Lucretia Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 Var det andre som kjente jordskjelv nå nettopp? Hele leiligheten min (i oslo) rista for et par minutter siden, ting i hyllene dirret, jeg satt i sofaen og gynget... Vet ikke om det var jordskjelv eller hva det var for no. Men aldri før har leiligheten min rista... 0 Siter
Lucretia Skrevet 21. september 2004 Forfatter Skrevet 21. september 2004 Kjente det på jobben min også. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=246085 det er visst ikke bekreftet at det var jordskjelv ennå... 0 Siter
morsan Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=246085 det er visst ikke bekreftet at det var jordskjelv ennå... Nå er det bekreftet! :-) - - - Jordskjelv i Polen rystet Østlandet (VG Nett) Et kraftig jordskjelv ved den russisk-polske grensen gjorde at bygninger over hele Østlandet ristet i ettermiddag. Jordskjelvobservatoriet på Kjeller ble tirsdag ettermiddag nedringt av personer på Østlandet som meldte om jordskjelv. Spesielt var det mange i Oslo som hadde merket at bygningene ristet. Overraskelsen var derfor stor da NORSAR oppdaget at skjelvet hadde vært i Kalingrad-området, ved grensen mellom Russland og Polen. - Skelvet skjedde klokken 15.38 og det målte 5 på Richters skala. Det er svært uvanlig med så sterke skjelv i det baltiske området, og også uvanlig at det merkes så kraftig i Norge, sier Johannes Schweitzer ved NORSAR til VG Nett. En person som VG Nett har vært i kontakt med forteller av bygningen hun oppholdt seg i duvet, og at hun ikke tror det kunne dreie seg om spregninger. Også fra Skøyen melder en VG Nett-leser om at bygningen svaiet og at persiennene svingte. En annen VG Nett-leser, som bor på Torshov, merket også at det ristet. Hun sier at ristingen varte i bare 5-6 sekunder. VG Nett kommer med mer. 0 Siter
Lucretia Skrevet 21. september 2004 Forfatter Skrevet 21. september 2004 Nå er det bekreftet! :-) - - - Jordskjelv i Polen rystet Østlandet (VG Nett) Et kraftig jordskjelv ved den russisk-polske grensen gjorde at bygninger over hele Østlandet ristet i ettermiddag. Jordskjelvobservatoriet på Kjeller ble tirsdag ettermiddag nedringt av personer på Østlandet som meldte om jordskjelv. Spesielt var det mange i Oslo som hadde merket at bygningene ristet. Overraskelsen var derfor stor da NORSAR oppdaget at skjelvet hadde vært i Kalingrad-området, ved grensen mellom Russland og Polen. - Skelvet skjedde klokken 15.38 og det målte 5 på Richters skala. Det er svært uvanlig med så sterke skjelv i det baltiske området, og også uvanlig at det merkes så kraftig i Norge, sier Johannes Schweitzer ved NORSAR til VG Nett. En person som VG Nett har vært i kontakt med forteller av bygningen hun oppholdt seg i duvet, og at hun ikke tror det kunne dreie seg om spregninger. Også fra Skøyen melder en VG Nett-leser om at bygningen svaiet og at persiennene svingte. En annen VG Nett-leser, som bor på Torshov, merket også at det ristet. Hun sier at ristingen varte i bare 5-6 sekunder. VG Nett kommer med mer. Ja jeg så det. syns det er spennende jeg. Studerer geologi. Foreleser tar det sikkert opp på torsdag 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.