Lucretia Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Har sett at andre får hjelp til matte her på dol, så hvorfor ikke prøve? To bølger med samme frekvens, men forskjellig amplitude og fase adderes sammen, bølgene er gitt ved funksjonene f(x)=3sin(x) og g(x)=4cos(x). Finn et uttrykk for differensen f(x)-g(x) på formen Acos(x-x0). For hvilke verdier av x har vi 3sin(x)=4cos(x)? Hjelp? 0 Siter
mrxx Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Dette kunne jeg har hjulpet deg med for noen år siden, men nå må jeg lese litt igjen først. Håper noen her inne er studenter og gi deg hjelp eller om det er lærer her inne. 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Hjelp? sier du... Ja,- hjeeeelp! Og dette kunne man nok en gang i tiden,- nå har jeg ikke peiling. Heldigvis har jeg ikke hatt bruk for akkurat dette senere... 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Heisann! Det er snart 10 år siden eg hadde slik matte. Var det lekse til før i dag, mon tro? Du har sikkert en del formler i læreboka di. Hvis du kan skrive dem ned her på DOL, så kanskje kan eg hjelpe deg? Eg husker kun en regel: sin^2x + cos^2x = 1 mvh 0 Siter
Lucretia Skrevet 17. september 2004 Forfatter Skrevet 17. september 2004 Heisann! Det er snart 10 år siden eg hadde slik matte. Var det lekse til før i dag, mon tro? Du har sikkert en del formler i læreboka di. Hvis du kan skrive dem ned her på DOL, så kanskje kan eg hjelpe deg? Eg husker kun en regel: sin^2x + cos^2x = 1 mvh Takk, men oppgaven skulle leveres i dag, ja. Den er levert, men jeg fikk ikke til den siste oppgaven (som jeg la ut her) Håper likevel å få godkjent, trenger bare 50% riktig for å få den godkjent, tror jeg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.