Gå til innhold

Spikkekniv eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På foreldremøtet i 2.kl. fikk vi forespørsel om vi kunne spleise på spikkekniver til kl.

Settene skulle følge de tom. 7.kl. Prisen var 100 kr. pr.elev.

Det diskusjonen gikk på var om vi skulle ha kniver med sperre eller ikke. Noen ville ikke være med på dette i det heletatt.

Vi er 48 foreldrepar i kl.så meningene var mange og heftige, men enige ble vi ikke.

Hva mener dere?

Er det best med eller uten sperre? Eller bør de ikke ha kniv i det hele tatt?

Skrevet

Med sperre er nok best, ellers er det lett at hånda glir ned på knivbladet.

Min 5 åring har spikkekniv, så jeg har ingen motforestillinger, såsant læreren har kustus på ungene og de ikke slåss med knivene ;-)

Skrevet

Ungene våre har hatt med spikkekniver på turer fra ca. 2 kl. tror jeg, men vi kjøpte dem selv vi da.

Speiderkniver tror jeg det var. Sperre hva er det?

Syns faktisk ikke at de kan "pålegge" dere å kjøpe dette, er det en del av undervisningen så får de ha kniver å låne bort til de som ikke har.

Skrevet

Ungene våre har hatt med spikkekniver på turer fra ca. 2 kl. tror jeg, men vi kjøpte dem selv vi da.

Speiderkniver tror jeg det var. Sperre hva er det?

Syns faktisk ikke at de kan "pålegge" dere å kjøpe dette, er det en del av undervisningen så får de ha kniver å låne bort til de som ikke har.

Her kan du se kniv med sperre: http://www.westhood.no/Kniver/Helle/img/310000_400.gif Altså sånne greier nederst på skaftet.

Skrevet

Med sperre er nok best, ellers er det lett at hånda glir ned på knivbladet.

Min 5 åring har spikkekniv, så jeg har ingen motforestillinger, såsant læreren har kustus på ungene og de ikke slåss med knivene ;-)

De er 2 lærere på alle disse elevene når de er på tur, jeg hadde ikke klart å holde oversikten.

En av lærerene i 1.kl. hadde anbefalt uten sperre.

Skrevet

Selvfølgelig bør de ha kniv. Våre har fått kniv i 3-4 års alderen. Med sperre.

Skrevet

Selvfølgelig bør de ha kniv. Våre har fått kniv i 3-4 års alderen. Med sperre.

Jeg er også for at de skal ha kniv med sperre, men jeg er litt redd for at det er for mange uvørende barn med kniv på for få voksene.

Dessuten mener jeg at dette i såfall er skolematriel og da er det ikke vi som skal betale.

Skrevet

Jeg er også for at de skal ha kniv med sperre, men jeg er litt redd for at det er for mange uvørende barn med kniv på for få voksene.

Dessuten mener jeg at dette i såfall er skolematriel og da er det ikke vi som skal betale.

Det siste har du forsåvidt rett i. Og hvis barnet deres aldri har prøvd å spikke før, er det kanskje ikke så gunstig at det prøver i en situasjon med 25 barn og en voksen. Men dette er jo noe man bør kunne - hva med å trene litt hjemme ?

Skrevet

Det siste har du forsåvidt rett i. Og hvis barnet deres aldri har prøvd å spikke før, er det kanskje ikke så gunstig at det prøver i en situasjon med 25 barn og en voksen. Men dette er jo noe man bør kunne - hva med å trene litt hjemme ?

Mine barn har spikket fra de var ca.4 år, alikevel har minsten som går i 2.kl. klippekort på legevakt og legesenter. Han blir så lett ukonsentrert og da skjer det!

Skrevet

Enhver slik kniv bør ha sperre. Jeg kommer ikke på mange tilfeller hvor kniv uten sperre har noe for seg. Det er en ganske viktig beskyttelse.

".............................."

Skrevet

Begge mine har gått (og går) i naturbarnehage og der

spikker de. De bruker speiderkniver med sperre. Hva skulle grunnen være til å ikke ha sperre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...