Gå til innhold

Hvordan komme igjennom studier?

Gjest nki jeg vil bli ferdig med deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mangler to eksamener på et selvstudium, som jeg altså må gjøre på ettermiddagene etter barna har lagt seg.

Vil jo gjerne ha de eksamenene og vitnemalene(et årstudium totalt)men det er jo grusomt kjedelig å sitte med dette på kveldene.

Please er det noen som har noen gode råd?

Tenker ofte at jeg skal bruke alt for mye tid på det og lese så og så mye, er det kanskje bedre å bare sette av en time hver dag og ikke å ha dårlig samvittighet for resten som jeg ikke får gjort?

Skrevet

Jeg satte opp en plan over pensum, hvor mange sider jeg måtte lese hver dag for å være ferdig 2 måneder før eksamen og bruke de 2 siste månedene til repetisjon. Da jeg så hadde lest mine 20 sider om dagen hadde jeg ikke dårlig samvittighet når jeg gjorde noe annet. Av og til tok jeg meg en skikkelig lesedag og leste for en hel uke, og hadde super god samvittighet.

Lykke til=)

Skrevet

bør du kjøpe en bok av Tony Buzan som heter: "Bruk hodet bedre" (han har flere andre også). Den handler om god studieteknikk.

Deretter kommer du til å lese gjennom pensum ti ganger raskere - ved blant annet å forstå at du ikke skal lese hver bok fra perm til perm.

Lykke til!

Skrevet

bør du kjøpe en bok av Tony Buzan som heter: "Bruk hodet bedre" (han har flere andre også). Den handler om god studieteknikk.

Deretter kommer du til å lese gjennom pensum ti ganger raskere - ved blant annet å forstå at du ikke skal lese hver bok fra perm til perm.

Lykke til!

Tusen takk for tipset.

Har du god erfaring fra boken, kan du fortelle på hvilken måte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...