Gå til innhold

Kjærlighet

Anbefalte innlegg

Gjest Kjærlighet
Skrevet

Kjærlighet

"Kjærlighet dør aldri en naturlig død.Den dør fordi vi ikke vet hvordan vi skal supplere dens kilde.Den dør av blindhet og feiltagelser og forræderi.Den dør av sykdommer og sår,den dør av tretthet.Den synker hen,den blir anløpen,men den dør aldri en naturlig død.Enhver elsker kunne anklages for mordet på sin egen kjærlighet."

Gjest kjære vene
Skrevet

HÆ? Ga ingen mening det der.. Hva slags respons vil du ha?

Skrevet

15:37. Torsdag 16/9-04.

Du synes ikke det er litt tidlig å være dritings på slikt et tidspunktet midt i en arbeidsuke?

Gjest saltstraumen
Skrevet

Dette er skam å melde noe forbannet vrøvl.

Kjærlighet dør i de fleste tilfeller hen av seg selv. Det er årene som dreper kjærligheten. Mennesket har det best med å ha flere lange forhold gjennom livet sitt. Det er viktig å finne kvinnen/mannen i HVER periode av livet.

Skrevet

Du bør fortelle hvem du siterer. Dette er Anaïs Nin.

Skrevet

Dette er skam å melde noe forbannet vrøvl.

Kjærlighet dør i de fleste tilfeller hen av seg selv. Det er årene som dreper kjærligheten. Mennesket har det best med å ha flere lange forhold gjennom livet sitt. Det er viktig å finne kvinnen/mannen i HVER periode av livet.

Det virker mer som ansvarsfraskrivelse, og er like mye vrøvl.

Skrevet

15:37. Torsdag 16/9-04.

Du synes ikke det er litt tidlig å være dritings på slikt et tidspunktet midt i en arbeidsuke?

*fnis*

Gjest saltstraumen
Skrevet

Det virker mer som ansvarsfraskrivelse, og er like mye vrøvl.

Kjærlighet er ikke noe som vedvarer fordi man tar ansvar. Det er ikke slik at man må vise ansvar og fortsette å være glad i noen. Det er helt andre mekanismer enn ansvar som styrer vårt følelsesliv.

Skrevet

Kjærlighet er ikke noe som vedvarer fordi man tar ansvar. Det er ikke slik at man må vise ansvar og fortsette å være glad i noen. Det er helt andre mekanismer enn ansvar som styrer vårt følelsesliv.

Å ta ansvar i denne sammenhengen betyr å jobbe aktivt for å pleie et forhold.

Gjest saltstraumen
Skrevet

Å ta ansvar i denne sammenhengen betyr å jobbe aktivt for å pleie et forhold.

Joda, man kan pleie et for til å bli ganske "levelig", men død kjærlighet kan ikke pleies fram.

Skrevet

Joda, man kan pleie et for til å bli ganske "levelig", men død kjærlighet kan ikke pleies fram.

Poenget er å ikke la den dø i utgangspunktet, det er det sitatet handler om.

Skrevet

Poenget er å ikke la den dø i utgangspunktet, det er det sitatet handler om.

"La" den dø?? ..som om det er noe man bestemmer for at den ikke skal gjøre, arbeider hardt for det, og da dør den ikke?

Regner med du selv hører hvor lite realistisk det høres ut.

Begriper ikke helt hva slags definisjon du har på et menneskes følelsesliv. Det hender faktisk at det tar veier som ikke alltid passer oss så bra.

Skrevet

"La" den dø?? ..som om det er noe man bestemmer for at den ikke skal gjøre, arbeider hardt for det, og da dør den ikke?

Regner med du selv hører hvor lite realistisk det høres ut.

Begriper ikke helt hva slags definisjon du har på et menneskes følelsesliv. Det hender faktisk at det tar veier som ikke alltid passer oss så bra.

Nå diskuterer vi altså en tekst av anais nin her....

Gjest saltstraumen
Skrevet

Nå diskuterer vi altså en tekst av anais nin her....

Wallman har også skjønt poenget.

Jeg syns i høyeste grad at det er gehalten i diktets budskap vi diskuterer. Den diskusjonen kan ikke på noen som helst være irrelevant i tråden.

Skrevet

Wallman har også skjønt poenget.

Jeg syns i høyeste grad at det er gehalten i diktets budskap vi diskuterer. Den diskusjonen kan ikke på noen som helst være irrelevant i tråden.

"wallman" begynte å diskutere person, og ikke teksten.

Gjest saltstraumen
Skrevet

"wallman" begynte å diskutere person, og ikke teksten.

Ser jo at han er i grenseland rent saklig sett.

Men det som er interessant, er at du imøtegikk meg når jeg påstod at diktet var svært tøysete, naivt, og lite realistisk. Spørsmålet er om du betingelsesløst fortsatt står på at følelsesliv aldri tar "upassende" veier, hvis man bare bestemmer seg for å pleie det man har, og vise det du kaller for "ansvar"??

Skrevet

Ser jo at han er i grenseland rent saklig sett.

Men det som er interessant, er at du imøtegikk meg når jeg påstod at diktet var svært tøysete, naivt, og lite realistisk. Spørsmålet er om du betingelsesløst fortsatt står på at følelsesliv aldri tar "upassende" veier, hvis man bare bestemmer seg for å pleie det man har, og vise det du kaller for "ansvar"??

Jeg tror hun har rett, ja, og ser absolutt ikke noe naivt i det å ta ansvar for egne følelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...