Gå til innhold

Provosert av Chess!Vil ha nytt mobil-abb. men hvilket?

Anbefalte innlegg

Gjest Hissig i dag
Skrevet

Hei der!

Jeg sitter her og er SUR - på Chess!

Fikk dessverre en litt for høy mobil-regning i forrige måned på 2500 kroner. Jeg har ikke for vane å få slike høye regninger, samt at jeg aldri har spurt om utsettelse eller oppdeling av regninger.

I dag ringte jeg og spurte om jeg kunne få delt den i 2. Men neida, det var overhode ikke mulig!!!?? Hva slags forbaska kundeservice er det?

jeg spurte da om å få utsatt den til neste lønning, hvilket betyr ca 2 uker frem i tid..men nei, heller ikke det var mulig.

Nå sier jeg opp mitt abbonement, rett og slett fordi dette ble for dustete for meg! Kundeservice..jaha?

Så nå trenger jeg tips om gode, billige abbonement.

Noen tips???

Skrevet

Uhm...det der er så dårlig kundeservice at det burde du nesten gå til avisen med :-)

(helt ærlig)

"..........................."

Gjest ansvarsfraskrivelse
Skrevet

Maken til ansvarsfraskrivelse!

Du har brukt 2500 kroner, som tydeligvis er alt for mye i forhold til inntekten din, og langt mer enn mange med jobbmobil bruker.

Så blir du sur fordi Chess vil at du skal betale for det du har brukt.

Gjør du det samme om du har brukt over evne ute på byen også?

Før du skifter, bør du sjekke at det selskap du skifter til er mer "kundevennlig".

Det koster enhver kreditor en del penger å ha ubetalte regninger utestående. Hvem tror du betaler for at du ikke gjør opp for deg i tide?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

ACN mobil er et billig og godt alternativ.

Men blir regninga for stor hjelper de like lite som Chess. Saken er i grunnen at man ikke har krav om noe som helst "bare" fordi man har ringt over evne. Ansvaret er ens eget.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Uhm...det der er så dårlig kundeservice at det burde du nesten gå til avisen med :-)

(helt ærlig)

"..........................."

Ærlig talt .. Nå tuller du, ikke sant? :-D

Skrevet

Du har brukt 2500 kroner, som tydeligvis er alt for mye i forhold til inntekten din, og langt mer enn mange med jobbmobil bruker.

Før du skifter, bør du sjekke at det selskap du skifter til er mer "kundevennlig".

Det koster enhver kreditor en del penger å ha ubetalte regninger utestående. Hvem tror du betaler for at du ikke gjør opp for deg i tide?

Eg er ikkje samd meg deg. Alle kan kome opp i ein situasjon der ein ikkje kan betale med ein gong. Det må da vere betre for alle partar - ja, OGSÅ for kreditor - å løyse dette på ein grei måte med avdrag enn at skuldnaren ikkje klarer å betale, kreditor må purre, bruke pengar og ressursar på å purring og kanskje ta det til inkassobyrå? Det er heller ikkje gratis.

Skrevet

"Maken til ansvarsfraskrivelse!"

Ansvarsfraskrivelse å ville betale det man skylder? Hør her: hvis man ikke har penger til å betale en viss sum, så er det faktisk å ta ansvar hvis man ber om å få delt summen i to deler.

"Så blir du sur fordi Chess vil at du skal betale for det du har brukt."

Hvir leser du det? Det leser ikke jeg ut i fra innlegget til vedkommende. Derimot leser jeg skuffelse over kundeservice når det gjelder tilbakebetaling av et uvanlig stort beløp.

"Gjør du det samme om du har brukt over evne ute på byen også?"

Den sammenligningen håper jeg ikke du mener seriøst?

"Det koster enhver kreditor en del penger å ha ubetalte regninger utestående. Hvem tror du betaler for at du ikke gjør opp for deg i tide?"

Det koster en kreditor å purre på regninger som ikke blir betalt. Hvis en regning ikke kan betales, så koster dette mer og mer i adm. Hvis man derimot deler opp beløpet, og disse delene blir betalt, så er problemet stort sett løst. Også for kreditoren.

"..............................."

Skrevet

Ærlig talt .. Nå tuller du, ikke sant? :-D

Jeg tullet med avisen, ja. Men jeg tullet ikke når jeg kalte det dårlig kundeservice.

Når en tjenesteleverandør er så lite fleksibel som i dette tilfellet, så hadde jeg sagt opp forholdet tvert. Leverandører som Telenor, Hafslund etc., selv om man kan si mye negativt om de, er om ikke annet noenlunne fleksible i sin kundeservice. Å dele opp en telefon- eller strømregning p.g.a lite penger der og da har aldri vært noen problem. Chess er ikke i noen annen klasse i det tilfellet. Innimellom tar folk seg vann over hodet, og man bør ikke lage mer problemer enn nødvendig av slikt.

".........................."

Gjest jeg har mobyson
Skrevet

www.mobyson.no

www.talkmore.no

jeg prøvde legge inn disse urlene istad men enten er innlegget sletta eller så er det jeg som surrer.. *undre* de er i hvert fall de billigste jeg kan finne og da får du ikke en faktura men du har hele tiden oversikt over hva du bruker :) eneste tungvinte er å fylle på penger via nettbank eller visa men for meg har dette aldri vært et problem! håper det hjalp, da kommer du i hvert fall ikke i samme situasjon igjen :)

Skrevet

Syns det var dårlig kundeservice om de ikke har hatt dårlige erfaringer med deg som betaler tidligere.

Du snakket kanskje med feil kunderådgiver? Prøv en annen. Skriv en henvendelse i steden for å ringe?

Vi må stadig vekk utsette regninger og er helt avhengige av samarbeidsvillige kreditorer pga varierende inntekt. Har bare opplevd en gang å få nei på utsettelse og det var fra Tiscali. Neste gang vi spurte dem om utsettelse så fikk vi det, så det har litt med hvordan man henvender seg og hvem man snakker med, tror jeg. Strømleverandører og Telenor har jeg aldri hatt problemer med utsettelse hos. Så lenge man følger opp de avtalene man inngår så vil en ofte få utsettelse senere også.

Gjest Hissig i dag også!
Skrevet

Oida, stått med grinete humør i dag?

Hvis du MÅ vite det, så har jeg som sagt ikke for vane å bruke 2500 kroner i mobil regning. Men så har jeg også KUN mobil og ikke fasttelefon. Og denne gang ble regningen litt for høy fordi jeg ringte min familie i canada pga et dødsfall.

Så joda, jeg skal skaffe meg fasttelefon - OG så vet du det også: jeg tjener grisebra,men 2500 kroner er mye for de aller fleste, i hvertfall når det finnes andre regniger også. Hvorfor sitter jeg her og forsvarer meg overfor deg?

Du har jo tydligvis aldri hatt behov for å utsette en regning...

Makan! til utbrudd fra deg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...