Gå til innhold

fettforbrenning vs restitusjon etter trening

Gjest fotballjente

Anbefalte innlegg

Gjest fotballjente

Hei! Jeg er en jente som trenger å gå ned rundt 5 kg. Jeg vet det meste om trening og kosthold, så det er ikke den type kunnskap jeg er ute etter. Jeg trener fem ganger i uken, både kondisjon, styrke og fotball. Jeg har hørt at for å forbrenne mest mulig fett etter trening skal man ikke spise noe før etter et par timer. Det jeg lurer på er om det kan gjøre at jeg ikke er klar til trening neste dag? Eller har ikke det så stor betydning? Er det isåfall andre metoder jeg kan bruke for å øke fettforbrenningen uten at det går utover restitusjonen?

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal alltid spise noe næringsrikt etter en trening. Gjør du ikke det, får ikke kroppen ladet seg opp igjen. Du risikerer da at du "tærer" på musklene.

".............................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Du skal alltid spise noe næringsrikt etter en trening. Gjør du ikke det, får ikke kroppen ladet seg opp igjen. Du risikerer da at du "tærer" på musklene.

".............................."

Hvis du trener hardt er det helt avgjørende både for fremgangen og for restitusjonen at du inntar næringsrik mat forholdsvis umiddelbart etter trening.

Gjør du ikke dette, kan oppleve at restitusjonstiden øker dramatisk og at kroppen ikker klargjort til neste treningsøkt og du risikerer da at denne økten gir deg veldig lite treningsutbytte. Faktisk kan du få negativ treningseffekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trener hardt er det helt avgjørende både for fremgangen og for restitusjonen at du inntar næringsrik mat forholdsvis umiddelbart etter trening.

Gjør du ikke dette, kan oppleve at restitusjonstiden øker dramatisk og at kroppen ikker klargjort til neste treningsøkt og du risikerer da at denne økten gir deg veldig lite treningsutbytte. Faktisk kan du få negativ treningseffekt.

Hvorfor skriver du dette til meg?

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...