvi (...muligens p.g.a. amming??? Selexid går jo ikke over til barnet?!), og han ba meg komme igjen etter at de hadde avviklet ferie - om 14 dager!!! Jeg fikk beskjed om at dette ikke var farlig, og at jeg i mellomtiden skulle drikke mye juice. Til info drikker jeg ca. 1 til 1,5 liter appelinjuice daglig + ca. 2 - 3 liter vann daglig. Hvor mye juice kan/bør jeg egentlig drikke? Vil store mengder gi barnet mageknip???

Er dette en uvi, eller kan det være noe annet? Kan det være en betennelse etter at de satte kateter på meg? Hva gjør jeg(!) for å slippe å ha så vondt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kulseng-Hanssen

Du drikker mer en nok juice og vann. Hyppig vannlatning og svie ved vannlatningen er symptomer på blærekatarr. Har du fremdeles disse symptomer kan du ha bakterier som ikke er følsomme for Selexid. Da ville jeg kontakte lege pånytt. Eggehvite i urin kort tid etter fødselen behøver ikke å bety så mye. Skal man ta urinprøve kort tid etter fødselen er det viktig å ikke få tilblanding av utflod. Vask foran urinrøret med våt vatdott forfra og bakover flere ganger og ta prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...