maritk1365380758 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 hei! jeg har helt siden i sommer hatt mye ubehag i magen, da særlig på ettermiddag/kvelden. jeg har alltid drukket mye melk, hadde en periode der jeg drakk mindre. har registrert at jeg opplever svært mye av dette ubehaget ved at jeg drikker melk, og magen blir bedre hvis jeg ikke drikker melk, spiser melkesjokolade osv. kan jeg være laktoseintolerant? hvordan kan dette oppdages/avkreftes? ubehaget minsker også dersom jeg spiser lite/ingenting godteri, is o.l, og holder meg unna krydder og andre sterke ting. jeg har klart å holde dette noenlunde i sjakk ved å endre kostholdet (selv om ubehaget er der, så er det vesentlig mindre), så jeg har ikke gått til lege med det. burde jeg allikevel gjøre det? hva kan dette være? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Legen må skrive rekvisisjon til sykehuset (det er i hvertfall de som gjør denne testen her jeg bor). Der måtte jeg drikke noe (vet ikke helt hva det var...). Så målte de blodet mitt med 15 minutters mellomrom. Mener det hele tok 1 time. Greit å være klar over om man har laktoseintoleranse. Nå slipper jeg mesteparten av magebesværet. Det finnes gode produkter for oss også selv om vi ikke kan drikke melk. (Heldigvis tåler jeg en del melkeprodukter:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.