Gå til innhold

P piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen erfaringer med følgende p piller: Microgynon, Follimin, Marvelon og Yasmin?

Vet alle kan reagere forskjellig men vil gjerne høre hva dere syns og hvor mye det koster.

Takk

Skrevet

http://www.startsiden.no/kategorier/helse/medisin/

Her er lenkene til felleskatalogen og medisinhåndboken, hvor du kan lese om pillene, og om prisen.

Flerfasepiller etterligner kroppens syklus, og har ulik hormondose i løpet av syklusen. Mange tåler disse best, men de er ikke så egnet til å hoppe over / utsette mensen med.

Yasmin er vel den med færrest bivirkninger for de fleste (lav hormondose), den er enfase (alle 21 pillene er like), og du kan lett hoppe over en (eller flere) mensblødninger med dem.

Skrevet

Marvelon anbefales ikke. De innholder mer av noe, eller annen kombinasjon eller noe slikt. Jeg likte ikke å gå på dem, og det var skriverier om dem for noen år tilbake. Legene dysset det selvsagt ned, og mente de var helt fine osv, men jeg ville ikke brukt dem igjen! Jeg har brukt Trinordiol, og likte dem godt.

Skrevet

http://www.startsiden.no/kategorier/helse/medisin/

Her er lenkene til felleskatalogen og medisinhåndboken, hvor du kan lese om pillene, og om prisen.

Flerfasepiller etterligner kroppens syklus, og har ulik hormondose i løpet av syklusen. Mange tåler disse best, men de er ikke så egnet til å hoppe over / utsette mensen med.

Yasmin er vel den med færrest bivirkninger for de fleste (lav hormondose), den er enfase (alle 21 pillene er like), og du kan lett hoppe over en (eller flere) mensblødninger med dem.

Jeg tenkte på Yasmin men en venninne av meg sier hun er veldig plaget av sopp som da er en bivirkning av Yasmin.

"Vanlig forekommende bivirkninger er...ømme bryst, utflod og soppinfeksjoner i underlivet..."

Og hun har brukt Canesten bl.a to ganger den siste måneden og det klør og sånt og det vil jeg helst unngå..

Gjest pilletrynet
Skrevet

Bruker Trinordiol og har ikke merket noen bivirkninger av dem. Har brukt dem siden 1998, med ca ett års opphold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...