Gå til innhold

Sykepleier som assistent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå vært hjemme i mange år. Har fire barn. Nå begynner barna å bli såpass store at jeg ønsker å jobbe litt igjen. Jeg er utdannet sykepleier men har bare jobbet et år som det og det er nå over ti år siden. Jeg kunne mest tenkt meg å begynne som assistent på et sykehjem fordi jeg orker ikke alt ansvaret som en sykepleier må ha. Er det noen andre som har gjort dette? Går det an å gjøre det? Hva ligger lønnen på for en pleieassistent?

Gjest Sulle ønske jeg hadde sykepleierutd
Skrevet

Det er jo mangel på sykepleiere i dag. Finn deg en plass først der ansvaret ikke er det største. Du må jo så absolutt utnytte utdanningen din som sykepleier og ikke assistent. Det tar ikke lange tiden før du er inne i rutinene. Du trenger jo absolutt ikke begynne på en jobb der ansvaret er altfor stort til og begynne med. Si også fra til arb.giveren at det er en stund siden sist du jobbet som sykepleier.

Skrevet

Hei, opp med selvtilliten! Det å være hjemme i flere år med fire barn har gitt deg masse erfaring! Erfaring med å organisere, administrere, lage mat, trøste, være diplomat, osv osv. Dette i tillegg til din sykepleiebakgrunn er veldig nyttig erfaring!

Mange jobber krever en 3-4-årig sosialfaglig utdanning (som sykepleier) uten at det betyr at du må huske alle sykepleie-greiene dine. Hva med å søke stilling som miljøterapeut (som krever din eller tilsvarende utdanning) feks i bolig for utviklingshemmede?

Du vil få mye bedre lønn med dette, enn som assistent.

Lykke til!

Skrevet

Du vil vel få opplæring i en ny jobb, uansett? Hva er du usikker på? Begynn å les litt, davel! :-)

Gjest lykke til
Skrevet

Lønn for assistenter ligger nok rundt 225 000.

Det er synd at du har fått så liten tro på deg selv etter å ha vært hjemme noen år. Det du kan gjøre er jo å forklare fremtidige arbeidsgivere at du har bare kort praksis som sykepleier og derfor trenger lang opplæring. Du kan jo f.eks. foreslå at du går inn i en assistent eller hjelpepleierstilling for en periode. Hvis du finner ut at du absolutt ikke takler å være sykepleier er det bruk for deg på andre områder også.

Har du f.eks. tenkt tanken å søke deg på et legekontor? Der er det jo variert arbeid men ikke det enorme ansvaret som en sykepleier kan risikere å få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...