Gå til innhold

jordskjelv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det andre som kjente jordskjelv nå nettopp? Hele leiligheten min (i oslo) rista for et par minutter siden, ting i hyllene dirret, jeg satt i sofaen og gynget... Vet ikke om det var jordskjelv eller hva det var for no. Men aldri før har leiligheten min rista...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=246085

det er visst ikke bekreftet at det var jordskjelv ennå...

Nå er det bekreftet! :-)

- - -

Jordskjelv i Polen rystet Østlandet

(VG Nett) Et kraftig jordskjelv ved den russisk-polske grensen gjorde at bygninger over hele Østlandet ristet i ettermiddag.

Jordskjelvobservatoriet på Kjeller ble tirsdag ettermiddag nedringt av personer på Østlandet som meldte om jordskjelv. Spesielt var det mange i Oslo som hadde merket at bygningene ristet. Overraskelsen var derfor stor da NORSAR oppdaget at skjelvet hadde vært i Kalingrad-området, ved grensen mellom Russland og Polen.

- Skelvet skjedde klokken 15.38 og det målte 5 på Richters skala. Det er svært uvanlig med så sterke skjelv i det baltiske området, og også uvanlig at det merkes så kraftig i Norge, sier Johannes Schweitzer ved NORSAR til VG Nett.

En person som VG Nett har vært i kontakt med forteller av bygningen hun oppholdt seg i duvet, og at hun ikke tror det kunne dreie seg om spregninger.

Også fra Skøyen melder en VG Nett-leser om at bygningen svaiet og at persiennene svingte. En annen VG Nett-leser, som bor på Torshov, merket også at det ristet. Hun sier at ristingen varte i bare 5-6 sekunder.

VG Nett kommer med mer.

Skrevet

Nå er det bekreftet! :-)

- - -

Jordskjelv i Polen rystet Østlandet

(VG Nett) Et kraftig jordskjelv ved den russisk-polske grensen gjorde at bygninger over hele Østlandet ristet i ettermiddag.

Jordskjelvobservatoriet på Kjeller ble tirsdag ettermiddag nedringt av personer på Østlandet som meldte om jordskjelv. Spesielt var det mange i Oslo som hadde merket at bygningene ristet. Overraskelsen var derfor stor da NORSAR oppdaget at skjelvet hadde vært i Kalingrad-området, ved grensen mellom Russland og Polen.

- Skelvet skjedde klokken 15.38 og det målte 5 på Richters skala. Det er svært uvanlig med så sterke skjelv i det baltiske området, og også uvanlig at det merkes så kraftig i Norge, sier Johannes Schweitzer ved NORSAR til VG Nett.

En person som VG Nett har vært i kontakt med forteller av bygningen hun oppholdt seg i duvet, og at hun ikke tror det kunne dreie seg om spregninger.

Også fra Skøyen melder en VG Nett-leser om at bygningen svaiet og at persiennene svingte. En annen VG Nett-leser, som bor på Torshov, merket også at det ristet. Hun sier at ristingen varte i bare 5-6 sekunder.

VG Nett kommer med mer.

Ja jeg så det. syns det er spennende jeg. Studerer geologi. Foreleser tar det sikkert opp på torsdag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...