Gjest Kjærlighet Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Kjærlighet "Kjærlighet dør aldri en naturlig død.Den dør fordi vi ikke vet hvordan vi skal supplere dens kilde.Den dør av blindhet og feiltagelser og forræderi.Den dør av sykdommer og sår,den dør av tretthet.Den synker hen,den blir anløpen,men den dør aldri en naturlig død.Enhver elsker kunne anklages for mordet på sin egen kjærlighet." 0 Siter
Gjest kjære vene Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 HÆ? Ga ingen mening det der.. Hva slags respons vil du ha? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 15:37. Torsdag 16/9-04. Du synes ikke det er litt tidlig å være dritings på slikt et tidspunktet midt i en arbeidsuke? 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Du må slutte å lese smusslitteratur. 0 Siter
Gjest saltstraumen Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Dette er skam å melde noe forbannet vrøvl. Kjærlighet dør i de fleste tilfeller hen av seg selv. Det er årene som dreper kjærligheten. Mennesket har det best med å ha flere lange forhold gjennom livet sitt. Det er viktig å finne kvinnen/mannen i HVER periode av livet. 0 Siter
Gjest QuePasta Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Du bør fortelle hvem du siterer. Dette er Anaïs Nin. 0 Siter
Gjest QuePasta Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Dette er skam å melde noe forbannet vrøvl. Kjærlighet dør i de fleste tilfeller hen av seg selv. Det er årene som dreper kjærligheten. Mennesket har det best med å ha flere lange forhold gjennom livet sitt. Det er viktig å finne kvinnen/mannen i HVER periode av livet. Det virker mer som ansvarsfraskrivelse, og er like mye vrøvl. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 15:37. Torsdag 16/9-04. Du synes ikke det er litt tidlig å være dritings på slikt et tidspunktet midt i en arbeidsuke? *fnis* 0 Siter
Gjest saltstraumen Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Det virker mer som ansvarsfraskrivelse, og er like mye vrøvl. Kjærlighet er ikke noe som vedvarer fordi man tar ansvar. Det er ikke slik at man må vise ansvar og fortsette å være glad i noen. Det er helt andre mekanismer enn ansvar som styrer vårt følelsesliv. 0 Siter
Gjest QuePasta Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Kjærlighet er ikke noe som vedvarer fordi man tar ansvar. Det er ikke slik at man må vise ansvar og fortsette å være glad i noen. Det er helt andre mekanismer enn ansvar som styrer vårt følelsesliv. Å ta ansvar i denne sammenhengen betyr å jobbe aktivt for å pleie et forhold. 0 Siter
Gjest saltstraumen Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Å ta ansvar i denne sammenhengen betyr å jobbe aktivt for å pleie et forhold. Joda, man kan pleie et for til å bli ganske "levelig", men død kjærlighet kan ikke pleies fram. 0 Siter
Gjest QuePasta Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Joda, man kan pleie et for til å bli ganske "levelig", men død kjærlighet kan ikke pleies fram. Poenget er å ikke la den dø i utgangspunktet, det er det sitatet handler om. 0 Siter
Gjest wallman Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Poenget er å ikke la den dø i utgangspunktet, det er det sitatet handler om. "La" den dø?? ..som om det er noe man bestemmer for at den ikke skal gjøre, arbeider hardt for det, og da dør den ikke? Regner med du selv hører hvor lite realistisk det høres ut. Begriper ikke helt hva slags definisjon du har på et menneskes følelsesliv. Det hender faktisk at det tar veier som ikke alltid passer oss så bra. 0 Siter
Gjest QuePasta Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 "La" den dø?? ..som om det er noe man bestemmer for at den ikke skal gjøre, arbeider hardt for det, og da dør den ikke? Regner med du selv hører hvor lite realistisk det høres ut. Begriper ikke helt hva slags definisjon du har på et menneskes følelsesliv. Det hender faktisk at det tar veier som ikke alltid passer oss så bra. Nå diskuterer vi altså en tekst av anais nin her.... 0 Siter
Gjest saltstraumen Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Nå diskuterer vi altså en tekst av anais nin her.... Wallman har også skjønt poenget. Jeg syns i høyeste grad at det er gehalten i diktets budskap vi diskuterer. Den diskusjonen kan ikke på noen som helst være irrelevant i tråden. 0 Siter
Gjest QuePasta Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 Wallman har også skjønt poenget. Jeg syns i høyeste grad at det er gehalten i diktets budskap vi diskuterer. Den diskusjonen kan ikke på noen som helst være irrelevant i tråden. "wallman" begynte å diskutere person, og ikke teksten. 0 Siter
Gjest saltstraumen Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 "wallman" begynte å diskutere person, og ikke teksten. Ser jo at han er i grenseland rent saklig sett. Men det som er interessant, er at du imøtegikk meg når jeg påstod at diktet var svært tøysete, naivt, og lite realistisk. Spørsmålet er om du betingelsesløst fortsatt står på at følelsesliv aldri tar "upassende" veier, hvis man bare bestemmer seg for å pleie det man har, og vise det du kaller for "ansvar"?? 0 Siter
Gjest QuePasta Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 Ser jo at han er i grenseland rent saklig sett. Men det som er interessant, er at du imøtegikk meg når jeg påstod at diktet var svært tøysete, naivt, og lite realistisk. Spørsmålet er om du betingelsesløst fortsatt står på at følelsesliv aldri tar "upassende" veier, hvis man bare bestemmer seg for å pleie det man har, og vise det du kaller for "ansvar"?? Jeg tror hun har rett, ja, og ser absolutt ikke noe naivt i det å ta ansvar for egne følelser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.