Gå til innhold

Tips - styrketrening hjemme

favn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Det kommer jo litt an på hvor mye vekter du bruker. Hvis du ikke bruker for mye burde det jo gå å kjøre en frivending, løfte stanga over hue, og bak på nakken. Eventuelt kan du la den ligge på brystet når du kjører knebøyen.

Men du blir raskt sterk i knebøy, og husker jeg ikke helt feil kjørte du ganske knallhardt i beinpress engang i tiden. Altså blir det ingen enkel jobb å få løftet på plass stanga siden du (sannsynligvis) allerede bruker en del vekter.

I tillegg kan det ikke være spesielt behagelig med en EZ-stang på nakken.

Nei, jeg vet faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hvor mye vekter du bruker. Hvis du ikke bruker for mye burde det jo gå å kjøre en frivending, løfte stanga over hue, og bak på nakken. Eventuelt kan du la den ligge på brystet når du kjører knebøyen.

Men du blir raskt sterk i knebøy, og husker jeg ikke helt feil kjørte du ganske knallhardt i beinpress engang i tiden. Altså blir det ingen enkel jobb å få løftet på plass stanga siden du (sannsynligvis) allerede bruker en del vekter.

I tillegg kan det ikke være spesielt behagelig med en EZ-stang på nakken.

Nei, jeg vet faktisk ikke.

Har ikke trent siden den gang, nå snart halvannet år siden :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Har ikke trent siden den gang, nå snart halvannet år siden :-(

Da bruker du sikkert ikke så mye vekter, så løft stanga opp fra bakken, sleng den opp på brystet, og løft den opp og over hue.

Pass på at du løfter riktig så du ikke skader deg. Fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bruker du sikkert ikke så mye vekter, så løft stanga opp fra bakken, sleng den opp på brystet, og løft den opp og over hue.

Pass på at du løfter riktig så du ikke skader deg. Fort gjort.

Dua meg, det der er sikkert gjort i en håndvending for deg, men sånn kan ikke jeg holde på. Da hadde jeg ødelagt meg. Ikke greier jeg det heller, forresten. Jeg er _ikke_ stor og sterk.

Takk for tips likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forsøk på tips:

Har du plass/mulighet til å montere noe permanent?

Da kan du eventuelt lage/finne et enkelt stativ til å skru opp på veggen. Formet som to stk "trekant braketter" med 90 graders vinkel, der en av de 90 graders sidene står horisontalt ut fra veggen, og den andre vertikalt ned langs veggen - hvis jeg klarer å gjøre meg forstått...?

Det kan godt være braketter som er ment å f.eks legge en bokhylle på - av den solide typen:-)

På enden av den horisontale siden (der vektstangen skal legges) så fester du et lite "stoppstykke" så du ikke risikerer at vektstangen sklir av braketten ved et uhell.

Monter dem i riktig høyde (litt lavere) enn når du står oppreist med vektstangen på ryggen - og vips har du et egnet stativ.

Bare pass på å lage brakettene soldie nok, og monter de på veggen med grove skruer - avhengig av hva slags vegg det er.

Og det må selvfølgelig være en vegg som tåler belastningen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et forsøk på tips:

Har du plass/mulighet til å montere noe permanent?

Da kan du eventuelt lage/finne et enkelt stativ til å skru opp på veggen. Formet som to stk "trekant braketter" med 90 graders vinkel, der en av de 90 graders sidene står horisontalt ut fra veggen, og den andre vertikalt ned langs veggen - hvis jeg klarer å gjøre meg forstått...?

Det kan godt være braketter som er ment å f.eks legge en bokhylle på - av den solide typen:-)

På enden av den horisontale siden (der vektstangen skal legges) så fester du et lite "stoppstykke" så du ikke risikerer at vektstangen sklir av braketten ved et uhell.

Monter dem i riktig høyde (litt lavere) enn når du står oppreist med vektstangen på ryggen - og vips har du et egnet stativ.

Bare pass på å lage brakettene soldie nok, og monter de på veggen med grove skruer - avhengig av hva slags vegg det er.

Og det må selvfølgelig være en vegg som tåler belastningen.....

Herregud, det er jo genialt. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er jo genialt. Takk skal du ha!

Bare hyggelig!

ps: husk at lengden på de horisontale sidene må være noen centimeter lenger enn halve diameterer på de største vektene....(men det ville du sikkert ha tenkt på selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig!

ps: husk at lengden på de horisontale sidene må være noen centimeter lenger enn halve diameterer på de største vektene....(men det ville du sikkert ha tenkt på selv:-)

Ikke her og nå, nei, men garantert i kjøp- og monteringssituasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Dua meg, det der er sikkert gjort i en håndvending for deg, men sånn kan ikke jeg holde på. Da hadde jeg ødelagt meg. Ikke greier jeg det heller, forresten. Jeg er _ikke_ stor og sterk.

Takk for tips likevel!

Nei, det er ikke gjort i en håndvending for meg heller. Jeg ville garantert skadet meg etter hvert om jeg holdt på sånn. Men jeg kan ikke se noen andre alternativer til stativ. Dessuten tror jeg uansett at EZ-stanga vil bli fryktelig ubehagelig å ha på nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke gjort i en håndvending for meg heller. Jeg ville garantert skadet meg etter hvert om jeg holdt på sånn. Men jeg kan ikke se noen andre alternativer til stativ. Dessuten tror jeg uansett at EZ-stanga vil bli fryktelig ubehagelig å ha på nakken.

Det er da ikke noe i veien for å ha z-stanga på _skuldrene_ (ikke nakken, det er feil, og det vet du sikkert...). Et passende håndkle eller skumgummipølse må være rundt uansett hvilken stang jeg bruker, ellers blir det bare ubehagelig.

Men se på tipset jeg fikk fra Goliath, det finnes en råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er da ikke noe i veien for å ha z-stanga på _skuldrene_ (ikke nakken, det er feil, og det vet du sikkert...). Et passende håndkle eller skumgummipølse må være rundt uansett hvilken stang jeg bruker, ellers blir det bare ubehagelig.

Men se på tipset jeg fikk fra Goliath, det finnes en råd...

Ja, det var jo veldig lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...