Gå til innhold

Skummelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en rar meldig fra en venn i natt. H*n skrev noe om at alt gikk til helvete. Ønska meg et fortsatt godt liv og skrev hadet. Jeg sov da jeg fikk det, og kunne derfor ikke svare da.

Nå får jeg ikke tak i h*n. Jeg er redd nå!

Gjest thetraveller
Skrevet

Oi, sånt er ekkelt!!

Ta kontakt med felles venner, eller foreldrene hans? Det ville jeg gjort temmelig fort...

Håper det bare var fyllevrøl fra hans side i natt, og at ingenting alvorlig har skjedd.

Gjest gjør det nå
Skrevet

Få kontakt med h*n NÅ, eller kontakt foreldrene. Dra hjem til han/henne!!!! Kan jo ha skjedd noe, men håper det kun var fullesnakk. Skriv hvordan det gikk!!! Hørtes ekkelt ut.

Skrevet

Det er umulig å svare på hva den meldinga betyr. I verste fall er det en avskjed for godt. Veldig stygt gjort av han å sende noe slikt! Har du hørt med kompiser, familien hans om de har fått tak i han?

Skrevet

Sannsynligvis sover han ut rusen nå. Uansett er det ikke noe du kan gjøre fra eller til, du sov da meldingen kom.

Skrevet

Stor sjanse for at alt er greit, men det var det ikke i natt. Få tak i han eller noen rundt ham med engang. Konfronter han med dette, og krev svar. Han hadde det vondt i natt.

Skrevet

Oi, sånt er ekkelt!!

Ta kontakt med felles venner, eller foreldrene hans? Det ville jeg gjort temmelig fort...

Håper det bare var fyllevrøl fra hans side i natt, og at ingenting alvorlig har skjedd.

Håper det ordner seg, og at h*n kom igjennom en vanskelig natt. Andres liv er ikke ditt ansvar, men som en venn kan du informere familie og forsøke å snakke med den det gjelder.

Ta h*n på alvor - de behøver hjelp - selv om de ikke vil. Broren min tok sitt eget liv. Jeg trodde ALDRI han ville gå så langt selv om han slet mye. Det er en myte at de som snakker om det ofte ikke tar sitt eget liv. De gjør det like ofte som de som ikke sier noe.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med andre som har nær kontakt med han. Det er ikke dårlig gjort utifra en slik melding. Det som er dårlig gjort er å sende slikt hvis en ikke mener det! En skremmer andre!

Har han tatt livet sitt, er familien sikkert interessert i å prate. Men hør om de har snakket med han, før du forteller om meldinga.

Er han like 'hel', så fortell at slik gjør han ikke mer. Hans liv er ikke ditt ansvar. Da får han søke profesjonell hjelp. Hjelp han gjerne ved å samtale, men ikke påta deg noe som helst ansvar for at han skal føle det verdt å leve videre.

Skrevet

Håper det ordner seg, og at h*n kom igjennom en vanskelig natt. Andres liv er ikke ditt ansvar, men som en venn kan du informere familie og forsøke å snakke med den det gjelder.

Ta h*n på alvor - de behøver hjelp - selv om de ikke vil. Broren min tok sitt eget liv. Jeg trodde ALDRI han ville gå så langt selv om han slet mye. Det er en myte at de som snakker om det ofte ikke tar sitt eget liv. De gjør det like ofte som de som ikke sier noe.

H*n lever. Tom trussel i fylla.

Jeg er utslitt etter all bekymringa.

Skrevet

H*n lever. Tom trussel i fylla.

Jeg er utslitt etter all bekymringa.

Skikkelige dårlig gjort, men er det en tom trussel da?

Kansje vedkommende trenger en prat med en eller annen...

Har desverre opplevd tomme trusler bli til virkelighet, så tomme trusler er som oftes et rop om hjelp!

Skrevet

Skikkelige dårlig gjort, men er det en tom trussel da?

Kansje vedkommende trenger en prat med en eller annen...

Har desverre opplevd tomme trusler bli til virkelighet, så tomme trusler er som oftes et rop om hjelp!

Du har rett. Det var ingen tom trussel. Noen venner "kom i veien". Heldigvis.

Personen er veldig deprimert, men nekter å oppsøke hjelp. Har vært det lenge, men det er ikke mange som vet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Du har rett. Det var ingen tom trussel. Noen venner "kom i veien". Heldigvis.

Personen er veldig deprimert, men nekter å oppsøke hjelp. Har vært det lenge, men det er ikke mange som vet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg har vært der selv, og vet at det er mye som skal til for å komme ut av det, men når jeg skjønnte at jeg trengte hjelp så fikk jeg det også av både venner og etater. men det tok sin tid...

Man må bare snakke og være der for vedkommende, la h*n vite at man er satt pris på, og hvor mye det ville påvirke andre om h*n ble borte, la h*n vite at vekommende ikke er noen belastning for noen selv om h*n føler at h*n er det!

Her er noen linker om temaet;

http://helsenett.no/2_2_1/

http://www.med.uio.no/ipsy/ssff/alkohol.htm

Skrevet

Jeg har vært der selv, og vet at det er mye som skal til for å komme ut av det, men når jeg skjønnte at jeg trengte hjelp så fikk jeg det også av både venner og etater. men det tok sin tid...

Man må bare snakke og være der for vedkommende, la h*n vite at man er satt pris på, og hvor mye det ville påvirke andre om h*n ble borte, la h*n vite at vekommende ikke er noen belastning for noen selv om h*n føler at h*n er det!

Her er noen linker om temaet;

http://helsenett.no/2_2_1/

http://www.med.uio.no/ipsy/ssff/alkohol.htm

Takk! Jeg gjør så godt jeg kan. Jeg prøver å stille opp og være en god venn. Det er vanskelig.

Vi ønsker vennen min lykke til og håper at det ordner seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...