Mariael Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg har begynt å ri igjen etter tre års opphold. De første gangene gikk det veldig greit. Ble selvsagt veldig stiv og støl de første gangene, men det er jo bare helt normalt. Nå de siste to ukene har jeg hatt veldige ryggsmerter. Når hesten begynner å bevege på seg gjør det så vondt at jeg omtrent ikke klarer å ri. Det virker som det sitter midt på ryggen på den ene siden av ryggsøylen. Disse smertene har jeg også når jeg ikke rir, hvis jeg bl.a skal løfte noe eller legge meg ned. Jeg har aldri tidligere hatt problemer med ryggen. Jeg er påmeldt til ridestevne til helgen, men blir jeg ikke bedre er jeg nødt til å trekke meg. Jeg er jente,28 år med normal vekt. Faren min har Bechterevs, er selvfølgelig redd for at jeg kan komme til å få det samme. På forhånd takk for svar og eventuelle råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 -Mariael Leitt at jeg av forskjellige grunner ikke har fått svart deg før. Dette må være noe mer enn vanlig stølhet etter at du har tatt opp ridning igjen. For det første, når smertene er såpass kraftige, ikke provoser ryggen ved ridning eller annet, før du vet noe mer. Få i første omgang en time hos legen din for undersøkelse. Det kan være en muskeloverbelastning, en feilstilling av de små sideleddene (fasettleddene) til rygghvirvlene. Et alternativ til legen er også en undersøkelse med evt. behandling hos kiropraktor. I tillegg til vanlig klinisk undersøkelse kan det være riktig å gjøre en rtg. undersøkelse også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.