Gå til innhold

Date utlendinge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en kjæreste fra Vietnam en stund, men det er slutt nå. Siste helg var jeg ut på byen og traff en mann fra Nigeria. Jeg likte han veldig godt, og vi skal treffes igjen. Nå sitter jeg her med kvaler over å skulle treffe en utlending igjen, og synes nesten det hadde vært bedre å treffe en norsk imellomtiden. Synes kanskje jeg er ferdig med kvoten for utlendinge, og er redd for å bli stemplet eller jeg vet egentlig ikke hva jeg er redd for.

Gjest åååå - nå får jeg pepper!
Skrevet

Jeg vil bare advare generelt mot å date Nigerianer - de er noen ordentlig luringer!

Var gift og har barn med èn, og kjenner mange andre.

De er veldig koselige folk - men ikke helt til å stole på ;)

Skrevet

Nå er det jo vesentlig flere nordmenn enn utlendiger å treffe i Norge, så det er vel kanskje en eller annen grunn til at du ender opp med utlendinger?

Så lenge du er klar over eventuelle problemstillinger vedrørende kulturelle forskjeller (inklusive kvinnesyn), så er det jo helt opp til deg å avgjøre hvem du ønsker å være kjæreste med.

Dog finnes det etterhvert mange som har særdeles dårlig erfaring i det å være kjærester med noen som er oppvokst under helt andre kulturelle forhold enn innfødt nordmenn, men det er jo som alt annet svært individuelt.

Gjest Men det er da greit det
Skrevet

Nå er det jo vesentlig flere nordmenn enn utlendiger å treffe i Norge, så det er vel kanskje en eller annen grunn til at du ender opp med utlendinger?

Så lenge du er klar over eventuelle problemstillinger vedrørende kulturelle forskjeller (inklusive kvinnesyn), så er det jo helt opp til deg å avgjøre hvem du ønsker å være kjæreste med.

Dog finnes det etterhvert mange som har særdeles dårlig erfaring i det å være kjærester med noen som er oppvokst under helt andre kulturelle forhold enn innfødt nordmenn, men det er jo som alt annet svært individuelt.

Snart er det vel ikke nordmenn som er i flertall. I noen bygdesamfunn ser det ut til at andre kulturer tar overhånd.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg vil bare advare generelt mot å date Nigerianer - de er noen ordentlig luringer!

Hva med halvnigerianere? Kan man stole 50% på dem?

Gjest gaudiamus
Skrevet

Når en bor på østkanten i Oslo kan du sette spørsmålstegn ved påstandene dine. Det er etterhvert blitt mange utlendinge der. Det er også mange etterhvert som har særdeles dårlig erfaring av ekteskap og kjærlighetsforhold, det viser skilsmissestatistikken. Jeg må også si at jeg som bor på østkanten av Oslo har ikke følelsen av at det er flere rundt meg, og jeg har mange i min omgangskrets, som lever i et harmonisk flerkulturelt forhold. Jeg har venninner som er skilte både fra nordmenn og utlendinge. Dette med kvinnesyn faller om seg selv, det finnes mange grupper utlendinge og mange forskjellige kvinnesyn. Vold og trusler finnes hos norske menn og jeg har ikke oppdaget noe perfekt kvinnesyn i det norske samfunnet.

Skrevet

Jeg har kjent mange, og de har en helt annen tankegang og kulturell bakgrunn. De kommer fra en annen samfunnsform og mange afrikanske samfunn har et helt annet familiesyn enn det norske. Jeg har hatt stor glede av å være sammen med de nigerianske vennene mine, det var mens jeg bodde i USA, de snakker og skriver som regel helt flytende engelsk og er lette å kommunisere med. De brant for de 'svartes' rettigheter og var engasjerte. For en voksen dame, som er trygg på seg selv, er ikke det noe i veien for å date en nigerianer. Det beriker livet å bli kjent med flere sider av det etniske mangfoldet.

Gjest gaudiamus
Skrevet

Det blir et problem hvis du har tenkt å regne det ut på denne måten her. Hva med alle afroamerikanerne som er en salig blanding av det ene og det andre? :)

Skrevet

Det blir et problem hvis du har tenkt å regne det ut på denne måten her. Hva med alle afroamerikanerne som er en salig blanding av det ene og det andre? :)

kan du utdype den påstanden der om at "afroamerikanere er en salig blanding av det ene og det andre"? Kan bli interessant å høre hva du egentlig mener med det...

Skrevet

kan du utdype den påstanden der om at "afroamerikanere er en salig blanding av det ene og det andre"? Kan bli interessant å høre hva du egentlig mener med det...

Tror vedkommende uttrykte seg litt dårlig uten at jeg skal påstå det. Kan se ut som personen mener hva med dem som er... altså dem som virkelig er blanding av det ene og det andre langt tilkbake i slekten.

Skrevet

Jeg har hørt at franske damer er noen jævler til å lyve... Kan du bekrefte det, eller har du ikke så inngående kjennskap til den franske rase?

Gjest åååå osv.
Skrevet

Det er noe med det at Nigeria er et korrupt land (har vært der - vet hva jeg snakker om) - det er liksom helt naturlig å lyve, stjele og bedra...

Det finnes sikkert en og annen ærlig sjel blant dem også, hvem vet..

Gjest gaudiamus
Skrevet

Jeg uttrykte meg kanskje dumt eller uklart. Afro-amerikanere er blanding av den 'hvite' og den'svarte' rasen mange generasjoner bak. Derfor blir det vanskelig å regne ut hvor mange prosent de har fra afrikanske røtter og hvor mange prosent fra europeiske røtter.

Gjest papirtiger
Skrevet

Det er noe med det at Nigeria er et korrupt land (har vært der - vet hva jeg snakker om) - det er liksom helt naturlig å lyve, stjele og bedra...

Det finnes sikkert en og annen ærlig sjel blant dem også, hvem vet..

Håper du tenker det om barnet ditt. Og at du ikke lærer barnet slike holdninger om hans/hennes egen bakgrunn...

Skrevet

Håper du tenker det om barnet ditt. Og at du ikke lærer barnet slike holdninger om hans/hennes egen bakgrunn...

Bra sagt!

Skrevet

Jeg uttrykte meg kanskje dumt eller uklart. Afro-amerikanere er blanding av den 'hvite' og den'svarte' rasen mange generasjoner bak. Derfor blir det vanskelig å regne ut hvor mange prosent de har fra afrikanske røtter og hvor mange prosent fra europeiske røtter.

JEG vet hva en afroamerikaner er. DU har tydeligvis rotet det til for deg selv i forhold til dette begrepet. Anbefaler deg å slå opp i et leksikon før du begynner å belære andre. Og ta en runde med holdningene dine i samme slengen.

Gjest gaudiamus
Skrevet

JEG vet hva en afroamerikaner er. DU har tydeligvis rotet det til for deg selv i forhold til dette begrepet. Anbefaler deg å slå opp i et leksikon før du begynner å belære andre. Og ta en runde med holdningene dine i samme slengen.

Pass på dine egne holdninger, du trenger ikke å belære noen herinne. For et visvas. Beklager jeg gidder ikke svare flere idiotiske innlegg. Jeg har ingen norske aner, og hater arrogante idioter som deg med alle sine norske forfedre som tror at nordmenn er født som de eneste riktige, uten fordommer og noen ting. Faktisk er jeg en bastard selv bare så du vet det, din ...........

Gjest gaudiamus
Skrevet

Bra sagt!

det var veldig arrogant og utrolig nedlatende sagt.

Gjest gaudiamus
Skrevet

det var veldig arrogant og utrolig nedlatende sagt. La nå henne ha lov til å ha sin bitterhet i fred, som hun sikkert har grunn til, uten å begynne å preke noen moralprekener.

Skrevet

Når en bor på østkanten i Oslo kan du sette spørsmålstegn ved påstandene dine. Det er etterhvert blitt mange utlendinge der. Det er også mange etterhvert som har særdeles dårlig erfaring av ekteskap og kjærlighetsforhold, det viser skilsmissestatistikken. Jeg må også si at jeg som bor på østkanten av Oslo har ikke følelsen av at det er flere rundt meg, og jeg har mange i min omgangskrets, som lever i et harmonisk flerkulturelt forhold. Jeg har venninner som er skilte både fra nordmenn og utlendinge. Dette med kvinnesyn faller om seg selv, det finnes mange grupper utlendinge og mange forskjellige kvinnesyn. Vold og trusler finnes hos norske menn og jeg har ikke oppdaget noe perfekt kvinnesyn i det norske samfunnet.

Som jeg skrev - det er individuelle forskjeller.

Men statistikken taler ganske så klart spåk også når det gjelder fremmedkulturelle ekteskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...