Gå til innhold

Kjempestore pupper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruk noe Prøysen davel...

Basarvisa, musevisa, hompetitten, rampegutt ;)

Skrevet

Bruk noe Prøysen davel...

Basarvisa, musevisa, hompetitten, rampegutt ;)

Hvordan er basarvisa nå igjen?

Skrevet

Laget engang en sagn på "Blåbærturen" og det va litt vanskelig, men DU så stolt jeg var av meg selv da. Jeg er egentlig ikke så flink på sånt. "Jeg er havren".

Store pupper du liksom?? ;-) Luremus.. he he

Hehe.. "Luremus" hadde faktisk også fungert bra som overskrift! Den kan jeg spare til en annen gang jeg trenger hjelp til sånne trauste, usexy affærer ;)

Skrevet

Den hadde jeg ikke tenkt på før! Bra forslag! :)

Den brukte vi som melodi på en firmafest, og det var urovekkende mange som snubla i melodien. Det var rett og slett ikke så lett å få til en allsang på den.

Det kan jo selvsagt skyldes at mange ikke kunne melodien godt nok, men du får vurdere klientellet.

Skrevet

Hvordan er basarvisa nå igjen?

Jeg også Hanne og Ole og Kjell

Hørte på ønskekonserten en kveld

Dere, sa Hanne, vi lager basar.

osv osv osv osv...

Hehe... nå kom minnene strømmende for min del. Prøysen var fin, du!

Skrevet

Den brukte vi som melodi på en firmafest, og det var urovekkende mange som snubla i melodien. Det var rett og slett ikke så lett å få til en allsang på den.

Det kan jo selvsagt skyldes at mange ikke kunne melodien godt nok, men du får vurdere klientellet.

Det er relativt lite bryllup - så det er kanskje en idè å velge ultratradisjonelt, ja.

Men det var jo et godt forslag, da! :)

Skrevet

Jeg også Hanne og Ole og Kjell

Hørte på ønskekonserten en kveld

Dere, sa Hanne, vi lager basar.

osv osv osv osv...

Hehe... nå kom minnene strømmende for min del. Prøysen var fin, du!

Prøysen var gullfin!

Har den der Basarvisa på en sånn best of Prøysen cd - må visst inn på barnerommet og låne :)

Skrevet

Det er skrevet veldig mye godt - og veldig mye dårlig på "gode, gamle, norske viser".

Hvorfor ikke bruke litt andre melodier som de fleste kan? Beatles for eksempel.

Jeg har skrevet tekster på både "When I'm SixtyFour", "Yesterday" (husk å holde tempoet oppe) og "We all live in a Yellow Submarine" med stort hell. Bare en idé - det er jo melodier som de aller fleste er komfortable med.

Skrevet

Prøysen var gullfin!

Har den der Basarvisa på en sånn best of Prøysen cd - må visst inn på barnerommet og låne :)

Det er ikke første gang, tenker jeg ;)

Skrevet

Det er skrevet veldig mye godt - og veldig mye dårlig på "gode, gamle, norske viser".

Hvorfor ikke bruke litt andre melodier som de fleste kan? Beatles for eksempel.

Jeg har skrevet tekster på både "When I'm SixtyFour", "Yesterday" (husk å holde tempoet oppe) og "We all live in a Yellow Submarine" med stort hell. Bare en idé - det er jo melodier som de aller fleste er komfortable med.

Ikke dumt, det! Men jeg må ta hensyn til dem jeg skriver sangen for - tror de foretrekker de gode, gamle folkevisene :) Sikkert en del gamle tanter og sånt rundt bordene.

Skrevet

Hehe.. "Luremus" hadde faktisk også fungert bra som overskrift! Den kan jeg spare til en annen gang jeg trenger hjelp til sånne trauste, usexy affærer ;)

He he.. Da er jeg ialleflal advart. *nekter å la meg lure flere ganger*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...