Gå til innhold

Hvordan tømme alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maskinen er helt infisert av alt mulig rart. Feilmeldinger popper opp i ett sett - og jeg er lut lei.

Spøersmål er: Åssn bare tømmer jeg hele maskinen totalt og installerer alt på nytt helt fra bunnen?

Skrevet

Da må du ha f.eks en windows xp-cd, starte med den i (sånn at maskinen starter fra cd-en) og formatere.

Da blir alt borte, så du bør ta backup først.

Og ha telefonnr klart til noen du vet har greie på data. ;)

Skrevet

Da må du ha f.eks en windows xp-cd, starte med den i (sånn at maskinen starter fra cd-en) og formatere.

Da blir alt borte, så du bør ta backup først.

Og ha telefonnr klart til noen du vet har greie på data. ;)

Hei Åse mor! Later til at du har peil. Jeg har win 98, og kan godt tenke med win xp. Det viktigste er dog at maskinen blir totalt tømt - alt blir borte.

Er det så at når jeg setter en xp-cd i maskinen, så sletter den absolutt alt, og bygger maskinen opp igjen?

Hva sitter jeg så igjen med når xp'en er ferdig? Hva er det da på skrivebordet?

Skrevet

Hei Åse mor! Later til at du har peil. Jeg har win 98, og kan godt tenke med win xp. Det viktigste er dog at maskinen blir totalt tømt - alt blir borte.

Er det så at når jeg setter en xp-cd i maskinen, så sletter den absolutt alt, og bygger maskinen opp igjen?

Hva sitter jeg så igjen med når xp'en er ferdig? Hva er det da på skrivebordet?

Siden du har windows98 på maskinen nå, er det ikke sikkert pcen din er så stor og sterk at den takler windows xp. Hvis du skal installere windows98 må du ha en win98-cd, og en oppstartsdiskett. (Lages fra windows...)

Den gjør ikke alt av seg selv, men når maskinen starter fra windows xp cd får du spørsmål om hva du vil gjøre, og da kan du velge å formatere alt, noe som kan være lurt i ny og ne, og iallefall dersom det er så mye rot som du sier.

Når xp cd-en har gjort seg ferdig, som du sier, så sitter du igjen med en standard installasjon av windows, med bare windows-ting og ingenting annet. På skrivebordet vil det nok bare ligge min datamaskin, mine dokumenter og andre maskiner... Ellerno.

Jeg hadde en gang i verden peiling på dette, men når man går to år uten å jobbe med det man egentlig er utdanna som, går mye av det i glemmeboka. Så du bør nok samle informasjon fra flere enn meg før du eventuelt setter igang.

Skrevet

Siden du har windows98 på maskinen nå, er det ikke sikkert pcen din er så stor og sterk at den takler windows xp. Hvis du skal installere windows98 må du ha en win98-cd, og en oppstartsdiskett. (Lages fra windows...)

Den gjør ikke alt av seg selv, men når maskinen starter fra windows xp cd får du spørsmål om hva du vil gjøre, og da kan du velge å formatere alt, noe som kan være lurt i ny og ne, og iallefall dersom det er så mye rot som du sier.

Når xp cd-en har gjort seg ferdig, som du sier, så sitter du igjen med en standard installasjon av windows, med bare windows-ting og ingenting annet. På skrivebordet vil det nok bare ligge min datamaskin, mine dokumenter og andre maskiner... Ellerno.

Jeg hadde en gang i verden peiling på dette, men når man går to år uten å jobbe med det man egentlig er utdanna som, går mye av det i glemmeboka. Så du bør nok samle informasjon fra flere enn meg før du eventuelt setter igang.

Ok, da lurer jeg på: Maskinen min er på 330 MB (heter det vel) og har 40 GB på harddisken. Er det lagerkapasiteten på harddisken det kommer an på hvordan win xp funker på min maskin eller?

Skrevet

Ok, da lurer jeg på: Maskinen min er på 330 MB (heter det vel) og har 40 GB på harddisken. Er det lagerkapasiteten på harddisken det kommer an på hvordan win xp funker på min maskin eller?

Du mener sikkert 330 mhz. Da er den ikke klar for noe nyere enn Windows 98.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...