Gå til innhold

Punktum finale......................................

Anbefalte innlegg

Gjest spritezero
Skrevet

Jeg har en nettvenn som er en flott kar. God utdanning, snill og grei og alt sammen. Alt han forteller om seg selv tyder i alle fall på at han er et funn.

Men, nå kommer det et men. Han har en jævlig irriterende måte å skrive på! Han setter en haug med punktum etter nesten alt han ytrer. Jeg får helt spader av det.

Sånn skriver han: Hei.....Hvordan går det med deg....Jeg har hatt en lang dag på jobben, er litt sliten.....Til helga skal jeg på hytta.....

Jeg irriterer meg grønn over dette, jeg! Ser for meg en slappfisk ala Billy, som såvidt gidder å løfte fingrene fra tastaturet. Eller enda verre, en sånn narkotype som Jarle fra Åpen Post eller hva det var.

Jeg har rett og slett mista interessen for fyren på grunn av dette. Hva slags voksen mann er det som skriver på den måten?

Er jeg for drøy? Hva mener dere?

Kan man forresten si til noen : Beklager, du er ikke aktuell som partner på grunn av alle punktumene?

Skrevet

Hvorfor ikke spørre? "hvorfor bruker du så mange punktum?"

Skrevet

Kanskje tasten har satt seg fast? Ja, irriterende med sånn slapp holdning...................................................................................fysj............................................................................

:-)

Skrevet

Huff, slikt tar jeg meg ofte i å gjøre selv. Det er ganske vanlig å skrive på den måten i et slags "muntlig skriftspråk" og betyr da heller en slags tankeprikker enn punktum. Det er bare en uvane, akkurat som det med å strø rundt seg med disse her :-) :o) osv. Man gjør ikke slikt i seriøse brev, men i mail, chat og sms virker dette ganske utbredt og til og med avslappende for noen inkl. meg. Eller......?

prikkprikkprikk hilsen

Skrevet

Jeg bruker bare si fra at folk får drite i å skrive som unger eller det som verre er.

Fortell åssen inntrykk det gir deg :-)

De bruker som regel skjerpe seg.

Skrevet

Er du egentlig så fasinert av ham dersom disse punktum`ene (i denne fasen av bekjentskapet) er så irriterende..?

Skrevet

er.......det...........virkelig.............så................irriterende...................da? hehe...................jeg....................................fatter...............hva.............du..........................mener............Synes..............selv........................det.......er....................................................nokså...............irriterende.....................å.............................lese..............når.................folk........ikke................bruker..................tegnene................riktig................................:o)

Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Noen ganger er det enkle det beste! ;o)

Skrevet

Jeg pleier ofte å skrive med tre prikker... hvis det irriterer deg, kan jeg nok ikke hjelpe...jeg har for øvrig ganske lav tersel på å irritere meg over lyder, men kanskje du er ekstremt pertentlig på det visuelle?

Skrevet

Hvis dette irriterer deg (noe jeg forstår godt at det gjør), hvordan ble du fascinert av han i utgangspunktet?

For han er jo en "nettvenn". Det første vi ser av våre "nettvenner" er jo nettopp hvordan de skriver.

Skrivemåten gir grobunn for et positivt eller negativt førsteinntrykk, på samme måte som utseende gjør det på byen.

Altså: Hvorfor ble du interessert i denne skapningen i utgangspunktet?

Ellers så er jo det selvskrevne tipset at du spør han hvorfor han bruker så mange punktum, og forteller han at dersom han først skal benytte seg av denne skrivemåten så får han i det minste gjøre det korrekt. Altså med tre - 3 - punktum.

Skrevet

Jeg har et par "venner" som skriver på den samme måten, og de er ikke akkurat sløve, heller motsatt. De er i grunnen ganske hyper og stressa, og drikker gjerne en del kaffe. De hamrer på punktumknappen fordi de skal skrive fort og må ha fingrene i bevegelse.

Et annet "symptom" på dette er at det fort blir en del skriveleifer.

Skrevet

hmmm... hehe, men Jarle fra Åpen Post var jo skjønn han da;).... syntes jeg:)

Skrevet

Ja, vi HATER ham!!!!

Har ei venninne som skriver SMS på den måten. Kunne sikkert halvert mobilregninga hvis hun hadde spart litt på konfekten.

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du ikke spør HAM om hvorfor han gjør det. Du kan også si at det irriterer deg.

Hva er galt med å være ærlig?

Skrevet

Bemerk det på en humoristisk måte. Du kan f.eks kopiere inn spørsmål fra mailen hans eller annet som er skrevet med masse punktumer, og så svare på samme måte.

Noen foreslår å spørre ham rett ut, men det blir da som å spørre noen hvorfor de sier "lissom" i annenhver setning, eller "de" istedet for "dem" - det er jo bare en uvane.

Jeg skjønner hva du mener med at det er irriterende, men samtidig, hvis situasjonen var omvendt, ville du blitt lei deg hvis noen dumpa deg pga skriemåten din? Antakelig ikke............. ( ......) ......... :-)

Skrevet

Det der gjør jeg også, punktum var på tilbud på Rema 1000 for en tid tilbake, og da kjøpte jeg litt i overkant. Derfor sliter ..............................jeg...............veldig...........med..........å............få...........brukt ............de opp ..............før.............de....................går.......................ut......................på................dato..............

Sikkert det han også har gjort, hvis han i tillegg er født i fiskenes tegn er det helt sikkert derfor. Regn med at de snart er brukt opp..................................

Gjest spritezero
Skrevet

Fordi det føles ufint å kritisere andres skrivemåte.

Skrevet

Fordi det føles ufint å kritisere andres skrivemåte.

Verre enn å dumpe en pga skrivemåte?

Gjest spritezero
Skrevet

Er du egentlig så fasinert av ham dersom disse punktum`ene (i denne fasen av bekjentskapet) er så irriterende..?

Det hele begynte pr mail skjønner du. Da skrev han ikke på den måten, så jeg vet jo at han kan skrive ordentlig(hvis han da ikke fikk hjelp med å skrive den mailene)

Etter at vi ble bedre kjent begynte vi å snakke på Msn. Det var da jeg fikk møte Jarle for første gang. Etter det har det vært Jarle hele veien, prikk prikk prikk.

Gjest spritezero
Skrevet

Verre enn å dumpe en pga skrivemåte?

Nå er vi ikke kommet så langt i denne romansen, eller hva vi skal kalle den. Dumping er vel egentlig ikke det rette ordet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...