Craven Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 ...om ikke akkurat hele tida, så i alle fall hver dag. Snakk om ca en mil hver dag i altså tre måneder. Motivasjonen har vært å gå ned i vekt, noe som selvsagt ikke er vanskelig med en slik treningsmengde, Så jeg har nådd målet. Nå er kroppen sliten av denne løping, og det er i alle fall vanskelig å holde motivasjonen oppe. Samtidig vil jeg ikke opp i vekt igjen, noe jeg vet vil skje om det dabber av nå. Er det andre som har erfaring med å holde på en viss treningsmengde og samtidig holde vekta nede? Hvor ofte er det nødvendig å trene for å ikke gå opp igjen? Jeg skjænner jeg ikke kan drive på som jeg har gjort nå, men trenger å vite hvor mye trening som er nødvendig for å holde vekta nede. Takknemlig for svar for noen med erfaring og viten (altså ikke synsing). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 For å vite hvor mye du trenger å trene for å opprettholde vekta, gå ned i vekt eller for å gå opp i vekt så er det ganske vesentlig å vite hvor mye du veier. For å finne ut ideel vekt er det og interessant å vite alder og høyde osv. Hvor mange kalorier du spiser er også viktig. Trening er ikke den eneste faktoren som har noe å si. Det fins kalkulatorer som sier noe om hvor mye du trenger av energi med den og den vekta og hvor mye en forbrenner ved den og den aktiviteten. Sjekk Slankenett sine sider. De har noe sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pås Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ikke har jeg noen svar eller efaringer, bare spørsmål...:-) Hvor mye gikk du ned når du løp så mye? Fikk du ingen belastningsskader? Gjorde du noe spesielt for å unngå dette? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 For det første så lønner det seg å har litt mer variert treningsform enn bare løping. Løping er svært belastende på knær, ankler og hofter og kan gi belastningsskader dersom man ikke er gjennomtrent nok til å tåle det. Spinning er en svært effektiv måte å trene kondisjon på - og gir også god fettforbrenning. Hvis du syntes at det er kjedlig å sykle inne, kan du selvsagt begynne å sykle ute. Hvis du er redd for å gå opp igjen i vekt ved mindre treningsmengder, må du nok redusere litt på matmengden. Kroppen er temmelig enkel - spiser du mer kalorier enn du bruker, går du opp i vekt. Trikset er da og spise mat som inneholder nok proteiner og mindre karbohydrater, slik at du fremdels kan føle deg mett, men at kroppen din får i seg mindre lettomsettelig energi. Det er også letter å holde vekten hvis du begynner å trene litt styrke. Økt muskelmasse gir økt forbrenning i kroppen, og du kan da spise litt mer. Styrketrening burde du uansett supplere løpingen med for å unngå skader. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.