Gå til innhold

Rasisme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nrk.no/nyheter/kultur/4083962.html

Visste ikke om jeg skulle le eller gråte når jeg leste dette.

Hvordan er det mulig å reagere på sterkt på dette? Museet skulle lage et bilde av hvordan Norge så ut for 100 år siden. Da var det så godt som ingen mørkhudede personer her. Dette er ikke rasisme, fremmedfrykt eller forskjellsbehandling, det VAR slik den gang og et historisk korrekt bilde bør vise det. Ellers blir det historieforfalskning.

Vi forteller da vel ikke barn at de ikke hører hjemme her bare fordi det faktisk ikke var mørkhudete personer her for 100 år siden og at vi viser dette på et bilde. Kanskje vi skal retusjere gamle bilder også, tegne inn noen mørkhudete personer?

Det verste var den siste kommentaren "Hvis de ønsker å skape et museumsaktig bilde er de selvfølgelig fri til det, men det er ikke virkeligheten verken den gangen eller i dag , sier styreleder Wenche Willoch." Jo det var nettopp slik det var DEN GANGEN.

Skrevet

Nei, det er jo helt urimelig av Folkemuseet å ville skape et museumsaktig bilde..

*rister på hodet*

Skrevet

Dumme folk finnes overalt. Noen skal på død og liv være så politisk korrekte at de mister både mål og mening.

Skrevet

Jeg reagerte akkurat på den siste setningen jeg også.

Det var jo nettopp slik det var "den gang", og ønsket var jo å lage et "historisk korrekt" bilde.

Det er alt for mange som har blitt hysteriske når det gjelder hva man mener er rasisme, og det tjener jo bare den "ekte" rasismen på.

Ergo skyter de seg selv i foten - gang på gang.....

Skrevet

Det er jo utrolig at folk med så lite kunskaper kan sitte i slike posisjoner.

"........................."

Skrevet

Det høres helt teit ut. Det får være måte på å være sårbar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...