Markus2 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg tar medisiner mot høyt blodtrykk og forstyrrelser i hjerterytmen. Det fører til at når jeg trener er det umulig å få pulsen høyere enn ca. 108, selv om jeg tidligere (uten medisiner) ved samme anstrengelser var oppe i en puls på 140. Hvordan skal jeg best regulere treningsmengden? Bør jeg ta noen forholdsregler? Vil jeg forbedre kondisjonen selv om pulsen ikke øker nevneverdig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Markus2. Det er fullt mulig å drive kondisjonstrening og for den saks skyld styrketrening selv om du tar en beta-blokker som nedregulerer pulsrytmen din. Men som du selv merker, noen særlig fart og intensitet er du ikke i stand til. Tren slik at du kjenner en rimelig anpustenhet, men ikke press deg. Sykkel, gange vekselvis med lett jogging, svømming og etter hvert skigåing er fint. Vi vet også at allsidig styrketrening som bedrer utnyttingen av oxygen også er med på å bedre max. arbeidskapasitet, dvs. kondisjonen. All trening er bra, men har du tid til det, så er 3-4 ganger i uka kanskje det optimale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.