Gå til innhold

har du spiseforstyrrelse??

einer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei.

Jeg har hatt(nesten frisk nå) spiseforstyrrelse, og i begynnelsen hadde jeg angst for alle sosiale sammenkomster, besøk ol. Etter hvert som sykdommen utviklet seg, ble jeg mer og mer redd og små ting som å gå i butikken, i kantinen og til slutt egentlig bare det å gå på gaten i byn ble store problemer. Når jeg skulle på trening gikk jeg omveier for å ta bussen , bare for å unngå å treffe noen. Det blir på en måte en angst for andre personer og for at de skal dømme deg.

Jeg var ihvertfall overbevist om at alle og enhver som så meg på gaten lurte på hvorfor i all verden en så feit og ekkel person som meg i det hele tatt våget å vise seg offentlig.

Vet ikke om det var denne typen angst du mente?

Egentlig er det vanskelig å svare på spørsmålet ditt, for man har angst for så mye når man har spiseforsyrrelser. Man er redd for å være tjukk, men når man ser at man har gått ned i vekt er det egentlig skremmende det og. Man klarer liksom ikke bestemme seg for hva man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt anorexi, og jeg tror nok angsten varierer ettersom hvilken type spiseforstyrrelse man har. Har mann tvangsspising og er overvektig vil kanskje skammen over sin egen kropp være ekstra stor, og dermed vil det å vise seg for andre mennesker og være sosial bli ekstra vanskelig. For anorektikere og bulemikere er nok angsten for å legge på seg den mest fremtredende, og alle situasjoner der det kreves at man spiser vil være vanskelige. Jeg hadde ikke angst på andre omtåder enn det som gjaldt kropp og mat, hadde ikke fobi mot andre mennesker eller det å være sosial. Jeg var nok ikke så veldig sosial, men det hadde andre grunner enn angst.

For å si det sånn varierer det nok veldig fra person til person, og henger litt sammen med hvilken spiseforstyrrelse man har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gutt og har anoerixa.

Har hatt det i 5 år nå, tør nesten ikke gå ut døra alene engang. Føler meg ufattelig feit selv om jeg er 55kg.

Angsten min er hatt jeg har hatt det så lenge nå, at jeg føler livet mitt ligger i ruiner.. Er helt tiltaksløs...aner ikke hva jeg skal gjøre...

Ikke jobb, ikke utdanning, nesten ikke venner. De jeg har vet ingenting, bare maser på at jeg må få meg jobb, men jeg tør jo bare ikke.

Men jeg føler ikke at det er fordi jeg synes jeg ser så ekkel ut..aner faktisk ikke hva det kommer av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...