MannMann Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Bruk noe Prøysen davel... Basarvisa, musevisa, hompetitten, rampegutt 0 Siter
Klara Q Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 Bruk noe Prøysen davel... Basarvisa, musevisa, hompetitten, rampegutt Hvordan er basarvisa nå igjen? 0 Siter
Klara Q Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 Laget engang en sagn på "Blåbærturen" og det va litt vanskelig, men DU så stolt jeg var av meg selv da. Jeg er egentlig ikke så flink på sånt. "Jeg er havren". Store pupper du liksom?? ;-) Luremus.. he he Hehe.. "Luremus" hadde faktisk også fungert bra som overskrift! Den kan jeg spare til en annen gang jeg trenger hjelp til sånne trauste, usexy affærer 0 Siter
Gyda Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Den hadde jeg ikke tenkt på før! Bra forslag! Den brukte vi som melodi på en firmafest, og det var urovekkende mange som snubla i melodien. Det var rett og slett ikke så lett å få til en allsang på den. Det kan jo selvsagt skyldes at mange ikke kunne melodien godt nok, men du får vurdere klientellet. 0 Siter
MannMann Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Hvordan er basarvisa nå igjen? Jeg også Hanne og Ole og Kjell Hørte på ønskekonserten en kveld Dere, sa Hanne, vi lager basar. osv osv osv osv... Hehe... nå kom minnene strømmende for min del. Prøysen var fin, du! 0 Siter
Klara Q Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 Den brukte vi som melodi på en firmafest, og det var urovekkende mange som snubla i melodien. Det var rett og slett ikke så lett å få til en allsang på den. Det kan jo selvsagt skyldes at mange ikke kunne melodien godt nok, men du får vurdere klientellet. Det er relativt lite bryllup - så det er kanskje en idè å velge ultratradisjonelt, ja. Men det var jo et godt forslag, da! 0 Siter
Klara Q Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 Jeg også Hanne og Ole og Kjell Hørte på ønskekonserten en kveld Dere, sa Hanne, vi lager basar. osv osv osv osv... Hehe... nå kom minnene strømmende for min del. Prøysen var fin, du! Prøysen var gullfin! Har den der Basarvisa på en sånn best of Prøysen cd - må visst inn på barnerommet og låne 0 Siter
Gyda Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Det er skrevet veldig mye godt - og veldig mye dårlig på "gode, gamle, norske viser". Hvorfor ikke bruke litt andre melodier som de fleste kan? Beatles for eksempel. Jeg har skrevet tekster på både "When I'm SixtyFour", "Yesterday" (husk å holde tempoet oppe) og "We all live in a Yellow Submarine" med stort hell. Bare en idé - det er jo melodier som de aller fleste er komfortable med. 0 Siter
MannMann Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Prøysen var gullfin! Har den der Basarvisa på en sånn best of Prøysen cd - må visst inn på barnerommet og låne Det er ikke første gang, tenker jeg 0 Siter
Klara Q Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 Det er skrevet veldig mye godt - og veldig mye dårlig på "gode, gamle, norske viser". Hvorfor ikke bruke litt andre melodier som de fleste kan? Beatles for eksempel. Jeg har skrevet tekster på både "When I'm SixtyFour", "Yesterday" (husk å holde tempoet oppe) og "We all live in a Yellow Submarine" med stort hell. Bare en idé - det er jo melodier som de aller fleste er komfortable med. Ikke dumt, det! Men jeg må ta hensyn til dem jeg skriver sangen for - tror de foretrekker de gode, gamle folkevisene Sikkert en del gamle tanter og sånt rundt bordene. 0 Siter
Klara Q Skrevet 15. september 2004 Forfatter Skrevet 15. september 2004 Det er ikke første gang, tenker jeg *shhh* 0 Siter
serendipity Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Hehe.. "Luremus" hadde faktisk også fungert bra som overskrift! Den kan jeg spare til en annen gang jeg trenger hjelp til sånne trauste, usexy affærer He he.. Da er jeg ialleflal advart. *nekter å la meg lure flere ganger* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.