liossu Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 har nå mottatt dagpenger 6 mnd.av graviditeten. Gjelder dette på lik linje med vanlig opparbeiding av lønn,altså som bidrag etter svangerskapet? 0 Siter
ferry Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 Nei, det gjør det ikke. Søsteren min fikk beskjed om at hun kun får engangstønad og må gå på dagpenger igjen fra 6 uker etter fødselen. 0 Siter
tiliti Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 "Generelle vilkår for rett til fødselspenger - Du må ha vært i inntektsgivende arbeid i minst seks av de siste ti månedene før du begynner stønadsperioden din. - Som tid med inntektsgivende arbeid regnes også den tiden du har mottatt sykepenger, fødselspenger, svangerskapspenger, adopsjonspenger, arbeidsledighetstrygd, avtjening av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjeneste, men ikke den tiden du har mottatt attførings- eller rehabiliteringspenger. I tillegg kan perioder med lønn fra arbeidsgiver under utdanningspermisjon og perioder med løpende etterlønn tas med. - Du må ha hatt en pensjonsgivende inntekt som på årsbasis tilsvarer minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp." http://www.trygdeetaten.no/Generelt/Pub/fodsel.pdf 0 Siter
tiliti Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 Nei, det gjør det ikke. Søsteren min fikk beskjed om at hun kun får engangstønad og må gå på dagpenger igjen fra 6 uker etter fødselen. Se mitt svar over, det kan ikke være rett saksbehandling dersom din søster gikk på dagpenger lenge nok (6 av de siste 10 mnd).. 0 Siter
ferry Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 Se mitt svar over, det kan ikke være rett saksbehandling dersom din søster gikk på dagpenger lenge nok (6 av de siste 10 mnd).. Jeg sjekket det opp med henner og hun har yrkesrettet attføring. Det er vist ikke helt det samme det. 0 Siter
tiliti Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 Jeg sjekket det opp med henner og hun har yrkesrettet attføring. Det er vist ikke helt det samme det. Nei, det er litt anderledes :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.