Gå til innhold

Thailand om sommeren ?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har vært i Thailand i juni/juli, og det er absolutt ikke å anbefale! Varmt og fuktig, er jo regntid der da. Det beste er å reise dit i den kalde årstiden deres, er vel fra oktober og utover om jeg ikke husker feil.

Skrevet

Det er veldig varmt, og ekstremt fuktig. Ikke å anbefale.

Midt på vinteren er beste tid å reise.

Jeg reiser til Thailand siste uka i januar, og gleder meg. *smile*

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har vært i Thailand i juni/juli, og det er absolutt ikke å anbefale! Varmt og fuktig, er jo regntid der da. Det beste er å reise dit i den kalde årstiden deres, er vel fra oktober og utover om jeg ikke husker feil.

Korrigering: Den kalde årstiden er fra desember til februar. Absolutt den beste tiden å reise på.

Skrevet

Vi var der i juli/august. Varmt, men gikk helt fint! Jeg er ganske var på varme.

Hadde kun vifte i bungalowen, det var hett, men vi sov.

Om dagen (mellom kl 1030-15) var det umulig å ligge i sola mer enn 15 min om gangen - så rett i sjøen. Men deilig å ligge i hengekøye under en palme, i skyggen.

Skrevet

Jeg var i Thailand for ti år siden, i slutten av august/beg av september. Det var regntid der, men mengden regn varierer fra østsiden av den malaysiske ahlvøy til vestsiden av den.

Vi var i Bangkok + en øy på østsiden, og regntiden besto stort sett i en skur per dag som varte ca 1 time. Skuren kom tidligs ca kl 14, og var ferdig senest kl 17-18. én av kveldene regnet det i 2-3 timer.

Det var varmt og fuktig, men vi orket da både sightseeing i Bangkok og avslapping på øya! :-) Men så var vi akklimatisert etter å ha vært på rundreise i Indonesia før vi kom til Thailand, og vi hadde ikke barn.

Det var helt topp for vår del - det var da det passet å reise i forhold til jobb etc.

Men jeg har hørt at på vestsiden av halvøya, altså steder som bl.a. Phuket, har 3-4 ganger så nmye nedbør i regntiden....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...