Gå til innhold

I konflikt med nærmeste nabo :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

He, he....så jeg både spurte etter alder og hvor gammel du var :-) Ble litt overivrig her nå. Hvorfor kaller du deg musikeren? Mine største lidenskaper her i livet er musikk og film. Er i Ketih Jarret fasen min nå, he, he.....Hører på ham nå. Fantastisk musikk!

Har ganske variert smak, men er vel først og fremst litt prog-rocker. Jazz derimot har jeg aldri hatt helt sansen for. Men jeg har jo fått med meg at det er en som heter Keith Jarret ja;-) ... Liker noe jazz da, men veldig mye av det er veldig kjedelig. Synes

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• Clue1365380406

5

• musikeren

4

• Prozak

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Herlig! Det er jeg og! :-) Hvor gammel er du? Alder? Kan jeg få sende deg mailadressen min? Vi trenger jo ikke leve sammen. Kan bare ha masse uforpliktende sex og plage vettet av naboene våre :-)

Hehe. Hvorfor har jeg på følelsen av at du er gammeldoler som bøller litt med meg?;-)

Skrevet

Og når i all verden går du i kirken da? Barn på 2 og 4 år koser seg ikke om morgenen. De er aktive og vil ut og leke.

Ungdommer på 16-20 er aktive og vil feste ut i de sene nattetimer. Synes du det hadde vært greit å blitt holdt våken hver fredagsnatt fram til kl 5 om morgenen? De er jo bare glade.

Hvorfor i all verden ikke ta hensyn til naboene dine? Du lever ikke alene i verden vet du.

Skrevet

Glade barn gjør ikke naboer glade om morgenen. Akkurat som glade fester ikke gjør barnefamilier glade om natta. Flytt på landet hvis du tror det.

Jeg har ikke barn selv, og bor i et borettslag med masse barn. Når man velger å bo i et borettslag må man tåle lyden av glade barn. Å holde barn inne til kl 13 for å ha ta hensyn til sure naboer,synes jeg er ille.

Det er ikke dermed sagt at jeg ikke mener at man skal ta hensyn til hverandre! Men toleranse er vel så viktig, synes jeg!

Skrevet

Vanlig å sette ut søpla?? Håper du har skrevet dette for å provosere...

Etter min mening er det direkte ufint å sette søpla ut i oppgangen. Gidder du ikke gå ut med den, kan den heller stå og stinke i din egen leilighet fremfor å forpeste oppgangen!

Og barn må da kunne leke ute tidligere enn kl 13! Glade barn gir lyd fra seg, og naboer må akseptere det!

Jeg har unger selv så normalt synes jeg det er helt greit med unger som leker. Men akkurat søndag er det regler for og da sender man ikke ut ungene tidlig for å sparke fotball i bakgården.

Gjest på landet gudskjelov
Skrevet

Er du virkelig sjokkert over at folk ikke liker at det er unger ute kl 8 om morran? Skrik og skrål så tidlig er ikke det jeg ønsker å våkne av tidlig på en fridag!

Det kalles å ta hensyn å holde ungene inne til litt seinere!

Det er ikke sykt i det hele tatt i mine øyne.

JEG tar tross alt hensyn til småbarnsfamiliene når jeg lar være å bråke på kveldene.

Det kunne jeg fint ha gjort hvis jeg mente at jeg og min familie sto i sentrum for alt, som du visst mener.

Det er snakk om å gi litt begge veier.

Ja, jeg er det fordi kl. 8 om morgenen synes jeg er ganske langt på dag. Klokken 6 og 7 kan jeg kanskje forstå, men klokken 8 er jo dagen begynt for lengst.

Skrevet

Ja, jeg er det fordi kl. 8 om morgenen synes jeg er ganske langt på dag. Klokken 6 og 7 kan jeg kanskje forstå, men klokken 8 er jo dagen begynt for lengst.

Men for meg begynner ikke natten før klokka tre. Da går jeg til sengs. Synes du det er greit hvis jeg fester fram til den tid i etasjen over deg?

Gjest på landet gudskjelov
Skrevet

Men for meg begynner ikke natten før klokka tre. Da går jeg til sengs. Synes du det er greit hvis jeg fester fram til den tid i etasjen over deg?

Hvis du føler for det så må du gjerne feste for min del. Jeg tror at irritasjon er det som holder folk våkne, ikke bråket. Det venner man seg fort til.

Gjest Konfliktrådet
Skrevet

Har du noen gang hørt om konfliktrådet? Det er en gratis og veldig fin ordning for dem som vil løse konflikter. Din nabokonflikt vil passe i konfliktrådet.

Ved å ringe dit kan du få din sak vurdert. Det er en ypperlig mulighet for deg og din nabo til og møtes og ordne opp i sakene sammen. Det er utrolig hvor mange og hvor dyptliggende konflikter som faktisk har latt seg løse på denne måten...

Det er kjedelig å ha det sånn som du har det nå... det går jo tross alt ut over det daglige livet, men det er opp til enhver hva de vil gjøre med sakene, sant?

www.konfliktraadet.no

Skrevet

Hæ?

Kl 8 på en søndag er IKKE langt på dag!

Kanskje for deg, men ikke for mange av oss andre.

Er det ok å starte gressklipperen eller sirkelsaga utenfor soverommet til ungene dine kl 21, når de nettopp har sovnet? Det kan man jo gjøre for å få mer fred på morgenen, ettersom ungene da blir leeenge våkne på kveldene.

Da ville det vel fort brutt ut krig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...