Gå til innhold

Tannbleking? Hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det best å bleke tennene hos tannlegen, hvis de produktene fra f.eks Tv-shop (som man forøvrig kan kjøpe mange andre steder også) hevdes å ha omtrent like bra funksjon?

Jeg vil bleke tennene mine, men vet lite om eventuelle ettervirkninger.

Kan man få dårligere tenner av slik hjemmebleking av tennene? Lettere å få hull o.l?

Skrevet

Blekemiddelet og metoden skal være godkjente.

Går du til tannlegen så får du en "gom" som er tilpasset deg, og ikke som passer hele norge. Du får godkjent blekemiddel og god instruksjon om hvordan det skal brukes.

Jeg har ikke prøvd tv.shop tinga...men det siste jeg har sett er jo pensling av tennene.

Om det virker? Har ingen ide...men å pensle tennene er jo å påføre ting...som du også nødvendigvis må svelge ned i posjoner...

tannbleking hos tannlegen tar bort ting...for det er jo det vi har problemer med...at det legger seg missfarginger på tennene. Kan derfor ikke se at å male dem skal være slik en god ide.

Ang. hull...du bruker fluorskylling og tanntråd under - og helst ellers og da - behandlingen...som varer en syv, åtte dager.

Resultatet kan bli strålende.

:)

Skrevet

Jeg er nok litt mer positiv til dette fra tv-shop, har selv ikke prøvd det men vurderer det. So what om det ser ut som hvitmaling som påføres, kan jo fungere like bra for det, det er bare det at det er nytt og derfor blir man skeptisk. Slik jeg har forstått det er det no syre greier som gjør at alt det som har ført til misfargingen på tennene brytes ned. Jeg ville nok vært flink til å bruke en del fluor mens jeg gikk drev med dette, for sikkerhets skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...