Gå til innhold

"Svigermor" vil ha penger

Anbefalte innlegg

Angela1365380318
Skrevet

Hvordan skal jeg få det inn i hodet på moren til kjæresten min at jeg IKKE kan låne henne penger.

Kort fortalt, hun jobber bare sporadisk, blir hele tiden sykemeldt og bruker pengene på feil måte.

Vanligvis går hun til sin sønn, men nå har han også lite penger pga lån og utgifter. Han NEKTER meg å låne henne penger og NEKTER henne å be meg låne henne.

Han vet hun ikke altid betaler tilbake og det er vel det han vil spare meg for.Han er min kjæreste og det er hans mor, så jeg respekterer hans ønske i denne saken.

Men alikevel har hun spurt meg flere ganger (og bedt meg ikke si noe til han, noe jeg har lovd han å gjøre) Hun mottar penger i posten stort sett av å gjøre ingenting, jeg er fulltidstudent, alle penge jeg tjener må jeg ofte fritiden min for å tjene, altså helger og andre stunder.

Jeg jobber altså hardt for mine penger og at jeg er flinkere til å få de til å vare en hva den familien tydligvis er (sønnen og tantene er heller ikke særlig sparsomme eller har penger til neste lønning) bør ikke gå utover min økonomi.

Jeg hjelper tross alt sønnen hennes når han trenger det, enda han har fulltidsjobb, og resten vil jeg bruke på meg selv + spare.

Nå har jeg brukt alle yndskyldninger som finnes, + sagt at jeg har lovet hennes sønn å ikke gjøre det. At hun foretrekker fredagspils fremfor mandagens bleier er alvorlig talt ikke min sak eller mitt problem vel?

Skrevet

Dette er dine penger, og du gjør som du vil med dem. Jeg hadde aldri lånt ut penger til noen som permanent er blakke. Du hjelper ikke til da, så det er like bra å la være.

Skrevet

Synes ikke du skal behøve å begrunne svaret ditt i det hele tatt, men skjønner at det kan være greit med en unnskyldning for familiefreden..

Du får bare si en gang for alle at det ikke blir aktuelt å låne henne penger, for du har ikke noe å låne bort. Slik er det - sorry, slutt å spørre. Kjipt..

Skrevet