Gå til innhold

Noen som så DOK 2 i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er rett og rimelig at denne mannen fra Litauen ikke skal få noen goder i Norge slik som gratis helsevesen når han jobber svart.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Velferdsstaten hadde jo ikke fungert hvis ikke vi skattebetalere finansierte den.

Derfor mener jeg i utgangspunktet at alle som nyter av velferdsstatens goder også bør yte til samfunnet i form av å betale skatt av inntekt.

Men nå har jeg ikke sett denne dokumentaren da... Så jeg uttaler meg bare på generelt grunnlag...

Hvorfor mente denne litaueren at han ikke trengte betale skatt?

Skrevet

Jeg synes ikke det er rett å rimelig at noen vokser opp i et lutfattig land, hvor de må jobbe ræva av seg svart i andre land for å forsøke å få et ordentlig tak over hodet.

Så du det huset han bodde i eller?

Det er neimen ikke mye rett nei. Selvfølgelig burde han ikke jobbet svart, men jeg synes faktisk det er enda værre at det er slik i noen land at man må bli kriminell for å livnære seg selv.

Gjest rutangis netu
Skrevet

En norks statsborger får heller ikke 'goder' hvis han jobber svart! Det er betalt skatt som gjør at en gjør seg fortjent til det. Det er faren ved å søke jobb i andre land, hvis en ikke setter seg inn i reglene. Utlendinger som jobber svart i Norge gjør det nok ofte med vitende og vilje, for å få MEST mulig ut av oppholdet. Hadde han ikke ødelagt seg, så hadde han kunnet reise hjem som en rik mann muligens. Han tok en kalkulert risiko. Og SELVFØLGELIG blir slikt utnyttet av de som trenger arbeidskraft. I alle land, ikke bare i Norge. ER det altså noen som fortsatt tror at vi er så prektige her i Norge?

Skrevet

Så ikke programmet i går, men jeg så reklamen for den en dag her tidligere. Dette reagerte jeg på også...at han nå forventer å få hjelp selv om han ikke har betalt en krone til fellesskapet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...