Gå til innhold

Fotoboksen blinket rødt :-o

Anbefalte innlegg

Gjest thetraveller
Skrevet

Kjørte gjennom byen i kveld, og trampet i to sekunder litt for hardt på gassen. Bremset ned tvert, og akkurat da pila var på vei ned fra åtti, blinket det i fotoboksen jeg kjørte forbi, og som jeg ikke visste var der.

Åh nei, tenkte jeg, det blinket! HVA om jeg kjørte så fort i akkurat det øyeblikket at jeg mister lappen? Jeg er SÅ avhengig av den for å kjøre barna til skolen på morgenen, før jeg skynder meg avgårde på jobb selv. Det går ingen busser i den retningen herfra...

What to do? Når kan jeg forvente å få bota i posten?

*Irritert på meg selv*

Skrevet

jeg fikk boten min ca 2 uker senere.. litt mindre kanskje..

det er sure penger.. og sure prikker.. huffameg..

man lærer ihvertfall å holde fartsgrensen:)

Skrevet

Hadde den bare blinket svakt så...men sier det "flæsjhhh" så har du nok erget den litt ja.

Brevet kommer i posten ganske snart...en til to uker?

Så får vi alle vennene dine her inne krysse fingrene for deg at du ble tatt bare bittelitte granne over inn og med at du hadde begynt å bremse ned.

Uff da, lykke til.

:)

Skrevet

Man skal vel kjøre ganske mye over for å miste lappen. Er det tredve over uansett? Var det 50 grense der du kjørte, du sier pila var på vei ned fra 80 km?

Skrevet

http://www.dinside.no/php/art.php?id=24744

Det ser ut som om du ikke kan kjøre 25 over i 50 og 60 sonen. Til din trøst vil jeg si at speedometeret ofte er feil og viser mer enn det man faktisk har. I tillegg har jeg hørt at politiet ikke har tid til å ta alle som de tar gjennom fotoboks. Tror vel også de ikke tar noen som ligger akkurat på grensa for at det kan være tvil, kanskje de bare tar de med tredve over da likevel.

ER for å holde farten altså, men av og til er det lett å gjøre feil.

Lykke til!

Gjest thetraveller
Skrevet

Man skal vel kjøre ganske mye over for å miste lappen. Er det tredve over uansett? Var det 50 grense der du kjørte, du sier pila var på vei ned fra 80 km?

Det var 50 km/t der, ja... Jeg var oppe i rett over 80, men bråbremset litt da jeg oppdaget det. Og rett etter sa det "FLÆSJ".

Utrolig irriterende... håper bare jeg ikke mister lappen, da har jeg virkelig lagt gullegget...

Skrevet

http://www.dinside.no/php/art.php?id=24744

Det ser ut som om du ikke kan kjøre 25 over i 50 og 60 sonen. Til din trøst vil jeg si at speedometeret ofte er feil og viser mer enn det man faktisk har. I tillegg har jeg hørt at politiet ikke har tid til å ta alle som de tar gjennom fotoboks. Tror vel også de ikke tar noen som ligger akkurat på grensa for at det kan være tvil, kanskje de bare tar de med tredve over da likevel.

ER for å holde farten altså, men av og til er det lett å gjøre feil.

Lykke til!

"Det ser ut som om du ikke kan kjøre 25 over i 50 og 60 sonen"

Uhm...jo, du kan kjøre i opp til og med 25 km/t over grensen før du mister lappen.

"..........................."

Gjest thetraveller
Skrevet

Hvilken fartsgrense var det der da?

Det var 50-grense. Shit happens...

Blir mye vann og brød på ungene framover dersom den blir altfor høy den der bota :-/

Skrevet

Det var 50-grense. Shit happens...

Blir mye vann og brød på ungene framover dersom den blir altfor høy den der bota :-/

og bussen.

Hvordan kunne du finne på å kjøre så fort da :o(. Jeg også kjører fort men er livredd for å miste lappen. Skikkelig krise..

Gjest thetraveller
Skrevet

og bussen.

Hvordan kunne du finne på å kjøre så fort da :o(. Jeg også kjører fort men er livredd for å miste lappen. Skikkelig krise..

Jeg kjører aldri så fort... jeg bare trampet litt hardt på gassen etter å ha satt av tre stykker som skulle på byen, og bremset nend brått da jeg plutselig, etter noen få sekunder, oppdaget at jeg kjørte for fort...

Får vel bare vente og se hva som skjer, og ta det som en... utfordring? Gjort er gjort, og spist er spist. Er det ikke det de sier? Blir ikke mye igjen av farsbidraget neste måned, i alle fall. Shit happens.

:o)

Skrevet

Jeg kjører aldri så fort... jeg bare trampet litt hardt på gassen etter å ha satt av tre stykker som skulle på byen, og bremset nend brått da jeg plutselig, etter noen få sekunder, oppdaget at jeg kjørte for fort...

Får vel bare vente og se hva som skjer, og ta det som en... utfordring? Gjort er gjort, og spist er spist. Er det ikke det de sier? Blir ikke mye igjen av farsbidraget neste måned, i alle fall. Shit happens.

:o)

Det er innmari fort gjort. Og kjempekjedelig. Og så unødvendig bortkastede penger.

Jeg har best erfaring med parkeringsbøter. Sist fikk jeg to stk på en gang fordi jeg overnattet hos venninna mi og sto parkert på et kjøpesenter. Grrrr.

Jeg har forresten opplevd blinket jeg også og trodde jeg skulle få bot men hørte aldri noen ting. Så det er lov å håpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...