Gå til innhold

Gode pizzaoppskrifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode langpannepizzaoppskrifter på lur?

Får besøk på fredag og tenkte jeg skulle lage pizza, men er litt lei de som jeg alltid lager.

Og her på DOL virker det som det er mange gode "kokker" :-)

Skrevet

Pizzadeig:

Hvetemel

1/2 pk tørrgjær

1 ts salt

En "god dæsj" olje (oliven eller hva du har)

3-4 dl vann

Bland alt sammen til en passe deig og la den heve i en halv time. Kjevle den ut på en plate/langpanne.

Som pizzafyll bruker jeg å ha kjøttdeig, løk, paprika, champignon ++++

Ta det du liker!

En god tomatsaus lager du selv ved å finhakke sjalottløk (jeg liker mye, størsteparten av et sånt nett du får kjøpt), frese den i litt olivenolje og tilsette et par bokser hakkede tomater. La dette koke inn til det blir forholdsvis "tørt", og smak til med salt og pepper, basilikum og oregano eller andre krydder du liker.

Du kan blande stekt kjøttdeig i sausen, eller bare ta sausen på deigen og bygge pizzaen med annet kjøtt (bacon, skinke, pepperoni etc. oppå osten).

Valget er fritt, bruk fantasien.

:o)

Elisabeth1365380359
Skrevet

Klart jeg har!

BUNN: Bruk mye olje, ha gjerne krydder i deigen, gjerne oregano

FYLL: Alt du liker! Brun kjøttdeig og ha gjerne ferdig pizzasaus til, feks mexiacana som du får i pose. Ha i både hvitløk, rødløk og vanlig løk, mye krydder, gjerne 1-2 ss tacosaus. Legg fyllet over bunnen. Fordel tomater i skiver, mais, ananas og stekt bacon i biter over pizzaen.

(Bare fantasien som kan sette grenser på hva du har på pizzaen. Flere ideer kan være: purreløk(godt!), egg(ikke alle som liker), sopp, kylling, biff, fisk etc)

Ha masse ost øvers. Hvis du liker osten sprø så kan du ha salt over osten! Det er utrolig godt!

Skrevet

Pizzadeig:

Hvetemel

1/2 pk tørrgjær

1 ts salt

En "god dæsj" olje (oliven eller hva du har)

3-4 dl vann

Bland alt sammen til en passe deig og la den heve i en halv time. Kjevle den ut på en plate/langpanne.

Som pizzafyll bruker jeg å ha kjøttdeig, løk, paprika, champignon ++++

Ta det du liker!

En god tomatsaus lager du selv ved å finhakke sjalottløk (jeg liker mye, størsteparten av et sånt nett du får kjøpt), frese den i litt olivenolje og tilsette et par bokser hakkede tomater. La dette koke inn til det blir forholdsvis "tørt", og smak til med salt og pepper, basilikum og oregano eller andre krydder du liker.

Du kan blande stekt kjøttdeig i sausen, eller bare ta sausen på deigen og bygge pizzaen med annet kjøtt (bacon, skinke, pepperoni etc. oppå osten).

Valget er fritt, bruk fantasien.

:o)

Takk for tips.

Nå ble jeg sulten... Kanskje jeg må lage en testpizza før helgen... ;-)

Skrevet

Klart jeg har!

BUNN: Bruk mye olje, ha gjerne krydder i deigen, gjerne oregano

FYLL: Alt du liker! Brun kjøttdeig og ha gjerne ferdig pizzasaus til, feks mexiacana som du får i pose. Ha i både hvitløk, rødløk og vanlig løk, mye krydder, gjerne 1-2 ss tacosaus. Legg fyllet over bunnen. Fordel tomater i skiver, mais, ananas og stekt bacon i biter over pizzaen.

(Bare fantasien som kan sette grenser på hva du har på pizzaen. Flere ideer kan være: purreløk(godt!), egg(ikke alle som liker), sopp, kylling, biff, fisk etc)

Ha masse ost øvers. Hvis du liker osten sprø så kan du ha salt over osten! Det er utrolig godt!

Salt over osten var ett lurt tips.

Jeg har kjøpt pizza med egg på, men aldri laget. Hvordan gjør du det?

Skrevet

Jeg har ikke noen standardoppskrift på deig, men jeg har verdens beste oppskrift på pzzasaus:

1 boks hakkede tomater

1 boks tomatpure

1 tomatpureboks med olje (altså olje i den tomme tomatpureboksen)

2 tomatpurebokser med vann

Krydder etter smak, jeg bruker oregano i massevis!

Dette rører du sammen, har på en tett boks med lokk, og er nok til flere langpannepizzaer.

Oppå denne sausen legger du ost i skiver. Velg den osten du liker best, jeg bruker vanlig norvegia. Oppå der kverner jeg en god del salt, før jeg tilslutt strør oppå litt kokt skinke, gjerne bokgskinke.

Noen ganger "deler" vi pizzaen, oglegger på peperoni, røkt kjøttpølse, tomater m.m.

Det er visst fantasien som setter en stoper for hva man kan ha på, jeg er veldig tradisjonell sjøl...

Elisabeth1365380359
Skrevet

Salt over osten var ett lurt tips.

Jeg har kjøpt pizza med egg på, men aldri laget. Hvordan gjør du det?

Jeg vet faktisk ikke. Har aldri prøvd. Men vet det er mange som liker det.

Skrevet

Du klarer ikke å slå min pizza. Alle sier den er det beste de har smakt!!

Toro pizzabunn =) Toro pizzafyll, ha i røkt pølse OG kjøttdeig. La koke i 1 times tide.

Verdens beste pizza. Tro meg eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...