Gå til innhold

Legebesøk


Gjest allergiker

Anbefalte innlegg

Gjest allergiker

Hei!

Skal snart til legen med min allergi.

Har gått på Zyrtec noen år, men allergien har forverret seg det siste året.

Plages nå med tung pust i tillegg til rennende nese, nysing og såre øyne.Zyrtec ser ikke ut til å hjelpe særlig.

Nå har det seg sånn at jeg prøver å bli gravid, og vil ikke putte i meg så masse medisiner jeg ikke har kjennskap til.

Hva kan da legen gi meg?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære allergiker

Det er flere muligheter for å behandle allergi som er helt ufarlig for gravide. For nese/øye plagene kan du nesespray/øyedråper som virker nesten utelukkende lokalt og derfor godt kan brukes av gravide. Hvis tungpusten din er astmatisk kan du bruke en inhalasjonsmedisin for lungene som vi heller ikke har betenkeligheter med å la gravide bruke. Tungpusten kan imidlertid godt være et resultat av den kraftige allergien du har i de øvre luftveier og da vil nesesprayen nok hjelpe. Lykke til. Helseinformasjon på internett erstatter ikke kontakt med lege.

Vennlig hilsen

Ragnhild Halvorsen

Lege, spes.immunologi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...