Gå til innhold

Forminske bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lastet ned Advanced JPEG compressor, men mà bare innse at dette blir for mye for meg. Kan noen her forklare meg hvordan man forminsker et bilde för jeg kaster hele datamaskinen ut av vinduet?

Pà forhànd tusen takk.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Du må (bør) ikke komprimere bildene for å gjøre de mindre. Pixle de ned, og la vær å komprimere. f.eks. PS adobe. Gå til FIL, så OPEN, hent frem bildet.

Klikk på IMAGE, velg IMAGE SIZE. Pixel dimensions, velg størrelse, gjerne 800x600. Klikk Ok.

Bildet bør skarpes opp etterpå, gå til FILTER, velg UNSHARP MASKING. Amount - gjerne over 200%. Radius 0,3

Threshold:0 på digitale bilder (tatt m/digitalkamera.

Gjest thetraveller
Skrevet

Forminsk for all del ikke originalbildet, dersom du noen gang skal fremkalle papirkopi av det! Ta heller en kopi av bildet, og forminsk denne...

Skrevet

Du må (bør) ikke komprimere bildene for å gjøre de mindre. Pixle de ned, og la vær å komprimere. f.eks. PS adobe. Gå til FIL, så OPEN, hent frem bildet.

Klikk på IMAGE, velg IMAGE SIZE. Pixel dimensions, velg størrelse, gjerne 800x600. Klikk Ok.

Bildet bør skarpes opp etterpå, gå til FILTER, velg UNSHARP MASKING. Amount - gjerne over 200%. Radius 0,3

Threshold:0 på digitale bilder (tatt m/digitalkamera.

Heisann! Tusen takk for rask og tydelig svar! Dessverre er jeg nödt til à komprimere, men skjönner ikke hvordan det funker med Advanced JPEG compressor: vet du om man mà betale for à komprimere bilder nàr man har lastet ned programmet? Er det ikke mulig à komprimere gratis? Skjönner INGENTING og blir snart fullstendig gal!

Skrevet

Forminsk for all del ikke originalbildet, dersom du noen gang skal fremkalle papirkopi av det! Ta heller en kopi av bildet, og forminsk denne...

Takk for svar! Jeg ordla meg litt feil, jeg mà komprimere et bilde og ikke forminske det... IKKE lett.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Heisann! Tusen takk for rask og tydelig svar! Dessverre er jeg nödt til à komprimere, men skjönner ikke hvordan det funker med Advanced JPEG compressor: vet du om man mà betale for à komprimere bilder nàr man har lastet ned programmet? Er det ikke mulig à komprimere gratis? Skjönner INGENTING og blir snart fullstendig gal!

Er det mange bilder? Og kan du forklare hvorfor du _må_ komprimere? JPG-fila er allerede komprimert, og bør ikke utsettes for mer "skade".

Er det ikke en hau med bilder kan jeg gjøre det for deg, og ikke alt for sensitivt sjølsagt:-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Selvsagt - man må jo "lagre som". Ikke "lagre".

Skrevet

Er det mange bilder? Og kan du forklare hvorfor du _må_ komprimere? JPG-fila er allerede komprimert, og bør ikke utsettes for mer "skade".

Er det ikke en hau med bilder kan jeg gjøre det for deg, og ikke alt for sensitivt sjølsagt:-)

Det er bare ett bilde som mà komprimeres,sà hvis du har tid sà veldig gjerne!!! Her har du min mailadresse: [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...