Gå til innhold

Valgets kvaler

Anbefalte innlegg

Gjest nos humus
Skrevet

Jeg har hatt en kjæreste noen måneder. Vi har ikke pleid å treffes ofte, og har levd hvert vårt liv. Begge er skilte og holder på å pusse opp leiligheter og etablere oss på nytt. Jeg har barn (ungdommer), ikke han. Jeg har egentlig vært glad for at han aksepterer at jeg har det veldig travelt med jobb, studier, politikk, trening, venner, barn, oppussing osv. Men jeg savner også mere tid med ham. Han vil aldri overnatte hos meg, går alltid hjem tidlig eller midt på natta f.eks. I det siste har jeg prøvd å holde han unna og si at jeg er opptatt for å prøve å få han til å forstå at han skal ikke ta meg for gitt. Jeg møtte han ikke to helger på rad, først fordi vi var opptatte begge to, siden var jeg opptatt. Jeg møtte en annen som jeg har pratet en del med og nå har han invitert meg hjem på middag. Jeg har ikke bestemt meg, og i dag er jeg fortvilet. I går kveld kom kjæresten min og vi gikk ut og tok oss en pils, siden hjem til meg og delte en flaske vin. Vi hadde det fantastisk sammen, vi diskuterte mye og elsket vilt og hemningsløst. Vi diskuterte kjærlighet og forskjeller og da sa han med det fantastiske smilet sitt 'jeg er forelsket', 'hvem er den heldige' spurte jeg. DEG svarte han. Jeg vet at jeg elsker han, men jeg ble skuffet da han ville hjem mellom tolv og ett siden han skulle få håndverkere hjem kl. åtte i dag tidlig. Han synes han sover best i egen seng osv. Jeg har lyst å dra til den middagen, men jeg vet hva slikt innebærer. Den mannen er kjekk og attraktiv, og har oppriktig interesse for meg. Han kommer fra et annet land og skal lage mat fra det landet som jeg aldri har spist.

Jeg vet at dette er forvirrende og dumt, men jeg hadde behov for å skrive det ned og lufte tankene. Tar gjerne imot kommentarer.

Skrevet

Ja, du har et vanskelig valg. Eller? (Mener valget er lett..) Jeg ville valgt han du har.. Selvsagt. Si til han andre at dere kun kan være venner, og hold det på det planet. Vil du kaste bort det du har nå? Kan være forståelig at han vil sove hjemme enda.. Du vet at du elsker han du har, så da mener jeg du beholder ham.. Kan være spennende med en ny mann/møte ny kultur osv., men hold på ham du elsker.

Skrevet

Ja, du har et vanskelig valg. Eller? (Mener valget er lett..) Jeg ville valgt han du har.. Selvsagt. Si til han andre at dere kun kan være venner, og hold det på det planet. Vil du kaste bort det du har nå? Kan være forståelig at han vil sove hjemme enda.. Du vet at du elsker han du har, så da mener jeg du beholder ham.. Kan være spennende med en ny mann/møte ny kultur osv., men hold på ham du elsker.

Enig i dette! Det at han viser en viss selvdispilin kan jo komme godt med senere. Da vil han vel ikke slippe deg så lett, heller.

Gjest nos humus
Skrevet

Takk for svar. Du har helt rett. Beslutningen er tatt, jeg har valgt for lenge siden. Vi hadde noen turbulente uker til å begynne med siden han var redd for å forelske seg. Han er skilt for andre gang, men har aldri fått barn. Han skulle aldri gi sitt hjerte til en kvinne igjen osv. Jeg ville ikke la meg bruke, og reagerte på at han bare skulle komme for å ha sex. Jeg forstår nå at jeg betyr mye mer enn det. Jeg ble forelsket i han med engang, forelskelsen dabber litt av men jeg elsker han som den fantastiske mannen han er. Jeg går til den middagen og gjør det klart at det blir bare vennskap mellom oss. Jeg liker den mannen, men jeg kan ikke elske mange.

For øvrig så ble jeg skilt etter laaaangt, ulykkelig ekteskap. Jeg hadde da vært opptatt som dobbeltarbeidende småbarnsmor i alle år. Nå har jeg nesten voksne barn, og mye mer egen tid (som jeg hadde aldri før). Det har vært en fantastisk oppdagelse å merke at jeg tiltrekker menn, og få høre at jeg er pen og se beundringen i øynene på dem. Jeg er overvektig og fikk en del kommentarer på det fra min eksmann. Jeg tror ikke at han sa noen ganger til meg at jeg var pen i de ca. tyve årene vi var gift. Han sa noen ganger at jeg ville bli mye penere hvis jeg slanket meg osv. Jeg har fått høre fra mange nå at jeg har masse sex appeal, har utrolig pene øyne og et fantastisk vakkert smil. Det gjør noe med meg, jeg ser selv at jeg blir mye penere.

Gjest nos humus
Skrevet

Enig i dette! Det at han viser en viss selvdispilin kan jo komme godt med senere. Da vil han vel ikke slippe deg så lett, heller.

Takk for svar. Du har helt rett. Jeg har valgt.

Skrevet

Takk for svar. Du har helt rett. Beslutningen er tatt, jeg har valgt for lenge siden. Vi hadde noen turbulente uker til å begynne med siden han var redd for å forelske seg. Han er skilt for andre gang, men har aldri fått barn. Han skulle aldri gi sitt hjerte til en kvinne igjen osv. Jeg ville ikke la meg bruke, og reagerte på at han bare skulle komme for å ha sex. Jeg forstår nå at jeg betyr mye mer enn det. Jeg ble forelsket i han med engang, forelskelsen dabber litt av men jeg elsker han som den fantastiske mannen han er. Jeg går til den middagen og gjør det klart at det blir bare vennskap mellom oss. Jeg liker den mannen, men jeg kan ikke elske mange.

For øvrig så ble jeg skilt etter laaaangt, ulykkelig ekteskap. Jeg hadde da vært opptatt som dobbeltarbeidende småbarnsmor i alle år. Nå har jeg nesten voksne barn, og mye mer egen tid (som jeg hadde aldri før). Det har vært en fantastisk oppdagelse å merke at jeg tiltrekker menn, og få høre at jeg er pen og se beundringen i øynene på dem. Jeg er overvektig og fikk en del kommentarer på det fra min eksmann. Jeg tror ikke at han sa noen ganger til meg at jeg var pen i de ca. tyve årene vi var gift. Han sa noen ganger at jeg ville bli mye penere hvis jeg slanket meg osv. Jeg har fått høre fra mange nå at jeg har masse sex appeal, har utrolig pene øyne og et fantastisk vakkert smil. Det gjør noe med meg, jeg ser selv at jeg blir mye penere.

Fint at du er fornøyd med kroppen din! Lykke til med valget ditt:)

Skrevet

Jeg er en sånn fyr som ikke liker å ligge borte. Jeg kan ikke forklare det, men jeg sover elendig uansett hvem det er hos. Prøver å unngå det så langt det er mulig. Og jeg er vilig til å gjøre mye for å komme hjem til min egen seng :)

Men det jeg skulle frem til: Elsket dama mi før vi ble samboere også, selv om vi ikke sov sammen før vi flyttet inn til hverandre.

Noen menn er sære :)

Gjest i egen seng
Skrevet

Jeg er en sånn fyr som ikke liker å ligge borte. Jeg kan ikke forklare det, men jeg sover elendig uansett hvem det er hos. Prøver å unngå det så langt det er mulig. Og jeg er vilig til å gjøre mye for å komme hjem til min egen seng :)

Men det jeg skulle frem til: Elsket dama mi før vi ble samboere også, selv om vi ikke sov sammen før vi flyttet inn til hverandre.

Jeg liker også best å sove i min egen seng...

Gjest nos humus
Skrevet

Menn er og blir menn, men jeg må innrømme at jeg spør han hver gang om han ikke kan bli. Jeg synes det er vondt at han drar og å bli alene igjen. Men jeg har valgt å respektere det, på samme måte som jeg respekterer at jeg ikke besøker han før han er ferdig med skilsmissen. Vi er ikke norske, men kommer fra forskjellige land. Han kommer fra kultur hvor skilsmisse er vanskelig, og det ville by på problemer for hans mor å høre om meg. Han har en slektning av ekskona boende i leiligheten, i tillegg til å ha mange naboer fra hjemlandet. Jeg får ikke de problemene, og barna vet at han eksisterer selvom jeg pleier å holde han unna dem. Naboene kan tenkte akkurat hva de vil, det skader ikke min mor eller min øvrige familie.

Gjest sånn e d
Skrevet

Folk er forskjellig, noen liker å ligge tett hele natta, andre vil ha rom rundt seg.

Selv falt jeg totalt for min nåværende samboer første natta vi delte seng, etter at vi hadde hatt sex snudde han ryggen til meg og sovnet. Jeg klarer bare ikke andres armer og ben rundt meg når jeg sover. Vil ha plass og egen dyne.

Gjest nos humus
Skrevet

Folk er forskjellig, noen liker å ligge tett hele natta, andre vil ha rom rundt seg.

Selv falt jeg totalt for min nåværende samboer første natta vi delte seng, etter at vi hadde hatt sex snudde han ryggen til meg og sovnet. Jeg klarer bare ikke andres armer og ben rundt meg når jeg sover. Vil ha plass og egen dyne.

Jeg vil bare så gjerne dele mer tid med han. Jeg vil gjerne at han spiser sammen med meg og min datter, men han holder igjen. Det er godt og vondt samtidig.

Skrevet

Jeg synes du skal dra på den middagen. Du er ei voksne dame og det virker som han du er forelsket i, ikke er helt klar for et forpliktende forhold. Uansett gjør du ikke noe galt selv om du sjekker ut terrenget hos den andre.

Det er ikke alltid det at man er så forelsket som er det viktigste, du vet man har lett for å se ting gjennom en lyserød sky når man er forelsket.

Skrevet

Lykke til på middagen da. Håper du får det hyggelig. Det fortjener du.

Gjest nos humus
Skrevet

Lykke til på middagen da. Håper du får det hyggelig. Det fortjener du.

Takk for det.

Gjest nos humus
Skrevet

Jeg synes du skal dra på den middagen. Du er ei voksne dame og det virker som han du er forelsket i, ikke er helt klar for et forpliktende forhold. Uansett gjør du ikke noe galt selv om du sjekker ut terrenget hos den andre.

Det er ikke alltid det at man er så forelsket som er det viktigste, du vet man har lett for å se ting gjennom en lyserød sky når man er forelsket.

Du har rett i at han ikke er klar for et forpliktende forhold, og at det plager meg.

Skrevet

Du har rett i at han ikke er klar for et forpliktende forhold, og at det plager meg.

Da synes jeg du skal prøve å løsrive deg fra ham. For jeg tror du er klar for et tettere forhold og som du vet er det mange fisk i havet og mange skjær i sjøen ;o)

Gjest nos humus
Skrevet

Da synes jeg du skal prøve å løsrive deg fra ham. For jeg tror du er klar for et tettere forhold og som du vet er det mange fisk i havet og mange skjær i sjøen ;o)

Ja, men jeg elsker han oppriktig.

Skrevet

Ja, men jeg elsker han oppriktig.

Jeg tviler ikke. Og det er trist at det ikke alltid er nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...