Klara Q Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Og nå som jeg har oppmerksomheten deres... Har dere noen knakende gode forslag til melodier å skrive bryllupssang til? A la "Bamsens Fødselsdag" og "Fjellvegen" og sånt... Takk for all hjelp! 0 Siter
Goliath Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Har hun som skal gifte seg kjempestore pupper? (Det var du som begynte....:-) 0 Siter
Rubia Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 *latter* Der fikk du oppmerksomheten til samtlige her inne tenker jeg... Lykke til med svarene da...jeg tror desverre ikke jeg kan hjelpe...sier ifra om jeg kan... he he he....den var jaggu god gett...kjempestore pupper...he he... 0 Siter
Klara Q Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 Har hun som skal gifte seg kjempestore pupper? (Det var du som begynte....:-) De er jaggu ikke så verst, nei Har du forøvrig noen trivelige bryllupssanger friskt i minne? Trenger sårt tips til melodi - skal dikte to sanger til ett og samme bryllup i en h... fart! 0 Siter
KaVa Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 "Teddybjørnens vise" (jeg er en gammel teddybjørn, så snill som bare det" - fordi det er lange setninger som er enkle å tilpasse :-) Jeger Bom Bom - lagde vise til Svigermor på denne - den var lett å dikte til - og lett å synge :-) 0 Siter
morsan Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Den var faen så bra Ja morsom var den, men var det egentlig noe hjelp i forhold til det hun _egentlig_ spurte om? *he he* Ingen forslag hittil! ;-) 0 Siter
Klara Q Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 *latter* Der fikk du oppmerksomheten til samtlige her inne tenker jeg... Lykke til med svarene da...jeg tror desverre ikke jeg kan hjelpe...sier ifra om jeg kan... he he he....den var jaggu god gett...kjempestore pupper...he he... Jeg krysser fingrene! 0 Siter
Klara Q Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 "Teddybjørnens vise" (jeg er en gammel teddybjørn, så snill som bare det" - fordi det er lange setninger som er enkle å tilpasse :-) Jeger Bom Bom - lagde vise til Svigermor på denne - den var lett å dikte til - og lett å synge :-) Takker og bukker. Teddybjørnvisa er jo søt, da! Hvordan går Jeger Bom Bom...? 0 Siter
KaVa Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Takker og bukker. Teddybjørnvisa er jo søt, da! Hvordan går Jeger Bom Bom...? Nei, jeg tar feil - det var ikke jeger bom bom (kanskje det er samme melodi? I alle fall litt lik?) Det var "Hei hu hvor er det vel friskt og lett - oppå fjellet - oppå fjellet" 0 Siter
Freya Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 "En solskinnsdag" eller hva den heter, av Postgirobygget. 0 Siter
Klara Q Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 "En solskinnsdag" eller hva den heter, av Postgirobygget. Den hadde jeg ikke tenkt på før! Bra forslag! 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Jeg har egentlig ingen forslag, men sender deg likevel link til en side med melodi og tekst til mange fine barnesanga:) http://www.koordinatoren.com/for_barn/barnesanger/ 0 Siter
Klara Q Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 Jeg har egentlig ingen forslag, men sender deg likevel link til en side med melodi og tekst til mange fine barnesanga:) http://www.koordinatoren.com/for_barn/barnesanger/ Åh, så kjekt! Jeg lette etter en sånn side - men snublet visst i søkeorda Takk skal du ha! 0 Siter
Goliath Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 De er jaggu ikke så verst, nei Har du forøvrig noen trivelige bryllupssanger friskt i minne? Trenger sårt tips til melodi - skal dikte to sanger til ett og samme bryllup i en h... fart! Beklager - jeg er nok dårlig på slike melodier! (Pupper er mer interessant:-) Men det ser ut til at du har fått noen forslag fra andre her. Lykke til! 0 Siter
Klara Q Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 "Kjærlighetsvisa" Ja, den er jo også fin! Mer! Mer! 0 Siter
laban Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Nei, jeg tar feil - det var ikke jeger bom bom (kanskje det er samme melodi? I alle fall litt lik?) Det var "Hei hu hvor er det vel friskt og lett - oppå fjellet - oppå fjellet" Det er samme melodi, ja. "Jeg er en gammel teddybjørn" er min favoritt også. Lange linjer, så man får sagt det man vil - og alle har nøyaktig like mange stavelser, så man kan bytte rundt på dem etter hvert som verset tar form. 0 Siter
KaVa Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Det er samme melodi, ja. "Jeg er en gammel teddybjørn" er min favoritt også. Lange linjer, så man får sagt det man vil - og alle har nøyaktig like mange stavelser, så man kan bytte rundt på dem etter hvert som verset tar form. Ja, ikke sant - jo lengre setninger, jo letere er det å få fram det man ønsker å si. Brukte den i en vise til mannen min da vi gifta oss - og det funket veldig bra! 0 Siter
serendipity Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Ja, den er jo også fin! Mer! Mer! Laget engang en sagn på "Blåbærturen" og det va litt vanskelig, men DU så stolt jeg var av meg selv da. Jeg er egentlig ikke så flink på sånt. "Jeg er havren". Store pupper du liksom?? ;-) Luremus.. he he 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.