thomre Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Jeg fikk helvetesild 20 år gammel. Høyre skulder, rundt under armen og fram til midt på brystet. Smertene varte i ca 20 år. Nå har smertene begynt igjen, og det ligner litt på ett enkelt utbrudd på ryggen. Kan man få sykdommen en gang til? Er det noe smertestillende som hjelper? Jeg har aldri funnet noe. Dette har vært plagsomt nesten hele mitt arbeidsliv. 0 Siter
Gjest Tjodun Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Hei. Vannkoppeviruset (Herpesfamilien) blir værende i kroppen resten av livet. Hos noen kan det bryte ut igjen og gi helvetesild, og ja det KAN bryte ut flere ganger, gjerne hos mennesker med nedsatt imunforvar. Hvis du er mye plaget, noe du nevner, ville jeg ha insistert på å få antiviralemedisiner utskrevet av legen din. Disse medisinene demper/holder viruset i sjakk. Jeg mener å huske disse medisinene het: Zovirax, innehoder aciclovir. Lykke til 0 Siter
fillvid Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Hei:) Paracet er veldig bra mot dette. 2 paracet hver 5 time har jeg hørt. Ellers så kan du få en salve, men den er vel reseptbelagt så vidt jeg vet! Er du ille plaget med sånnt ville jeg bedd om en henvisning til en hudlege. Helvetessild er i sammen klasse som vannkopper. Når du har hatt vannkopper så går de i "dvale" og de kan våkne opp igjen og da blir det helvetssil som det kalles! Men oppsøk lege viss det er stor og vondt! God beding 0 Siter
sørnorge22 Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Hei. Vannkoppeviruset (Herpesfamilien) blir værende i kroppen resten av livet. Hos noen kan det bryte ut igjen og gi helvetesild, og ja det KAN bryte ut flere ganger, gjerne hos mennesker med nedsatt imunforvar. Hvis du er mye plaget, noe du nevner, ville jeg ha insistert på å få antiviralemedisiner utskrevet av legen din. Disse medisinene demper/holder viruset i sjakk. Jeg mener å huske disse medisinene het: Zovirax, innehoder aciclovir. Lykke til Hei!...er helvetesild en kjønnssykdom??? jeg hadde det da jeg var liten, husker det var kjempevondt. Men visste ikke det var en kjønnssykdom! 0 Siter
@bbbb Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Hei!...er helvetesild en kjønnssykdom??? jeg hadde det da jeg var liten, husker det var kjempevondt. Men visste ikke det var en kjønnssykdom! Forumet er ikke kun for kjønnssykdommer, det heter Kjønnssykdommer og infeksjonsmedisin:-) 0 Siter
sørnorge22 Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Forumet er ikke kun for kjønnssykdommer, det heter Kjønnssykdommer og infeksjonsmedisin:-) ahaaa.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.