Gjest blåklokka Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Noen som vet noe om været der da ? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Har vært i Thailand i juni/juli, og det er absolutt ikke å anbefale! Varmt og fuktig, er jo regntid der da. Det beste er å reise dit i den kalde årstiden deres, er vel fra oktober og utover om jeg ikke husker feil. 0 Siter
amber sun Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 Det er veldig varmt, og ekstremt fuktig. Ikke å anbefale. Midt på vinteren er beste tid å reise. Jeg reiser til Thailand siste uka i januar, og gleder meg. *smile* 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 Har vært i Thailand i juni/juli, og det er absolutt ikke å anbefale! Varmt og fuktig, er jo regntid der da. Det beste er å reise dit i den kalde årstiden deres, er vel fra oktober og utover om jeg ikke husker feil. Korrigering: Den kalde årstiden er fra desember til februar. Absolutt den beste tiden å reise på. 0 Siter
BettyBlue Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 Vi var der i juli/august. Varmt, men gikk helt fint! Jeg er ganske var på varme. Hadde kun vifte i bungalowen, det var hett, men vi sov. Om dagen (mellom kl 1030-15) var det umulig å ligge i sola mer enn 15 min om gangen - så rett i sjøen. Men deilig å ligge i hengekøye under en palme, i skyggen. 0 Siter
morsan Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 Jeg var i Thailand for ti år siden, i slutten av august/beg av september. Det var regntid der, men mengden regn varierer fra østsiden av den malaysiske ahlvøy til vestsiden av den. Vi var i Bangkok + en øy på østsiden, og regntiden besto stort sett i en skur per dag som varte ca 1 time. Skuren kom tidligs ca kl 14, og var ferdig senest kl 17-18. én av kveldene regnet det i 2-3 timer. Det var varmt og fuktig, men vi orket da både sightseeing i Bangkok og avslapping på øya! :-) Men så var vi akklimatisert etter å ha vært på rundreise i Indonesia før vi kom til Thailand, og vi hadde ikke barn. Det var helt topp for vår del - det var da det passet å reise i forhold til jobb etc. Men jeg har hørt at på vestsiden av halvøya, altså steder som bl.a. Phuket, har 3-4 ganger så nmye nedbør i regntiden.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.