Gå til innhold

Vask for hånd!

Gjest Hater alt husarbeid

Anbefalte innlegg

Gjest Hater alt husarbeid
Skrevet

Hater å vaske plagg for hånd! Noens om har tips til å forenkle det?

Hvis en bløtlegger hvor lenge skal tøyet ligge i bløt? Trenger en bare å skylle etterpå. Og ER det nødvendig å skylle i tre vann? Skyllinga er jo det kjedeligste.

Har en del overdeler som det hadde vært greit å vaske for hånd. De 'passer' liksom ikke inn i annen vask, pga farge, og da tar det så lang tid å samle opp passende vask (har ikke egnet sted for slik oppbevaring, så det blir bare rot) og å kjøre vaskemaskin med ett og ett plagg blir vel veldig uøkonomisk, eller?

Skrevet

Hva med å vaske for hånd men skylle i vaskemaskinen? Regner med du har program for bare skylling der...

Ellers bør man jo kikke på vaskelapper før man kjøper klær, og passe på at de passer sammen med annen klesvask.

Gjest Hater husarbeid OG handling
Skrevet

Hva med å vaske for hånd men skylle i vaskemaskinen? Regner med du har program for bare skylling der...

Ellers bør man jo kikke på vaskelapper før man kjøper klær, og passe på at de passer sammen med annen klesvask.

Har mer enn nok med å finne klær som passer min kropp og lommebok, om jeg ikke i tillegg skal kikke på vaskelappene. KAN de vaskes så er det greit liksom.

Men det med å skylle i maskin må jeg sjekke opp! Var et godt råd!

Skrevet

Jeg vasker på kaldt ullprogram i maskinen. Jeg håndvasker ingenting.

Skrevet

Samme her. Jeg gidder ikke å vaske for hånd.

Gjest Hater husarbeid
Skrevet

Tr de ett og ett plagg da? Ofte så har en jo plagg som ikke kan vaskes sammen med annet. Da tar det jo en evighet å få det ferdig? Vi kjører jo en eller to vaskemaskiner med 'vanlig' vak hver eneste dag her hos oss.

Skrevet

Det spørs vel litt hvordan maskin du har. Selvsagt er det alltid mest lønnsomt å kjøre full maskin, men på vår vaskemaskin har vi program for "liten-mengde-og-ikke så veldig-skitten-vask" med dertil lavere strøm- og vannforbruk, som også tar en god del kortere tid enn vanlig program.

Skrevet

Tr de ett og ett plagg da? Ofte så har en jo plagg som ikke kan vaskes sammen med annet. Da tar det jo en evighet å få det ferdig? Vi kjører jo en eller to vaskemaskiner med 'vanlig' vak hver eneste dag her hos oss.

Nei, jeg samler noen få ting sammen. Vi har også vært mange her i huset så det er alltid noe som kan vaskes sammen med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...