lita 82 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg er ei jente på rundt 167 høy og latterlige 50 kg (på en god dag..) Er nå 22 år og skjemmes så fryktelig over å være så tynn som jeg er. Har prøvd med forskjelige ernæringspulver, men det fungerer ikke.Jeg plages med apetitten, og får kanskje ikke ned så mye mat jeg behøver for legge på meg. For et år siden flyttet jeg og typen min i lag og jeg har jeg klart å øke hans vekt med sikkert 10 kg, men jeg ligger fortsatt på samme. Når jeg har mannet meg opp til å spørre leger etter råd har jeg aldri fått noe slags hjelp, de har bare feid det bort med en typidk komentar som "det er vel bare å legge på seg det, det har jeg ikke peiling på". Men det er ikke bare bare å legge på seg når du har vært undervektig og hatt dårlig selvtilllit over det i så mange år. Dette er et veldig sensitivt emne for meg, så det er ikke bare bare å spørre etter råd /hjelp heller når jeg har blitt avvist ett par ganger... Og folk flest skjønner ikke at dette er noe jeg sliter med, jeg er så forferdelig lei av å høre "du er nå så tynn atte", "du trenger å legge på deg litt" eller "du er jo bare skinn og bein". Det er kommentarer som sikkert ikke er ment vondt men som går fryktelig inn på meg. Sommeren viser jeg meg ikke offentlig i singlett e.l. og pakker meg heller inn i langarmet genser og bukser i 20 grader. Jeg ser så ofte om slankekurer, hjelpeprogram og dokumentarer om de overvektige, mens vi på andre enden av skalaen blir bagatelisert og ingen har så mye som et råd for å komme oss opp på vekta... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Nr. 1 er å være nøye med å ikke hoppe over måltider. Min mor var 52 kilo da ho var høygravid med meg, så jeg har sett problemet!!! Ho er under 1,60, så en del lavere enn deg. Dersom ho passer på å i hvertfall spise 3-4 måltider pr. dag går det vanligvis greit. I en periode lagde ho også proteindrikk til kvelds, og det hjalp en del. (Proteimpulver fra helsekosten, melk, is + banan e.l.) Helt grei smak. Det hjalp også litt da ho begynte å trene litt. Tror det var matlysten som økte. Uansett - jeg forstår godt at også dette kan være et problem. Dersom legen min hadde tatt meg så lite seriøst som din lege har gjort, så tror jeg nok at jeg hadde byttet lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.