Gjest Vanity Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Er det smart å trene først en time med vekter og så en time aerobic rett etter det? Fikk høre for en stund siden at det var bra. Men i dag hørte jeg at det ikke var særlig bra likevel... Noen som vet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngenLurerDenneGutten Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg har ingen peiling på aerobic men generelt er hvile like viktig som trening. Jeg ville ha lagt inn hvile. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gutt23 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 det er riktig å kjøre styrke før aerobic! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Styrke først og så en eller annen form for trening som får opp melkesyra, er bra. Men jeg ville kanskje kuttet ned vekttreninga med 20 minutter. 1 time med hard vekttrening er mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Styrke først og så en eller annen form for trening som får opp melkesyra, er bra. Men jeg ville kanskje kuttet ned vekttreninga med 20 minutter. 1 time med hard vekttrening er mye. Hvordan kjenner man at man får melkesyre i musklene? Jeg vet jeg er dum men har ikke hatt anledning til å trene så hardt. Jeg har trent i dag og i kveld har jeg vondt i armene og i fingrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hvordan kjenner man at man får melkesyre i musklene? Jeg vet jeg er dum men har ikke hatt anledning til å trene så hardt. Jeg har trent i dag og i kveld har jeg vondt i armene og i fingrene. Med melkesyre mente jeg egentlig at hun burde trene løping, sykling, stepping, osv, etter styrkeøkta. Men du kjenner det ved en brennende følelse i musklene dine. Prøv neste gang du trener. F.eks. ta litt mindre vekter enn du vanligvis bruker, og desto flere repetisjoner. Ta så mange du klarer. På slutten vil du merke denne intense brennende følelsen som får deg til å stivne i muskelen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Med melkesyre mente jeg egentlig at hun burde trene løping, sykling, stepping, osv, etter styrkeøkta. Men du kjenner det ved en brennende følelse i musklene dine. Prøv neste gang du trener. F.eks. ta litt mindre vekter enn du vanligvis bruker, og desto flere repetisjoner. Ta så mange du klarer. På slutten vil du merke denne intense brennende følelsen som får deg til å stivne i muskelen. Jeg stivner i musklene før den brennende følelsen kommer. Og hjertet dunker og slår. Men jeg vet jeg får melkesyre for det har jeg målt men jeg kjenner det ikke. Får bare vondt etterpå. Nå trener ikke jeg vekter heller da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg stivner i musklene før den brennende følelsen kommer. Og hjertet dunker og slår. Men jeg vet jeg får melkesyre for det har jeg målt men jeg kjenner det ikke. Får bare vondt etterpå. Nå trener ikke jeg vekter heller da. Når du "stivner" i muskelen er nok det et tegn på melkesyre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg har ingen peiling på aerobic men generelt er hvile like viktig som trening. Jeg ville ha lagt inn hvile. Fordelen med kardiotrening etter styrketrening er at man får, ihvertfall i følge eksperter, ekstra god forbrenningseffekt av kardioen. "..............................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Det er veldig bra hvis du vil forbrenne fett. Men pass på at du ikke tar deg helt ut i styrkeøkten - da vil du neppe få mye ut av aerobicen. "........................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngenLurerDenneGutten Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Fordelen med kardiotrening etter styrketrening er at man får, ihvertfall i følge eksperter, ekstra god forbrenningseffekt av kardioen. "..............................." Sikkert rett det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Du kan godt trene doble økter. Du trener det du har hovedfokus på først: - Hvis du primært ønsker å bli sterkere, så trener du styrke først, kardio etterpå. - Hvis utholdenhet eller fettforbrenning er hovedpoenget med treningen, så trener du kardio først, styrke etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Du kan godt trene doble økter. Du trener det du har hovedfokus på først: - Hvis du primært ønsker å bli sterkere, så trener du styrke først, kardio etterpå. - Hvis utholdenhet eller fettforbrenning er hovedpoenget med treningen, så trener du kardio først, styrke etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanity Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ok, takk for svar! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hvordan kjenner man at man får melkesyre i musklene? Jeg vet jeg er dum men har ikke hatt anledning til å trene så hardt. Jeg har trent i dag og i kveld har jeg vondt i armene og i fingrene. Forsøk å "sette deg" inntil veggen (som om du satt på en stol med 90 grader vinkel mellom lår og legger, og med ryggen mot veggen). Etter en stund i en slik posisjon, så føler de fleste av melkesyren kommer i lårene..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Forsøk å "sette deg" inntil veggen (som om du satt på en stol med 90 grader vinkel mellom lår og legger, og med ryggen mot veggen). Etter en stund i en slik posisjon, så føler de fleste av melkesyren kommer i lårene..... Det skal jeg prøve, det er det nok en mulighet for at jeg kan klare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.