Gjest Hater alt husarbeid Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 Hater å vaske plagg for hånd! Noens om har tips til å forenkle det? Hvis en bløtlegger hvor lenge skal tøyet ligge i bløt? Trenger en bare å skylle etterpå. Og ER det nødvendig å skylle i tre vann? Skyllinga er jo det kjedeligste. Har en del overdeler som det hadde vært greit å vaske for hånd. De 'passer' liksom ikke inn i annen vask, pga farge, og da tar det så lang tid å samle opp passende vask (har ikke egnet sted for slik oppbevaring, så det blir bare rot) og å kjøre vaskemaskin med ett og ett plagg blir vel veldig uøkonomisk, eller? 0 Siter
Åsemor Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 Hva med å vaske for hånd men skylle i vaskemaskinen? Regner med du har program for bare skylling der... Ellers bør man jo kikke på vaskelapper før man kjøper klær, og passe på at de passer sammen med annen klesvask. 0 Siter
Gjest Hater husarbeid OG handling Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 Hva med å vaske for hånd men skylle i vaskemaskinen? Regner med du har program for bare skylling der... Ellers bør man jo kikke på vaskelapper før man kjøper klær, og passe på at de passer sammen med annen klesvask. Har mer enn nok med å finne klær som passer min kropp og lommebok, om jeg ikke i tillegg skal kikke på vaskelappene. KAN de vaskes så er det greit liksom. Men det med å skylle i maskin må jeg sjekke opp! Var et godt råd! 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 Jeg vasker på kaldt ullprogram i maskinen. Jeg håndvasker ingenting. 0 Siter
Soria Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 Jeg vasker på kaldt ullprogram i maskinen. Jeg håndvasker ingenting. Samme her. Jeg gidder ikke å vaske for hånd. 0 Siter
Gjest Hater husarbeid Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 Jeg vasker på kaldt ullprogram i maskinen. Jeg håndvasker ingenting. Tr de ett og ett plagg da? Ofte så har en jo plagg som ikke kan vaskes sammen med annet. Da tar det jo en evighet å få det ferdig? Vi kjører jo en eller to vaskemaskiner med 'vanlig' vak hver eneste dag her hos oss. 0 Siter
Gemini Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 Det spørs vel litt hvordan maskin du har. Selvsagt er det alltid mest lønnsomt å kjøre full maskin, men på vår vaskemaskin har vi program for "liten-mengde-og-ikke så veldig-skitten-vask" med dertil lavere strøm- og vannforbruk, som også tar en god del kortere tid enn vanlig program. 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 Tr de ett og ett plagg da? Ofte så har en jo plagg som ikke kan vaskes sammen med annet. Da tar det jo en evighet å få det ferdig? Vi kjører jo en eller to vaskemaskiner med 'vanlig' vak hver eneste dag her hos oss. Nei, jeg samler noen få ting sammen. Vi har også vært mange her i huset så det er alltid noe som kan vaskes sammen med det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.