Gå til innhold

Outlook Express - hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har nettopp fått rensket opp i pc'n min. Har nå Windows XP og alle Symantecproduktene. Jeg trodde da at spam på Outlook Express skulle elimineres, men - nei. Det blir skrevet Spam Alert i emnefeltet på en del meldinger, men de blir bare liggende i innboksen. Det er kjedelig med flere hundre hver dag. Derfor har jeg laget ei kjempelang liste over blokkerte avsendere, med fulle adresser, med alt som er etter @ og med bare .ch, .jp, .com og slike, men det kommer fortsatt masse mail fra avsendere som slutter på .com og slike i innboksen min.

Jeg må bare innrømme først som sist at dette skjønner jeg ikke så altfor mye av.

Er det noen som kunne tenke seg å forklare meg hva jeg bør gjøre med innstillingene? Eller om jeg bør bytte til noe annet enn Outlook Express?

En av grunnene til at jeg bruker OE er at jeg liker å lese i nyhetsgruppene. Disse blir så greit plassert der.

Te-skje-metoden funker nok best hvis dere tar på dere forklaringsoppgaven. Tusen takk :-)

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan Outlook Express fungerer, så det kan jeg dessverre ikke hjelpe med. Men jeg har god erfaring med spamfilteret i Opera. Det lærer av seg selv, i begynnelsen må du dra spam-mailene dit fra innboksen, men etterhvert begynner den å filtrere selv, uten at du trenger å sette opp filterregler og slikt. Helt til å begynne med blir det en del feiltreff mens den lærer - da går du inn i spam-mappen og klikker "Not spam" på mailene som ikke skal være der. Det kan være greit å ha spam-meldingene synlig i innboksen mens den lærer - når den er ferdig opplært kan du skjule dem fra innboksen slik at de bare er synlige i spam-mappen.

Opera har nyhetsgrupper også.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan Outlook Express fungerer, så det kan jeg dessverre ikke hjelpe med. Men jeg har god erfaring med spamfilteret i Opera. Det lærer av seg selv, i begynnelsen må du dra spam-mailene dit fra innboksen, men etterhvert begynner den å filtrere selv, uten at du trenger å sette opp filterregler og slikt. Helt til å begynne med blir det en del feiltreff mens den lærer - da går du inn i spam-mappen og klikker "Not spam" på mailene som ikke skal være der. Det kan være greit å ha spam-meldingene synlig i innboksen mens den lærer - når den er ferdig opplært kan du skjule dem fra innboksen slik at de bare er synlige i spam-mappen.

Opera har nyhetsgrupper også.

Det skal jeg prøve. Jeg ser at Opera ligger på maskinen. Kan være at det blir flere spørsmål senere da. Tusen takk til deg :-)

Skrevet

Det skal jeg prøve. Jeg ser at Opera ligger på maskinen. Kan være at det blir flere spørsmål senere da. Tusen takk til deg :-)

Pass på at versjonen er noenlunde ny, jeg tror ikke spamlæringsfilteret kom før i versjon 7.2 eller noe sånt. 7.54 er nyeste versjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...