Gå til innhold

Jeg trodde at...

Gjest Og jeg som trodde....

Anbefalte innlegg

Gjest Og jeg som trodde....
Skrevet

.... biskop Rosemarie Köhn er lesbisk! Er hun ikke det, da?

Skrevet

Jeg er nesten sikker på det. Bor ikke hun sammen med en annen prest da?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ikke knus mine drømmer da, jeg har storplakat av henne på jobben, ehh, naken.

Skrevet

Ikke knus mine drømmer da, jeg har storplakat av henne på jobben, ehh, naken.

LOL, smaken er som baken, delt.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

LOL, smaken er som baken, delt.

Jeg har god smak, det vet du;)

Skrevet

Jeg har god smak, det vet du;)

Jeg må si jeg begynner å lure nå da, tror kanskje den smaken din ikke er helt til å stole på likevel ;o)

Derimot personligheten til Rosmarie Køhn, er det nok ikke noe å si på. Hun virker som en grepa dame.

Skrevet

"Bor ikke hun sammen med en annen prest da?"

Hadde ho gjort det hadde ho nok ikke vært biskop. Men at ho er lesbisk (ikkepraktiserende så vidt man vet, da) er vel ganske så sikkert.

Skrevet

Hun kan vel godta homofile prester, selv om hun ikke har samme legning selv? Men jeg har aldri sett/hørt henne uttale seg om sin seksuelle legning.

Skrevet

Hun er en fantastisk dame, jeg har hørt henne snakke og for en intellektuell, reflekterende person. Sexualiteten hennes er ikke tema, hun har aldri snakket om den så vidt jeg vet. Det har hun rett til som alle andre.

Gjest teologen.
Skrevet

Jeg må si jeg begynner å lure nå da, tror kanskje den smaken din ikke er helt til å stole på likevel ;o)

Derimot personligheten til Rosmarie Køhn, er det nok ikke noe å si på. Hun virker som en grepa dame.

Rose er ikke lesbisk. Dette vet jeg helt sikkert, og nei, hun bor ikke sammen med en dame, men moren sin.

Gjest Og jeg som trodde...
Skrevet

Hun kan vel godta homofile prester, selv om hun ikke har samme legning selv? Men jeg har aldri sett/hørt henne uttale seg om sin seksuelle legning.

Selvfølgelig, men det var da ikke spørsmålet mitt!! Jeg bare skrev enkelt og greit at jeg trodde hun var lesbisk. Jeg trodde også, Dorthe, at hun var det.

Skrevet

Hvordang Køhn lever vet jeg ingenting om, men det jeg vet er at Køhn godkjente at den lesbiske presten Sigrid Sunde, fikk fortsette som kappelan i Nordre Land selv om hun levde i et homofilt forhold.

"Den aller viktigste begrunnelsen for min avgjørelse ligger i Jesu kjærlighet og hans inkluderende holdning til alle mennesker", uttalte Køhn.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Rose er ikke lesbisk. Dette vet jeg helt sikkert, og nei, hun bor ikke sammen med en dame, men moren sin.

DA bor hun jo sammen med en dame da! hehe... Det er nok noen som har hørt at det bor et annet kvinnfolk der og så fått det til at det er en partner.

Skrevet

Mao... Moren til Rosmarie Köhn er ingen dame...

Skrevet

Det er vel ikke uttalt noe offentlige om hennes seksuelle legning. Det er jo mye som kan tyde på at hun (i alle fall utad) er en ikke-praktiserende homofil, og det aksepterer jo kirken på linje med enslige ikke-praktiserende. Hennes seksuelle legning (enten hun er hetero eller homo) skaper etter det jeg har skjønt ikke oppstandelse: som enslig forventer jo kirken uansett avholdenhet. Derimot skaper hennes avgjørelser mht homofile litt debatt/sterke følelser.

Gjest fletteline
Skrevet

Men er det ikke personligheten man skal gå etter da? Når den er fin så blir jo personen fin også.

Skrevet

Men jeg uttalte meg ikke helt skråsikkert heller da.

Skrevet

Selvfølgelig, men det var da ikke spørsmålet mitt!! Jeg bare skrev enkelt og greit at jeg trodde hun var lesbisk. Jeg trodde også, Dorthe, at hun var det.

Så vidt jeg vet har hun aldri gått ut med det offentlig. Hun støtter homofile og kvinnelige prester og det skaper debatt. Hun er bare et fantastisk menneske, og da kan hun være hva hun vil. Jeg har faktisk aldri tenkt over hennes sexuelle legning.

Skrevet

Hvordang Køhn lever vet jeg ingenting om, men det jeg vet er at Køhn godkjente at den lesbiske presten Sigrid Sunde, fikk fortsette som kappelan i Nordre Land selv om hun levde i et homofilt forhold.

"Den aller viktigste begrunnelsen for min avgjørelse ligger i Jesu kjærlighet og hans inkluderende holdning til alle mennesker", uttalte Køhn.

SIRI Sunde. Og hun er den koseligste presten jeg noen gang har vært borti!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...