Gå til innhold

Radar innsektsspray

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøkkenet vårs er blitt innvadert av noen bitte små fluer, vi klarer ikke bli kvitt dem..

Vi har vaskt over alt. Sett om der ligger noe gammel mat som frister dem, men finner ingenting.

Går det an å bruke sånn Radar innsektsspray innendørs? På kjøkkenet, eller er det farlig?

Eller er der noen som har andre tips om hvordan vi kan kvitte oss med disse småjæ****??

Fortsetter under...

Skrevet

Fluene kommer gjerne når dere har planter på kjøkkenet, eller med bananaer.

Jeg vet heller ikke hvordan man blir kvitt dem.

Skrevet

Fluene kommer gjerne når dere har planter på kjøkkenet, eller med bananaer.

Jeg vet heller ikke hvordan man blir kvitt dem.

Hvis de kommer pga planter, syntes jeg det er rart de kommer nå, for vi har to Aloe Vera planter på kjøkkenet, og de har vi hatt lenge..

Og bananer har vi så og si alltid liggende.. Kanskje slutte med det da. Begynne å kjøpe mindre mengder eller noe slikt..

Gjest rutangis netu
Skrevet

Hvis de kommer pga planter, syntes jeg det er rart de kommer nå, for vi har to Aloe Vera planter på kjøkkenet, og de har vi hatt lenge..

Og bananer har vi så og si alltid liggende.. Kanskje slutte med det da. Begynne å kjøpe mindre mengder eller noe slikt..

Det er noe som er oppe her hver høst! Er gjerne da de kommer. Ikke begynne å slå dem,for all del, da virker det som med kakerlakkene, de ser ut til å formere seg. Du slår en og det kommer tre nye. Skjønner? Hos oss samlet de seg i vinduene, så jeg åpnet disse med jevne mellomrom. Luftet dem ut med andre ord. Noen kaller dem bananfluer, andre blomsterfluer. Vet ikke hva vi hadde. De kommer hver høst, men etter at jeg sluttet å slåp dem ihjel så forsvinner de raskere faktisk.

Skrevet

Det er noe som er oppe her hver høst! Er gjerne da de kommer. Ikke begynne å slå dem,for all del, da virker det som med kakerlakkene, de ser ut til å formere seg. Du slår en og det kommer tre nye. Skjønner? Hos oss samlet de seg i vinduene, så jeg åpnet disse med jevne mellomrom. Luftet dem ut med andre ord. Noen kaller dem bananfluer, andre blomsterfluer. Vet ikke hva vi hadde. De kommer hver høst, men etter at jeg sluttet å slåp dem ihjel så forsvinner de raskere faktisk.

Har ikke prøvd å slå etter dem. De er så små at det er umulig å treffe dem uansett..

Men de oppholder seg ikke i vinduet her. Oppdaget i gårkveld at der er haugevis i skapet under vasken, og at rørene var tildekket av dem.. Da tok mannen min frem støvsugeren i ren frustrasjon.. Tok sikkert noen, men ikke alle :(

Har også oppdaget at de er røde.

Annonse

Skrevet

Jeg har brukt det mot disse, på kjøkkenet.

Men ha skapdørene lukket slik at det ikke treffer bestikk/kopper/kar eller mat slik at det etterhvert inntaes.

Skrevet

Det er forskjell på dem.

Bananfluer og blomsterfluer og diverse andre.

De har ca samme størrelse, men ser anderledes ut (farger) og beveger seg anderledes.

Den mest relevante forskjellen er at "blomsterfluer" ikke formerer seg så ubegripelig fort som de andre.

Skrevet

Alle matbutikkene her har dem .. i mengder! Så de kommer med alle grønnsaker omtrent.

Salat/bær/frukt ...

Skrevet

Fruktfluer. Ikke ha frukt fremme. De liker sitrusfrukter, epler, bananer m.m. Youghurt og vin også. Virker som bananskall og halve appelsiner eller sitroner på benken er yngleplass nummer en. Pass på så de ikke får formert seg i søpleposen også.

De forsvinner utover høsten, kanskje de må ha ganske høy temperatur? Luft og fjern alt de liker.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Har ikke prøvd å slå etter dem. De er så små at det er umulig å treffe dem uansett..

Men de oppholder seg ikke i vinduet her. Oppdaget i gårkveld at der er haugevis i skapet under vasken, og at rørene var tildekket av dem.. Da tok mannen min frem støvsugeren i ren frustrasjon.. Tok sikkert noen, men ikke alle :(

Har også oppdaget at de er røde.

Æsj, slike hadde jeg på hybelen min i forfjor også. Tror det var et slik (banan?-)flueår da. De var overalt. Og de bevegde seg hyperraskt så det var en kamp for å få slått dem ihjel...

Syntes det var litt flaut jeg, redd for at noen skulle tro jeg ikke hadde vasket skikkelig eller noe...

De forsvinner nok snart! Tror det er lite av dem om vinteren.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hva gjør man med sånne fluer som ser ut til i leve i blomsterpotta mi da? De "flakser" opp hvis jeg begynner å røre på bladene. Ekkelt!

Skrevet

Hva gjør man med sånne fluer som ser ut til i leve i blomsterpotta mi da? De "flakser" opp hvis jeg begynner å røre på bladene. Ekkelt!

En kollega ga meg en gang et råd om å vanne med salmiakkvann.

Da jeg etterpå konfronterte ham med at planten faktisk strøk med av denne behandlingen, sa han med et lurt smil:

"Ja, men du ble kvitt fluene, ikke sant?"

*S*

Annonse

Gjest lille rosinen
Skrevet

En kollega ga meg en gang et råd om å vanne med salmiakkvann.

Da jeg etterpå konfronterte ham med at planten faktisk strøk med av denne behandlingen, sa han med et lurt smil:

"Ja, men du ble kvitt fluene, ikke sant?"

*S*

Tjihi... Trenger vel ikke si "gikk du virkelig på den?!?"... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...