Mimmi 33 år Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har siden i vår vært plaget med musesyke i høyre hånd (håndleddet) og har hatt en ganglion på øvre side av håndleddet (rett over benkulen som stikker ut/i leddet). Siden jeg har en veldig pc-basert jobb har dette kommet lett tilbake. Har prøvd å tilpasse arbeidsplassen, skiftet mus, tøyer og tar pauser etc.Men nå er det blitt ganske vondt og jeg er redd jeg igjen må sykemeldes. Ganglion har økt de siste dagene, og er ganske øm. I tillegg får jeg vondt i hele håndleddet og oppover mot skulderen(det føles varmt, som om hånden er "vridd opp som en klut"). Synes fastlegen min har lite å komme med, foruten å sykemelde meg en kort periode og gi meg tabeletter (Voltaren).Har prøvd fysioterapi uten at det hjalp noe særlig. Trenger noen råd om hvordan bli kvitt dette. Er ganglionen kilden og bør fjernes kirurgisk? Bør handa brukes minst mulig når "alt" jeg gjør gjør vondt/verker? Er det noen behandlinger som kan anbefales? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Mimmi 33 år. Du har allerede gjort ting som er viktig. Jeg tror at det vesentligste for deg er å få hjelp av en som er virkelig god på arbeidstilling. Hvis ikke den er optimalt avlastende for deg, vil problemene bare komme tilbake etter pausene med behandling, sykemeldig osv. Jeg tilråder også i liknende situasjoner styrketrening, enten du gjør dette som Medisinsk Treningsterapi hos fysioterapeut eller at du får veiledning på et treningsinstitutt. Du må gå langsomt til verks og bare fortsette. Økt styrke vil gjøre at du vil tåle mer på alle måter. Så til ganglionet som er en slimhinneutposning fra håndleddet ditt. Som oftest lar man disse være i fred, da det er en tendens til at de går tilbake av seg selv. Men er det smerter fra selve ganglionet, bør en ortopedisk kirurg vurdere denne. Lykke til.! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.